וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה וסוריה מגנות את תקיפת ארה"ב: "הפרה בוטה של הריבונות"

19.5.2017 / 14:35

סגן שר החוץ של רוסיה אמר כי התקיפה של הקואליציה הבינלאומית נגד כוחות המשטר בלתי מתקבלת לחלוטין, וגורם צבאי סורי אמר כי היו הרוגים בשורות נאמני אסד. במוסקבה מאשימים את וושינגטון בתקרית נוספת, שבה נהרגו "אזרחים רבים"

עריכה: ורד לידני

סוריה ורוסיה גינו היום (שישי) את התקיפה האמריקנית אתמול, שבמהלכה הופצצו כוחות הנאמנים למשטר שהתקדמו לעבר מורדים הנתמכים בידי וושינגטון בדרום המדינה. זאת הייתה הפעם השנייה מאז החלה מלחמת האזרחים שבה ארצות הברית תוקפת ישירות את נאמניו של הנשיא בשאר אסד. בחודש שעבר הותקף בסיס אווירי שממנו יצאה המתקפה הכימית באידליב.

שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, שנמצא בז'נבה לצורך דיונים על חידוש המשא ומתן עם האופוזיציה, אמר כי מדובר ב"טרור מדינתי". לדבריו, "דנן בטבח שביצעה אתמול ארצות הברית התוקפנית בארצנו". סגן שר החוץ של רוסיה, גנאדי גטילוב, ששוהה אף הוא בעיר השוויצרית, אמר כי תקיפת הקואליציה הפרה את ריבונותה של סוריה ופוגעת במאמצים להגיע לפתרון מדיני.

"לכל פעולה צבאית שעלולה להוביל להסלמה במצב בסוריה יש השפעה על התהליך הפוליטי", צוטט סגן שר החוץ על ידי כלי תקשורת ברוסיה. "זאת הפרה בלתי מתקבלת של הריבונות של סוריה".

לקריאה נוספת על המלחמה בסוריה
מסר לאסד: ארה"ב תקפה שיירה של כוחות המשטר באזור הגבול עם ירדן
משטר אסד מכחיש כי הוא הקים משרפה: "סיפור הוליוודי של ארה"ב"
גלנט: "הגיע הזמן לחסל את אסד - פשוטו כמשמעו"

שגריר סוריה באו"ם בשאר ג'עפרי, 19 במאי 2017. רויטרס
זועם על המתקפה. שגריר סוריה באו"ם, היום/רויטרס

בטלוויזיה הממלכתית הסורית צוטט גורם צבאי שאמר כי התקיפה האווירית אתמול, לא הרחק מא-תנף שבמשולש הגבולות עם ירדן ועיראק, פגעה בעמדה צבאית. לדבריו, בתקיפה נהרגו כמה בני אדם ונגרם נזק. הוא הוסיף כי היא פוגעת במאמצים של צבא סוריה ובעלי בריתו במלחמתם נגד דאעש.

גטילוב גם הזכיר תקיפה נפרדת, שלטענתו אירעה ביום רביעי, ובה נהרגו "מספר רב של אזרחים". עם זאת, הקואליציה האמריקנית לא התייחסה בהודעה שמסרה אתמול לשום תקיפה שביצעה באותו היום, אלא רק לזו שבאזור א-תנף, שם מוצבים כוחות אמריקניים מיוחדים המאמנים את המורדים. גורם באחד מהארגונים אמר אתמול כי התקיפה השמידה שיירה שכללה גם כוחות של מיליציה פרו-איראנית.

(עדכון ראשון: 13:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully