וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סיסי לישראל: "יש הזדמנות לשלום, טראמפ הוא 'הקלף המנצח'"

בראיונות לתקשורת המצרית העביר נשיא מצרים מסר לישראל ברקע השיח על חידוש המשא ומתן והפסגה הערבית בריאד. "לכולנו יש הזדמנות לחיות ביחד ולהבטיח עתיד טוב יותר, רחוק מהשנאה", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי העניק כמה ראיונות לעיתונים מצריים והתבטא בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני וחידוש התהליך המדיני, כך דווח היום (חמישי) בסוכנות הידיעות אנאדול. "יש לכם הזדמנות לשלום", קרא לישראל. "לכולנו יש הזדמנות לחיות ביחד ולהבטיח עתיד טוב יותר, רחוק מהשנאה. זו תהיה טעות גדולה לפספס את ההזדמנות הזאת", אמר.

א-סיסי הוסיף כי "הפלסטינים מוכנים לשלום, וגם הערבים. ישנה הזדמנות שצריך לנצל על מנת להגיע לפתרון ולהשאיר את המאבק מאחורינו". הוא ציין כי הוא רואה בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "הקלף המנצח להצלחת הפתרון". כמו כן, א-סיסי הביע תקווה גדולה מהפסגה הערבית-אסלאמית-אמריקנית שתתקיים בריאד שבערב הסעודית, והסביר כי כדאי לנצל את הפסגה לטובת השגת רגיעה באזור.

לקריאה נוספת:
דיווח: "מדינות המפרץ ישפרו את יחסיהן עם ישראל תמורת הקפאת בנייה"
דיווח: טראמפ וא-סיסי דנו בקיום פסגת שלום אזורית בקיץ הקרוב
טראמפ קיבל בלבביות את סיסי בבית הלבן: "נילחם יחד בטרור"

נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי. רויטרס
"לכולנו יש הזדמנות לחיות ביחד". נשיא מצרים א-סיסי/רויטרס

דברי סיסי באים על רקע ועידת הליגה הערבית שהתקיימה לפני כחודשיים בירדן, ושבה הגיעו המנהיגים להסכמה כי הנושא הפלסטיני צריך לקבל עדיפות עליונה, וכי על המדינות הערביות להתגייס כדי לקדמו. את הנושא קידם סיסי גם בביקורו בבית הלבן בחודש שעבר, שם הועלתה האפשרות לקיים פסגה ערבית בהשתתפות טראמפ, שתדון בקידום השלום במזרח התיכון. גם ביקורו של טראמפ בישראל מכוון למאמץ השלום, ומטרתו, בין היתר, להתניע מחדש את התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים.

בתוך כך, אתמול דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי מדינות המפרץ ובראשן ערב הסעודית הציעו לשפר את היחסים עם ישראל אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ינקוט צעדים משמעותיים לחידוש תהליך השלום. לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים שתודרכו בשיחות, בתמורה להקפאת הבנייה בהתנחלויות והקלה על הגבלות המסחר ברצועת עזה, מדינות המפרץ יהיו מוכנות להקים קווי תקשורת ישירים עם ישראל, לאפשר לחברות תעופה ישראליות לטוס מעל המרחב האווירי שלהן ולהסיר מגבלות סחר על ישראל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פגישה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא מצרים סיסי בבית הלבן 3 באפריל 2017. רויטרס
מטרה משותפת. א-סיסי בביקורו בבית הלבן, אפריל 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully