וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "מדינות המפרץ ישפרו את יחסיהן עם ישראל תמורת הקפאת בנייה"

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי סעודיה ומדינות נוספות מוכנות להקים קווי תקשורת עם ישראל ולאפשר לחברות תעופה לטוס במרחביהן האוויריים, ובתמורה ינקוט נתניהו צעדים לחידוש המו"מ. לפני הביקור בישראל, טראמפ ישתתף בוועידה אזורית בסעודיה

צילום: מתוך היוטיוב של רשת NBC, עריכה: שניר דבוש

מדינות המפרץ ובראשן ערב הסעודית הציעו לשפר את היחסים עם ישראל אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ינקוט צעדים משמעותיים לחידוש תהליך השלום - כך דיווח אתמול (שני) הוול סטריט ג'ורנל. לפי הדיוח, שהתבסס על גורמים שתודרכו בשיחות, בתמורה להקפאת הבנייה בהתנחלויות והקלה על הגבלות המסחר ברצועת עזה, מדינות המפרץ יהיו מוכנות להקים קווי תקשורת ישירים עם ישראל, לאפשר לחברות תעופה ישראליות לטוס מעל המרחב האווירי שלהן ולהסיר מגבלות סחר על ישראל.

לפי הגורמים, עמדתן של מדינות המפרץ נכתבה במסך שהופץ ביניהן ולא פורסם, נועד בחלקו לרצות את טראמפ, שמנסה לרתום אותן לטובת הסכם שלום כולל במזרח התיכון. ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות הודיעו לארצות הברית ולישראל על כוונותיהן. "אנחנו לא רואים יותר בישראל אויב, אלא הזדמנות", אמר גורם ערבי בכיר המעורב בשיחות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יגיע בסוף השבוע לערב הסעודית, שם ישתתף בוועידה אזורית, ולאחר מכן יגיע לביקור בישראל, שבו הוא צפוי לנסות ולהתניע מהלך מדיני.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בבית הלבן, 14 במרץ 2017. רויטרס
טראמפ ויורש העצר הסעודי/רויטרס

למרות היוזמה של מדינות המפרץ, מנהיגיהן ומנהיגים פלסטינים מטילים ספק בכוונותיו של נתניהו, לנוכח הלחץ המתגבר בימים האחרונים מצד גורמים בממשלתו, בראשם שר החינוך נפתי בנט, הקוראים לוושינגטון להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. המנהיגים סבורים כי מהלך שכזה עלול להצית את השטח ולפגוע במאמצים לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

היוזמה היא תולדה של השיפור שחל בשנים האחרונות בין ישראל למדינות המפרץ, שלהן שני אויבים משותפים מרכזיים - איראן וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בדיווח ציינו ביקורים שערכו בשנים האחרונות גורמים ישראליים בכירים במדינות המפרץ, במיוחד באיחוד האמירויות, על אף שאין יחסים דיפלומטיים רשמיים בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully