וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 טונות אשפה של פלסטיק: זהו המקום המטונף ביותר בעולם

18.5.2017 / 17:00

האי הנדרסון הבלתי-מיושב, השוכן בין צ'ילה לניו זילנד ומוגדר אתר מורשת עולמי, משמש מוקד זבל גלובלי עם 38 מיליון חתיכות אשפה. "עלינו לחשוב מחדש על יחסינו עם הפלסטיק"

אשפה על האי הנדרסון, 2015. AP
צעצועי פלסטיק ומברשות שיניים. אשפה באי הנדרסון/AP

כשהמדענים הגיעו לאי קטן ובלתי-מיושב במרכז האוקיינוס השקט, הם נדהמו לגלות כ-38 מיליון חתיכות אשפה שנשטפו לחופיו. כמעט כל הזבל שנמצא על האי הנדרסון היה מפלסטיק. היו שם חיילי צעצוע, קוביות דומינו, מברשות שיניים ומאות כובעים מכל הסוגים, הגדלים והצבעים.

המדענים טוענים כי צפיפות האשפה במקום היא הגבוהה ביותר בעולם, על אף שהאי הנדרסון מבודד לחלוטין. הוא נמצא באמצע הדרך בין ניו זילנד לצ'ילה ומוכר כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו. ג'ניפר לאברס, מדענית חוקרת באוניברסיטת טסמניה שבאוסטרליה, הובילה את המחקר שפורסם ביום שלישי. היא הסבירה כי האי נמצא בקצה מערבולת של זרמי אוקיינוס, המכונה "החישוק הדרום פסיפי", שבה מצטברת אשפה.

"כמות הפלסטיק שם מדאיגה מאוד", אמרה לסוכנות הידיעות אי-פי. "זה יפהפה ומפחיד גם יחד". היא אמרה שלעתים היא מהופנטת ממגוון הסוגים והצבעים של חלקי הפלסטיק הפזורים באי, בטרם היא מבינה את הטרגדיה שבדבר. לאברס נותרה יחד עם עוד שישה חוקרים נוספים על האי למשך שלושה חודשים וחצי ב-2015, שבמהלכם הם גילו כי כ-17.6 טונות של אשפה נשטפו אל האי ויותר משני שלישים ממנה היו קבורים בחופים.

עוד ידיעות מהעולם
טראמפ: אפילו לאובמה וקלינטון לא מינו תובע מיוחד חרף פשעיהם
דיווח: אנשי טראמפ דנו עם רוסיה בהקמת ערוץ חשאי בינו לבין פוטין

היא אמרה כי היא שמה לב לחיילי צעצוע ירוקים שנראו זהים לאלו שבהם אחיה שיחק כילד בשנות ה-80, כמו גם חלקים ממשחק הקופסה מונופול. לדבריה, הפריטים הנפוצים ביותר שנמצאו על האי היו מצתים ומברשות שיניים. היא הוסיפה כי הם מצאו צב ים שמת לאחר שנלכד ברשת דייגים, וסרטן שחי בתוך מכל של מוצרי קוסמטיקה.

אחרי שניקו חלק מהחוף וצפו כיצד האשפה מצטברת מחדש, לאברס אמרה כי הם הצליחו להעריך שיותר מ-13 אלף חלקי אשפה נשטפים מדי יום אל האי, שאורכו כ-12 ק"מ ורוחבו כשישה ק"מ.

"עלינו לחשוב מחדש על יחסינו עם הפלסטיק", אמרה. "זה משהו שאמור להחזיק לעד, אבל לעתים רבות עושים בזה שימוש קצר וזורקים את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully