וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטטה בגינה, השקית החשודה והגופה המבותרת: הרצח בי-ם - שלב אחר שלב

17.5.2017 / 8:30

תגרה שהתפתחה בגינת בניין בשכונת ארמון הנציב בין אנדריי וולצ'נסקי לשכנו סמי מרציאנו הסתיימה במותו של מרציאנו. מרגע זה, כך חושדת המשטרה, החלו וולצ'נסקי ובת זוגו בשרשרת אירועים מזוויעים לטיוח המעשה. כך זה קרה

צילום: יותם רונן, עריכה: ורד לידני ויאיר דניאל

סכסוך שכנים בן 15 שנה שעסק בגינה בכניסה לבניין מגורים הסתיים, על פי החשד, ברצח האלים של סמי מרציאנו בשכונת ארמון הנציב בירושלים. הגינה המטופחת נמצאת סמוך לדירתו של מרציאנו ולזו של החשודים ברצח, בני הזוג אנדריי וולצ'נסקי וקלייר קרובלי. השניים חשודים כי רצחו את מרציאנו באמצעות כלי גינון, ביתרו את גופתו וקברו אותה בגינה אחרת, שבה נהג לעבוד וולצ'נסקי, במרחק כמה מאות מטרים מהבניין.

לחוקרי המשטרה עדיין לא ברור מתי בדיוק אירע הרצח - זאת בשל מצבה הקשה של גופתו של מרציאנו. ההערכה היא שהמעשה בוצע לקראת סוף השבוע שעבר, ככל הנראה ביום רביעי, אך רק לאחר נתיחת הגופה יהיה ניתן לדעת את המועד. בשלב הזה מתמקדת המשטרה בחקירה ממנה עולה כי במהלך קטטה בגינה נטל וולצ'נסקי לידיו את אחד מכלי העבודה שלו והחל להכות את מרציאנו עד שהרגו. אף אחד מהשכנים לא הבחין במעשה ואף לא בבני הזוג, בני 44, שניהם בעלי עבר פסיכיאטרי שעלו מרוסיה בשנות התשעים, שגררו את הגופה פנימה אל תוך ביתם.

לקריאה נוספת:
בני זוג מירושלים חשודים שרצחו שכן, ביתרו גופתו והטמינו אותה בגינה
הנערים שחשפו את הגופה בירושלים: "בני הזוג הרימו שקית חשודה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ביתרו את הגופה והטמינו אותה בגינה. קרובלי ווולצ'נסקי/מערכת וואלה, צילום מסך

בשלב הזה, כך על פי החשד, הם נטלו כלי עבודה נוספים ובאמצעותם החלו לבתר את הגופה. עוד עולה מהחקירה כי בלילה שבין שישי לשבת, בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר ולאחר שארזו את חלקי הגופה בשקיות אשפה גדולות ואטומות הם נטלו עגלת ילדים, הציבו עליה קרש והניחו עליו את השקית. לאחר מכן יצאו השניים מדירתם לכיוון גינה קהילתית השייכת לבית ספר סמוך. וולצ'נסקי הופקד על טיפוח הגינה במסגרת פרויקט חברתי שנערך בשכונה, ולכן החזיק במפתחות הגינה - הנעולה בדרך כלל.

שני נערים כבני 15 המתגוררים בבניין סמוך שבילו ברחוב, הבחינו בזוג השכנים, שאותם הכירו ככאלה "שבדרך כלל מסתגרים בבית". הנערים סיפרו לוואלה! NEWS כי ראו את השניים "מרימים משטח עץ על גלגלים עם שקית שחורה גדולה עליו". לדבריהם, "איך שהם ראו אותנו, הם עצרו. התרחקנו להשקיף מהצד, וראינו שהם מתחילים להתקדם למעלה. ראינו את בני הזוג וחלפנו על פניהם, וראינו על הפנים של האישה שהיא לחוצה ומפחדת". לאחר מכן המשיכו הנערים לביתו של אחד מהם.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

מהחקירה עולה כי בשלב זה המשיכו בני הזוג לגינה, חפרו בור באדמה וטמנו בתוכו את הגופה. הנערים צלצלו מהבית למשטרה ודיווחו על השקית החשודה. על אף ששמעו כי השכן מרציאנו לא נראה כבר כמה ימים בבניין וידעו על הסכסוך, הנערים לא העלו בדעתם שבתוך השקית נמצאת גופתו. בעקבות השיחה למשטרה נשלחו שוטרים לערוך סריקות בסביבת הבית אך אלה לא איתרו ממצאים חשודים.

בשבת בבוקר, כמה שעות לאחר שיחת הטלפון של הנערים למשטרה, הגיע חבר של מרציאנו בשם צביקה לחפש אותו בדירתו לאחר שלא הצליח ליצור עמו קשר. צביקה מצא את הדירה לא נעולה ואת הארנק והמפתחות של מרציאנו בתוכה. לאחר כן תלה פתק על הדלת ובו כתב: "סמי, המפתחות אצלי, צביקה" ונסע לתחנת המשטרה בשכונה. דיווח על כך הועבר ליחידת הנעדרים ובמשטרה החלו להבין כי יתכן שישנו קשר בין האירועים.

שטח המריבה – רצח השכנים: הכניסה לדירת החשודים והנרצח ומימין. משה שטיינמץ
איש לא הבחין במעשה. הבניין שבו התגוררו הנרצח ובני הזוג/משה שטיינמץ

ביום ראשון בבוקר הגיעו החוקרים לביתו של מרציאנו והתחזק אצלם החשד שהוא נרצח. בשל כך פנו לבית המשפט בבקשה שיוציא צו חיפוש בדירת השכנים. בדירה נמצאו ממצאים נוספים שחיזקו את החשד שהשכנים אחראים לרצח ואלה נעצרו באופן מיידי. זאת, בזמן שהמשטרה החלה בחיפושים נרחבים אחר הגופה, בין השאר באמצעות יחידות כלבנים. לאחר שעות של סריקות, שני הנערים נזכרו בגינה עליה אחראי החשוד והפנו אליה את השוטרים שמצאו את הגופה. למחרת הובאו שני החשודים להארכת מעצר ושופטת בית משפט השלום מיקה בנקי האריכה את מעצרם בעשרה ימים. חוות דעת פסיכיאטרית ראשונה שניתנה אתמול קבעה כי וולצ'נסקי מצוי "במצב פסיכוטי פעיל".

בני זוג תושבי ירושלים, עפ"י החשד, רצחו את שכנם , ביתרו את גופתו וקברו אותה בגינה הסמוכה לביתם 16 במאי 2017. חטיבת דובר המשטרה
כלי העבודה ששימשו על פי החשד לרצח/חטיבת דובר המשטרה
בני זוג תושבי ירושלים, עפ"י החשד, רצחו את שכנם , ביתרו את גופתו וקברו אותה בגינה הסמוכה לביתם 16 במאי 2017. חטיבת דובר המשטרה
העגלה ששימשה את בני הזוג להעברת גופתו של מרציאנו/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully