וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשך הערעור במשפט אזריה: "אין דבר מידתי מירי בראש של המחבל"

17.5.2017 / 9:16

עו"ד יורם שפטל, סנגורו של החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, המשיך בהצגת קו ההגנה ביום הדיונים השלישי בערעור שהגישו הצדדים. התביעה צפויה לטעון כי גזר הדין העביר מסר מוטעה

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז

(אביו של אזריה בדיון הקודם: "מאיימים על חיינו")

דיון שלישי בערעורים במשפטו של אלאור אזריה  17 במאי 2017. שבתי בנדט
בני משפחת אזריה, הבוקר בדיון/שבתי בנדט

הדיון השלישי בערעורים ההדדיים במשפט אלאור אזריה התקיים הבוקר (רביעי). בשני הדיונים הקודמים הציג סנגורו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, את ערעור ההגנה על הכרעת הדין ועל עונש המאסר של שנה וחצי שנגזר עליו, בגין הריגת מחבל מנוטרל בחברון בשנה שעברה.

בדיון הקודם החל התובע סגן-אלוף (במיל') נדב ויסמן להציג את עמדת התביעה לערעור ההגנה ובדיון היום הוא צפוי להשלים את המענה לטענות ההגנה ולהציג את ערעור התביעה על קלות העונש.

עו"ד שפטל שב והדגיש שאזריה חשש מסכין ומטען, ומעשיו נבעו מהגנה עצמית שהמעשה האקטיבי הדרוש לה הוא פיגוע הדקירה שבוצע קודם לכן. "הכרעת הדין מתבססת על הכרעות מהמשפט האזרחי", טען שפטל, "אי אפשר ליישם אותן על פעולה מבצעית של לוחם מצטיין". השופטים ביקשו משפטל להתמקד בטענות משפטיות הנוגעות להכרעת הדין, ולא לדיון העובדתי שהתקיים בערכאה הקודמת.

על שאלת המידתיות במעשה ועל האפשרות לירות בידו של המחבל על מנת לנטרלו, ענה הסנגור: "אין דבר יותר מידתי מזה, במקרה של חשש ממטען רק ירי בראש יכול לעצור. אולי הוא היה צריך לדווח למ"פ, טעות שלא פנה, מפה לאישום בהריגה?".

לקריאה נוספת על משפט אזריה
עורך דינו של אזריה: "כשחוטבים עצים עפים שבבים, על זה לא שופטים"
דיון ראשון בערעורו של אזריה: "מקרים חמורים יותר הסתיימו ללא אישום"

דיון ראשון בערעורו של אלאור אזריה , הקריה, תל אביב 3 במאי 2017. ניב אהרונסון
אזריה בכניסה לבית הדין עם חידוש משפטו, החודש/ניב אהרונסון

בדיון האחרון הקשו השופטים על התובע בשאלות בנוגע לאמינות גרסתו של מפקד הפלוגה לשעבר של אזריה, רב-סרן תום נעמן. בין השאר ציינו חלק מהשופטים שהתנהלותו של נעמן, שמיד לאחר הירי החזיר את אזריה לפעילות מבצעית, מעידה כי לא ראה בירי מעשה חריג. כמו כן התייחסו השופטים לאמינות גרסתו בשל העובדה שמדובר בגרסה מתפתחת ובתחילה לא הזכיר נעמן כי אזריה טען כי למחבל מגיע למות אלא הוסיף זאת בעדות מאוחרת.

ויסמן השיב על שאלות השופטים כי בית הדין התייחס לכך אך ציין כי בסופו של יום גרסת נעמן נמצאה אמינה יותר ממספר סיבות, בין היתר כי נתמכה בידי עדים נוספים. ההגנה שאבה קורת רוח משאלות השופטים וביניהם התבטאות השופט פלד כי "לא נחה דעתו" עם דעת שופטי בית הדין בנוגע לנעמן – ועל כן מצפים שפטל וצוותו כי ערעורם יתקבל. למרות הרוח הגבית הזו מוקדם לומר מה יכריעו שופטי ההרכב כיוון שלתביעה יש עדים נוספים שנמצאו אמינים לחלוטין המחזקים את הכרעת הדין.

הערעור שהגישה התביעה על קולת העונש בטענה כי לנוכח חומרת הכרעת הדין, גזר הדין משדר מסר מוטעה לחיילים לפיו מעשהו של אזריה אינו חמור כל כך ולא נוגד את רוח צה"ל ופקודות הפתיחה באש. בנוסף טענה התביעה בכתב הערעור כי בעצם העובדה שאזריה לא הודה ולא התנצל או הביע חרטה על מעשיו יש טעם שלא להקל בעונשו.

(עדכון ראשון: 8:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד שפטל, פרקליטו של אזריה, עם אביו צ'רלי מחוץ לבית הדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully