וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתלוננת במצב נפשי קשה וסוער": הוארך מעצר החשוד באונס תיירת

15.5.2017 / 17:58

שופטת בית משפט השלום האריכה את מעצרו בשלושה ימים כי לדבריה יש מתחזק החשד לביצוע עבירות המין. סנגורית החשוד טענה כי המתלוננת עוסקת בזנות: "מנסה להרוויח זמן בארץ, פרקטיקה של נשים מרוסיה". השופטת נזפה בה

מעצרו של תושב בת ים החשוד באונס תיירת בסוף השבוע, הוארך היום (שני) בשלושה ימים. שופטת השלום רונית פוזננסקי-כץ שהאריכה את מעצרו נימקה את החלטתה בכך שיש חשד סביר לביצוע עבירות מין והוסיפה כי מצבה הנפשי של המתלוננת קשה. "היא בכתה במהלך העימות, וישנם צילומים המתעדים חבלות על גופה", פסקה. היא אף נזפה בסנגורית של החשוד, שזלזלה באמינות המתלוננת וטענה כי היא עוסקת בזנות.

החשוד נעצר ביום שישי האחרון לאחר שעל פי החשד, בליל חמישי אנס תיירת מרוסיה שנמצאת בישראל במסגרת חילופי סטודנטים. לאחר ביצוע האונס יצא החשוד מהדירה ונעל את הדלת אחריו, לכאורה, כדי למנוע את בריחתה. התיירת הגישה תלונה נגד החשוד ביום שישי בצהריים, וכמה שעות לאחר מכן הוא נעצר. בחקירתו טען החשוד כי היחסים היו בהסכמה ושהוא שילם לה כסף עבורם.

בדיון שנערך היום בבית משפט השלום בתל אביב ביקש נציג המשטרה להאריך בשנית את מעצרו של החשוד בחמישה ימים. נציג המשטרה טען כי התבצעו כמה פעולות חקירה, בהן עימות בין החשוד למתלוננת, שחיזקו את החשד נגדו. הוא חשוד בעבירות של בעילה שלא בהסכמה, מעשה סדום שלא בהסכמה חופשית וכליאת שווא.

לקריאה נוספת:
כאלף נשים ב"צעדת השרמוטות" בת"א: "חוטיני הוא לא הזמנה לאונס"
משתתף "רוקדים עם כוכבים" מואשם בסדרת מעשי אונס בתלמידותיו
האונס הקבוצתי בהרצליה: המשטרה עצרה חשוד רביעי – בן 23 מרעננה

הסנגורית של החשוד, עו"ד תמר ארליך, הסבירה את גרסת החשוד: "מדובר בבחור דובר רוסית שפגש בחורה דוברת רוסית. הוא הציע לה ללכת עמו למועדון. היא טענה שבמועדון היא רצתה לברוח. אם היו בודקים את מצלמות המועדון היו רואים שהיא רקדה איתו, שמחה איתו, התחבקה איתו צמוד-צמוד, כך שזה סותר שהיא רצתה לברוח". נציג המשטרה השיב לטענותיה. "האונס לא היה במועדון, גם אם היא הלכה איתו מרצון הביתה, מה שקרה בבית, זה מה שנקרא זירת המריבה, וההסכמה זה מה שרלוונטי", אמר.

לדברי הסנגורית, "המתלוננת באה איתו בהסכמה מלאה. בעימות אמרה שהיא לא זוכרת יין ואת הנסיעה במונית אבל היא זוכרת שהייתה שיכורה. יש המון סתירות בעדויות שלה. הוא ראה סימנים על הרגל שלה, ושאל אותה על זה והיא אמרה שאתמול היו לה ארבעה לקוחות, ונקבה בשם של אדם מפורסם. היא הציעה לו שאם הוא רוצה אותה, הוא ישלם לה כסף".

הסנגורית הוסיפה כי "יש פה מניפולציה של זונה שגבתה כסף מראש, וכשהוא ביקש ממנה בפעם השנייה סקס, היא ביקשה שוב תשלום. הוא סירב והיא כעסה על כך. לאחר מכן הוא פתח את הדלת ויצא והיא זרקה את המפתח מהחלון. היא עשתה מניפולציות כי הוא לא רצה לשלם לה כסף. אני טוענת שהיא רוצה להרוויח עוד זמן ולהישאר בארץ ולהרוויח עוד כסף, זאת פרקטיקה שנהוגה בקרב נשים מרוסיה".

דבריה של הסנגורית עוררו אי-נוחות בקרב השופטת פוזננסקי-כץ. "שמעתי את דברי בא כוח החשוד שטענה למהימנותה של המתלוננת וטענה כי היא עובדת בזנות", אמרה השופטת. "ואף אפשר כי אינה מחזיקה באשרת שהייה וכל מטרתה להישאר בארץ. טיעונים אלה מן הסתם ייבדקו על ידי המשטרה. עם זאת, היה אילו תיאורים אלה לא היו מתוארים בפניי כבר עתה בגנותה של המתלוננת. כל טענה בדבר מהימנות צריכה להיבחן במועד אחר ולא כעת".

השופטת הוסיפה כי עיינה בתיק המתלוננת, שבו חזרה על גרסתה, וציינה כי ניכר שהמתלוננת נמצאת במצב נפשי קשה וסוער, וכי "שבה ובכתה במהלך העימות הממושך". לצד העימות, אמרה השופטת, יש מסמך המתייחס למצב הנפשי של המתלוננת ומחזק את גרסתה. "יש צילומים שמתעדים את החבלות על גופה של הבחורה. מכל אלה למדתי על חשד סביר. לנוכח החשד הסביר המתחזק גם עילת המעצר של המסוכנות והחשד לשיבוש - מתחזקת עמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully