וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות למטופלי קנאביס: ימתינו פחות זמן ויוכלו לצרוך מחוץ לבית

מהנחיות שפרסם משרד הבריאות עולה כי יקוצרו זמני הטיפול לקבלתו, ויחולו הקלות בהגבלות על השימוש והאפשרות לצרוך אותו מחוץ לבית. "החולים המחזיקים ברישיון לשימוש בקנאביס רפואי זכאים לשירות יעיל", אמר ליצמן

עריכת וידאו: ניר חן.

שר הבריאות יעקב ליצמן פרסם היום (ראשון) הנחיות חדשות לטיפול בקנאביס רפואי, הכוללות בין היתר קיצור זמני הטיפול לקבלתו, הקלה בהגבלות על השימוש בו ואפשרות לצרוך אותו מחוץ לבית. המהלך נעשה ברקע הביקורת הציבורית על כך שמספר האישורים לקבלת הסם אינו עולה ביחס ישיר לכמות המטופלים הנדרשים לו.

הרפורמה הלאומית בקנאביס רפואי לחולים המחזיקים ברישיון שימוש כחוק טרם נכנסה לתוקפה במלואה ולכן עד אז הורה השר ליצמן לקצר את זמני קבלת הטיפול והנחה על הורדת משך הטיפול לרף נמוך של 15 יום מקבלת הפנייה ביחידה לקנאביס רפואי (היק"ר) ועד קבלת מענה למטופל.

לקריאה נוספת:
השוק נפתח: משרד הבריאות העניק רישיון ל-40 חוות לגידול קנאביס רפואי
צוות ההיגוי ממליץ: חולים יוכלו לעשות שימוש בקנאביס רפואי מחוץ לביתם
עלייה בדרישה לקנאביס רפואי: מרפאות הכאב לא עומדות בעומס

קנאביס. תצפית TPS
תפרחת קנאביס/תצפית TPS

"ציבור החולים המחזיקים ברישיון לשימוש בקנאביס רפואי זכאים לשירות יעיל ומשופר במטרה להקל על סבלם ולכן הוריתי על קיצור זמני ההמתנה ביק"ר", מסר השר ליצמן. "במקביל, נמשיך לפעול למניעת זליגה ושימוש בקנאביס שלא לצרכים רפואיים המנוגד לחוק".

במקביל, הוחלט במשרד הבריאות לעדכן את חוזר המנכ"ל במשרד הבריאות בנושא השימוש בקנאביס רפואי. לפי חוזר המנכ"ל, שהופץ לפני ארבעה ימים, למטופל בקנאביס מותרת החזקה של שמן קנאביס רפואי בכל מקום ובכמות שלא תעלה על הכמות החודשית המאושרת לפי הרישיון. בנוסף לכך, מותר השימוש בקנאביס בתצורה שאינה אידוי או עישון של השמן, כמו טפטופו על מוצר מזון ואכילתו, בכל מקום בו לא קיים איסור פרטני לשימוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר הבריאות יעקב ליצמן בישיבת הממשלה היום 3 במאי 2017. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"שירות יעיל ומשופר". שר הבריאות ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

כמו כן, מותרת החזקה של תפרחות קנאביס רפואי או ג'וינטים (סיגריות קנאביס) בכל מקום ובכמות שלא תעלה על זו הנדרשת לחמישה ימי צריכה, שתחושב לפי החלק היחסי של הכמות החודשית המאושרת ברישיון.

במשרד הבריאות מתירים גם שימוש במוצרי קנאביס, בין שמדובר במוצרי תפרחות ובין שמדובר בשמן קנאביס בכל מקום, ובלבד שהשימוש במוצרי הקנאביס ייעשה ללא נוכחות אדם נוסף, בחדר נפרד עם אוורור סביר ובאישור המחזיק בנכס, וכל עוד אין מדובר במקום שבו קיים איסור פרטני לשימוש. במקומות ייעודיים לקטינים כמו בתי ספר, חל איסור שימוש באידוי.

עם זאת, במשרד הבריאות מבהירים כי אין להשתמש במוצרי קנאביס באזורי עבודה שבהם אסור השימוש בקנאביס לבעלי המקצוע, כמו מפעילי רכב ציבורי, מכשור כבד וכן בשדות תעופה, בנמלים, במעברי גבול ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully