וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוק נפתח: משרד הבריאות העניק רישיון ל-40 חוות לגידול קנאביס רפואי

על רקע חוק אי-ההפללה וההמלצות להקל על תנאי השימוש של החולים הזכאים, הוכפל פי שישה מספר הרשיונות לגידול הסם לצרכים רפואיים: "בשורה של ממש לחקלאים ולאזרחים". השר ליצמן תמך לאחרונה בייצוא קנאביס לחו"ל

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אוהד פיטר

משרד הבריאות הגדיל משמעותית את מספר הרשיונות לחוות לגידול קנאביס רפואי, והעניק אתמול (רביעי) ל-40 חקלאים אישור ראשוני להקמת אתר לעיסוק בסם מסוכן. עד כה, רק שמונה מגדלים הורשו לגדל קנאביס בארץ לצרכים רפואיים. המהלך צפוי לפתוח את השוק, ולצד מענה לצרכני הקנאביס בישראל עשוי גם לאפשר ייצוא של הצמח ושיפור המחקר בתחום.

"היה כאן מאבק משפטי בן שלוש שנים. זה היה מאבק פוליטי, שהסתיים עכשיו בניצחון לחקלאים האלו, הם כבר לא האמינו שזה יקרה" אמרה בהתרגשות לוואלה! NEWS עו"ד חגית וינשטוק, ממשרד ויינשטוק-זהבי, שייצגה את החקלאים העותרים. "זה ניצחון כפול: גם עבור החקלאים וגם עבור הצרכנים, שנאלצו עד היום להסתפק בייצור דל ולא תדיר של הקנאביס הרפואי".

מספר הרישיונות אינו צפוי לגדול בתקופה הקרובה, עקב הודעת המשטרה שאין ברשותה משאבים לטיפול ביותר מ-40 חוות.

קנאביס רפואי. אילן, תצפית TPS
בשורה לצרכני הקנאביס הרפואי/תצפית TPS, אילן

לדברי עו"ד וינשטוק, התעשייה העולמית ש"הולבנה" בשנים האחרונות מגלגלת כ-200 מיליארד דולר, ובכוחה לשנות את פני הכלכלה בישראל. "משקיעים מכל העולם מתעניינים בקנאביס הרפואי בישראל שמוגדר כאיכותי ביותר. אתמול הגיעה לפה חברה קנדית גדולה שהולכת להשקיע פה מיליוני דולרים בפתיחת החוות, יש גם חברה אמריקאית גדולה שגם מתעניינת. משקיעים מחו"ל מציעים מיליוני דולרים עוד לפני שהקמנו את החוות".

"קיבוצים שלמים סגרו את עסקיהם והצטרפו לעתירה כדי לקבל רישיון לייצר קנאביס רפואי", מספרת וינשטוק. "החקלאים יודעים שהבחירה בקנאביס הרפואי תביא להם סכומי כסף גדולים. זו אופציה כלכלית מטורפת. יש שני קיבוצים שקיבלו רישיונות להקים כפרי נופש, והם ברשימת מקבלי הרישיונות מאתמול, אז הם יהפכו את הכפרים שיקומו ל'הילינג סנטר' על טהרת הקנאביס".

שמעון ברק, חקלאי ממושב עין הבשור המגדל צמחי גינה ומרפסת זה 40 שנה וקיבל את הרשיון לקנאביס רפואי, סיפר: "פניתי לקנאביס כי אפשרות הפיתוח, המחקר והייצוא עניינו אותי. זה קצת יותר מגוון מגידול צמחים רגיל שאני עושה כל כך הרבה הרבה שנים. זה מתלבש עליי בול.

"אני לא פונה מתוך מצוקה חקלאית, אבל אני ממתין כבר שנתיים וחצי לפיצויים מצוק איתן. אותה השנה הייתה נזק עצום בשבילנו, והצלחנו להתאושש מעט, אבל אין ספק שהקנאביס יתרום לנו לשיפור הכלכלי בסופו של דבר, גם אחרי העלויות הגבוהות".

קנאביס. תצפית TPS
פי שש יותר חוות לגידול קנאביס רפואי/תצפית TPS

בחודש שעבר אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק שנועדה להסדיר את ייצוא הקנאביס הרפואי, ולאפשר יצירת שוק המיועד לכך. לפי ההערכה שהציג יוזם החוק, ח"כ יואב קיש, המהלך עשוי להכניס לקופת המדינה כמיליארד שקל בכל שנה.

בתחילת השבוע אישרה הממשלה הצעה לאי הפללה של משתמשי קנאביס, שהגישו השרים ארדן ושקד. אתמול הציג צוות היגוי בין משרדי המלצות לשינוי רישיון הקנאביס הרפואי, כך שניתן יהיה לצרוך אותו גם מחוץ לבית החולה.

ההמלצה העיקרית של מחברי הדוח שהוצג אתמול בוועדת הבריאות של הכנסת היא להקל בתנאים ולאפשר לחולים להשתמש בקנאביס במרחבים פרטיים מחוץ לביתם, למשל במקום העבודה, בזמן חופשה ועוד. ההמלצות הוגשו למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב להחלטתו הסופית.

נציגת משרד המשפטים בדיון, עו"ד יפעת רווה, אמרה כי "אנשים רוצים לחיות את החיים הרגילים שלהם. לצאת לנופש, ללכת לעבודה. וגם שם הם סובלים מכאבים. המסקנה שהגענו אליה היתה שצריך לשנות את התנאים".

(עדכון ראשון: 11:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully