וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מתנחלים מיידים אבנים לעבר פלסטינים – והחיילים לא מתערבים

13.5.2017 / 17:23

לפי ארגון "יש דין", מתנחלים באזור יצהר נכנסו לכפר בורין כשהם מלווים בחיילים, והחלו ליידות אבנים לעבר אחד הבתים. בסרטון נראים הכוחות מסתכלים על מיידי האבנים מבלי לנסות לעצור אותם. צה"ל: "החיילים ביקשו מהמתיישבים להפסיק"

צלמים זמניים מורשים

עימותים נרשמו בסוף השבוע בין פלסטינים למתנחלים באזור המאחז יצהר. לדברי ארגון "יש דין", לאחר ששריפה פרצה בשדות שממזרח לכפר הפלסטיני בורין, התקרבו למקום אזרחים ישראלים מכיוון המאחז גבעת רונן כשהם מלווים בחיילים, והחלו ליידות אבנים לעבר אחד הבתים בכפר. בתיעוד שצילם אחד מתחקירני הארגון, ניתן לראות את החיילים עומדים לצד מיידי האבנים מבלי לנסות לעצור אותם. לטענת "יש דין", אף אחד לא נעצר או עוכב לחקירה בידי החיילים.

האירוע אתמול הוא האחרון בשורה של תקריות דומות באזור; לפני כשבועיים וחצי הציתו אלמונים מונית בכפר חווארה, אף הוא סמוך ליצהר. כמה ימים קודם לכן נפצעו כמה תושבי הכפר עוריף מירי כדורי גומי ומאבנים במהלך עימות שהתרחש בשעות הצהריים בכפר. לדברי תושבי הכפר, כמה עשרות אזרחים ישראלים, חלקם רעולי פנים, הגיעו לכפר מכיוון המאחז והשליכו אבנים על בתים ומכוניות. כמה שעות לאחר מכן הגיעה קבוצה של כמה עשרות ישראלים והשליכה אבנים לעבר בתים בכפר חווארה. אישה אחת פונתה לבית החולים, לאחר שעל פי הדיווחים נפצעה באורח בינוני מפגיעת אבן. קרוב משפחתה נפגע גם וטופל בשטח.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דקירה בירושלים: שוטר נפצע קל-בינוני; המחבל נורה למוות
צעיר פלסטיני נהרג מירי כוחות צה"ל במהלך הפגנה בבנימין
בניסיון למנוע התלקחות: הרשות החרימה מאות כלי נשק לא חוקיים בגדה

מתנחלים יידו אבנים לעבר פלסטינים בכפר בירון שבאזור יצהר. יש דין, מערכת וואלה! NEWS
מדובר באחת משורת תקריות בשבועות האחרונים באזור/מערכת וואלה! NEWS, יש דין

מארגון יש דין נמסר: "מדובר באירוע חמור שבו חיילי צה"ל שהיו נוכחים באירוע אפשרו לעבריינים ליידות אבנים באין מפריע. על החיילים מוטלת החובה למנוע אירועי אלימות ויש בידם סמכות לעצור את פורעי החוק ולהעבירם לידי המשטרה. משלא עשו כן, על צה"ל לחקור את התנהלותם באירוע ולמצות עמם את הדין. כמו כן, על המשטרה לחקור את האירוע החמור, בו אזרחים ישראלים מיידים אבנים לתוך כפר פלסטיני".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אתמול בשעות הצהריים פרצה שריפה באזור גבעת רונן ובית בורין. מתיישבים הגיעו למקום בניסיון לכבות אותה, כאשר בנקודה החלו זריקות אבנים בינם לבין הפלסטינים שהיו במקום. בניגוד לנטען, הכוחות שהגיעו לנקודה ניסו להפריד בין הצדדים וביקשו מהמתיישבים להפסיק את זריקות האבנים. בהמשך אף הוקפצו כוחות נוספים אשר גרמו לסיום החיכוך ופזרו את הנוכחים במקום. נדגיש כי האירוע הסתיים ללא נפגעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מתנחלים יידו אבנים לעבר פלסטינים בכפר בירון שבאזור יצהר. יש דין, מערכת וואלה! NEWS
"על צה"ל לחקור את התנהלות החיילים"/מערכת וואלה! NEWS, יש דין
מתנחלים יידו אבנים לעבר פלסטינים בכפר בירון שבאזור יצהר. יש דין, מערכת וואלה! NEWS
מתנחלים יידו אבנים לעבר פלסטינים בכפר בירון שבאזור יצהר/מערכת וואלה! NEWS, יש דין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully