וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמת שוורים, מתמטיקאי מחונן וטייס קרב: מועמדי מקרון לפרלמנט

כדי לממש את הרפורמות שהציע, עמנואל מקרון זקוק לא רק לנשיאות, אלא גם לרוב באסיפה הלאמות, אותו הוא מקווה להשיג באמצעות מועמדים מחוץ למערכת הפוליטית. אך כפי שמסתמן, מפלגתו לא הצליחה להשלים את הרשימה – ופרנסואה פיון עשוי לעקוף אותה מימין

עריכה והגשה: מיכל רשף, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

מאות מועמדים צפויים להתמודד בבחירות הכלליות בצרפת בחודש הבא מטעם מפלגתו הצעירה של הנשיא הנבחר עמנואל מקרון, ולנסות להשיג עבורו רוב באסיפה הלאומית, בית התחתון בפרלמנט. מקרון, שהבטיח במהלך הקמפיין להזרים דם חדש לפוליטיקה הצרפתית על ידי כך שימלא את הבית התחתון בפרלמנט בחברים חדשים לחלוטין במערכת הפוליטית, שואף לרוב מוחלט בבית הנבחרים כדי שיוכל להעביר את הרפורמות מרחיקות הלכת שהוא מתכנן למדינתו, או לפחות כך הבטיח במרוצו לנשיאות.

תנועתו "קדימה" (En Marche) הכריזה ביום חמישי האחרון על שמותיהם של 428 המועמדים לבחירות לפרלמנט ברחבי הרפובליקה. אנשי המפלגה מקווים כי הבחירות הקרובות יספקו לנשיא הצעיר את הכוח הדרוש למימוש הבטחותיו מהקמפיין לארמון האליזה. אחת המועמדות הבולטות ברשימה היא מארי סארה, לוחמת שוורים לשעבר, שתתמודד על מקום מטעם דרום צרפת בפרלמנט מול אחד הפוליטיקאים הבכירים והמוכרים במדינה, גילברט קולרד.

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין בירך את מקרון: "צריך להתגבר על חוסר האמון"
הפסידה - ופצחה בריקוד: התיעוד המוזר של לה פן שובר את הרשת
הנשיא שנפל מרכבת, וזה שמת מדקירות: ההיסטוריה המוזרה של נשיאי צרפת

מארי סארה בקריירה הקודמת שלה כלוחמת שוורים:

סדריק פילני בן 43, זכה ב-2010 במדליית פילדס, המקבילה לפרס נובל בתחום המתמטיקה, ויעמוד גם הוא לצד מקרון במחוז פרברי הסמוך לפריז. מעבר ליכולותיו המתמטיות, ידוע פילני גם בלבושו האקסצנטרי, הכולל עניבות פרפר גדולות ממדים ושיער ארוך. עוד מתמודדים על מושבים בפרלמנט הם שופט השלום המוערך אריק האלפן, הידוע במלחמתו בשחיתות, ומריון בושט, טייס קרב בחיל האוויר הצרפתי ששירת בשנים האחרונות בסוריה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הכניסו מובטלים וסטודנטים, דחו את ראש הממשלה לשעבר

ביום חמישי האחרון הודו גורמים רשמיים במפלגה כי הם עדיין צריכים למצוא 148 מועמדים נוספים עבור הבחירות, אך התעקשו כי יצליחו למצוא אותם לפני מועד סגירת ההרשמה, שכבר הוארך, ביום רביעי בשבוע הבא. המפלגה הצעירה הכניסה לרשימתה גם 24 חברים בפרלמנט הנוכחי – כולם אנשי המפלגה הסוציאליסטית של הנשיא היוצא פרנסואה הולנד – אולם היא מקווה למשוך כמה שמות גדולים לרשימתה ממפלגת הימין-מרכז השמרנית "הרפובליקנים".

בהתאם לסיסמתו של נשיאם הנבחר "לרענן" את השכבה הפוליטית במדינה, 52% מ-214 הנשים ו-214 הגברים שיתמודדו לפרלמנט מגיעים מהעולם האזרחי ואינם בעלי רקע פוליטי. המועמד הצעיר ביותר הוא בן 24, והמבוגר ביותר בן 72. 93% מהם עדיין בשוק העבודה, והיתר מובטלים, פרשו לגמלאות או סטודנטים.

סדריק פילני, מועמד לפרלמנט בצרפת מטעם מפלגתו של עמנואל מקרון. פייסבוק, צילום מסך
ידוע בלבושו האקסצנטרי. פילני/צילום מסך, פייסבוק

מזכ"ל התנועה ריצ'רד פרנד אמר בחמישי האחרון כי 19 אלף אנשים הגישו מועמדות בחודשים האחרונים, "לא כולל האלפים שהגישו מועמדות בימים האחרונים", מאז נצחונו של מקרון בבחירות על מארין לה פן. כ-1,700 ראיונות נערכו לפני סגירת הרשימה הסופית. לדברי פרנד, המועמדים נבחנו על פי חמישה קריטריונים: חידוש, שוויון מגדרי, יושר, פלורליזם פוליטי ותמיכה בתכניתו של מקרון עבור צרפת.

ואולם, במסיבת העיתונאים הכאוטית שנערכה ביום חמישי האחרון היה ברור שהמפלגה עדיין לא הצליחה להשיג את מספר המועמדים הדרוש כדי לממש את התחייבותו של מקרון לשינוי מהותי באופי הפרלמנט. אנשי "קדימה" אפילו לא היו בטוחים מה יהיה כתוב על פתקי מפלגתם בקלפי, ומה יהיו ראשי התיבות שייצגו אותה.

מוקדם יותר, בכירים במפלגה אף האשימו הצעות למועמדות ברגע האחרון מצד דמויות מפתח בפוליטיקה הצרפתית, בהן ראש ממשלת צרפת לשעבר מנואל ואלס, בכך שהן מפריעות לתהליך הבחירה וצמצום המועמדים. ואלס, פוליטיקאי ותיק ומנוסה אך לא פופולארי במיוחד, נדחה על ידי "קדימה" משום שהוא עדיין חבר במפלגה הסוציאליסטית של הולנד. ראש הממשלה לשעבר, שעל פי דיווחים הגיש מועמדות לייצג את מפלגתו של מקרון בפרלמנט ביום ראשון האחרון, עומד כעת בפני סיכוי שגם במפלגה הסוציאליסטית "יזרקו" אותו החוצה לאחר מהלך ההתקרבות שניסה לבצע לעבר הנשיא הנבחר.

עמנואל מקרון, שנבחר לנשיא צרפת, מאי 2017. רויטרס
מנסה לממש את הבטחותיו דרך הפרלמנט. מקרון/רויטרס

על פי פרנד, ואלס לא עמד בקריטריונים משום שכבר כיהן שלוש פעמים בפרלמנט. לדבריו, אין בכוונת המפלגה "להשפיל, לדחות או להיתפס כזדונית" כלפי ראש הממשלה לשעבר, ומועמדותו נשקלה ברצינות – עד שנדחתה. "יש רק חוק אחד עבור כולם", אמר. "אנחנו לא חוקרים אותו". בתור פשרה, המפלגה הסכימה לא להעמיד אדם מטעמה במחוז שבו יתמודד ואלס בדרום פריז.

מקרון זכה ברוב משמעותי על לה פן, מועמדת הימין הקיצוני, בהצבעה שנערכה ביום הראשון. איש המרכז הפרו-אירופי, שייכנס לתפקידו ביום ראשון הקרוב, הבטיח לשכתב חוקי תעסוקה במדינה בתקווה להוריד את האבטלה הכבדה בצרפת, שעדיין נאבקת בצמיחה כלכלית חלשה בשנים האחרונות. במצע הנשיאותי הבטיח מקרון להביא פנים חדשות לפוליטיקה הצרפתית, וכי לפחות מחצית מהן יהיו נשים.

ניסיונו השאפתני של מקרון להשיג שליטה בבית התחתון של הפרלמנט עשוי להתממש בזכות הכאוס השורר כעת במפלגת השלטון היוצאת, המפלגה הסוציאליסטית. ואולם, מפלגת האופוזיציה השמרנית של פרנסואה פיון, שהיה מועמד בולט במרוץ לנשיאות אך הפסיד בסיבוב הראשון, מתאספת מחדש במטרה לזכות ברוב בפרלמנט – מה שמאיים על תכניתו של מקרון.

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully