וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גימיק ממכר טרנד מסוכן? כלי התחבורה שמדאיג את ההורים בישראל

ההוברבורד - גלגול מחודש של הסקייטבורד והסגוויי - כבר גבה לא מעט פציעות בקרב נוסעיו, רבים מהם בני נוער. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מנסה להגביל את השימוש בו, אך ההורים מתקשים לעקוב. "עלול להיות מסוכן יותר מאופניים חשמליים"

דייב שחר

"אני כותבת את הפוסט הזה בדמעות, על הטראומה שעברנו עם הילד שלי, בגלל ההוברבורד. אני כותבת על מנת שאולי יימנע כאב של ילד אחר והורים אחרים", כתבה לפני ימים אחדים מעיין אלמלם מבת ים, לאחר שבנה בן ה-11 נפצע מרכיבה על ההוברבורד. "נסענו מהר לבית החולים, ושם הרופאים הכניסו אותו לחדר ניתוח לכארבע שעות. יש לו שני שברים גדולים פתוחים ופלטינות, עם אנטיביוטיקה לווריד (למשך) כמה ימים. לא אתחיל לפרט או לרחם על עצמי, אני פשוט מתחננת למנוע את האסון הבא".

ההוברבורד, מעין גלגול מחודש של הסקייטבורד והסגווי, מורכב משני לוחות, אחד לכל רגל, המחוברים לצמד גלגלים. על הרוכבים לעמוד על הלוחות ולהתחיל לנוע על ידי הטייה של הגוף לכיוון הרצוי. ההוברבורד מבוסס על הנעה חשמלית ועל חיישני תנועה, ששומרים על האיזון ועל שיווי המשקל של האדם הניצב על הכלי.

הפוסט שכתבה אמסלם הפך לוויראלי, ועורר דיון סוער ברשת. חלק מהמגיבים מאמינים כי מדובר במכשיר מסוכן שיש לאסור על השימוש בו, ואחרים - שמשלימים עם הטרנד החדש, וטוענים כי פציעות יכולות לקרות גם מאופניים - מתעקשים כי אין סיכון מיוחד במכשיר.

עוד בוואלה! NEWS
שקד נשכחה ברכב באבני חפץ ומתה: "הפצע ילווה את ההורים כל החיים"
משאית התהפכה ועלתה באש במחלף ברקן: הנהג נלכד - ונהרג
נער מתחת לרדאר: הרשויות לא הבחינו בבן 14 שחי כל חייו בבידוד

הוברבורד. דייב שחר
עלול להוביל לפציעות קשות. ההוברבורד/דייב שחר

לפני כשנתיים עשה הכלי את העלייה הראשונה שלו ארצה. על פי חוקי התעבורה, הנסיעה על הוברבורד מותרת מגיל 16 ומעלה, על מדרכה בלבד ובמהירות שלא עולה על 13 קמ"ש. כלי התחבורה הגדג'טי יכול להגיע למהירויות שנעות בין שמונה לעשרים קמ"ש, משקלו כשמונה-שבעה קילוגרמים, ומחירו נע בין 500 לאלף דולר לדגמים הזולים יותר, כשהיקרים יותר – עולים כאלף עד אלפיים דולר, ואף יותר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
"זה לא תמיד נוח או נעים להגיד לילדים שלנו 'לא', אך חייבים להבין שמדובר פה בהצלת החיים שלהם"

"ההוברבורד עלול להיות כלי מסוכן אף יותר מאופניים חשמליים אם לא נוסעים עליו באופן בטוח, מפני שיכולת השליטה עליו היא פחותה ודורשת איזון רב יותר, ולכן, הפציעות עלולות להיות קשות", הסבירה מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו"ד רחלי טבת-ויזל. "התופעה נכנסה בסערה לחיינו ולישראל לפני כשנה, וכפי ששמים לב, מדובר בתופעה שתופסת תאוצה. היום, ניתן לראות ילדים נוסעים על הוברבורד כמעט בכל מקום. מדובר בכלי חדש שהצטרף לרשימת הכלים הממונעים שניתן לנסוע בהם ללא רישיון, כמו הקורקינט החשמלי, הסאגווי ועוד".

לדבריה, הבעיה העיקרית היא שבעוד הרשות מנסה להגביל את השימוש בכלי - ההורים לא מודעים לחוקים. "חטיבת המחקר והמידע של הרשות בודקת ולומדת אותם. בעיה נוספת שאנו מזהים, היא שלצערנו, ההורים לא מודעים לחוקים החלים על הכלי הזה. אנו רואים הרבה ילדים מתחת לגיל 16 שנוסעים עליו", אמרה. "בימים אלה, מקדמת הרשות את חקיקת חובת חבישת קסדה בעת רכיבה בכל גיל, אך חקיקה היא תהליך שלוקח זמן, ולכן, כאן נכנסת האחריות ההורית של כל אחד מאתנו ההורים - לדאוג שהילדים שלנו יחבשו קסדה, למרות שכרגע אין חקיקה מחייבת בנושא, לא לקנות לילד שלנו את הכלי הזה אם הוא מתחת לגיל 16. זה לא תמיד נוח או נעים להגיד לילדים שלנו 'לא', אך חייבים להבין שמדובר פה בהצלת החיים שלהם".

הוברבורד על גורד שחחקים. צילום מסך
לפעמים הילדים לא מודעים לסיכונים. נער מבצע פעלול עם ההוברבורד על גורד שחקים/צילום מסך

גם בעמותת "אור ירוק" לא מקלים ראש בכלי החדש. "לא בכדי מדינות רבות אוסרות רכיבה עליו", הסביר מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה. "המראה התמים של ההוברבורד עלול להטעות ולתת את הרושם שמדובר בכלי קטן ולא מסוכן. הפציעות הרבות - בעיקר של ילדים, מוכיחות שמדובר בכלי מסוכן, ולכן, אחריות המדינה היא לא להתעלם ממנו, אלא להסביר לציבור את הסכנות שהוא מציב ואת החוקים, ובעיקר שהרכיבה מותרת מגיל 16 ומעלה. המדרכות הופכות ליותר ויותר עמוסות, דבר שפוגע בבטיחותם של הולכי הרגל, ובמקביל גם מסכן את הרוכבים עצמם. כבר מזמן הגיע היה צריך להגביר את האכיפה במדרכות כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully