וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא התחייבה בפני רוסיה שלא לתקוף באזורים הבטוחים בסוריה"

לפי רשת אל-ערביה, ירושלים העבירה מסר למוסקבה ולפיו היא שומרת לעצמה את הזכות לתקוף גם בשטחים שהגדירה מוסקבה כחלק מהפסקת האש המורחבת. עוד דווח כי נתניהו ואיזנקוט הבהירו לרמטכ"ל האמריקני כי ישראל תשמור על הקווים האדומים שהציבה, בהם משלוחי נשק לחיזבאללה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ישראל לא התחייבה בפני רוסיה שלא לתקוף באזורים הבטוחים שהקימה בסוריה - כך דיווחה היום (חמישי) רשת אל-ערביה, שציטטה גורמים ישראליים. לפי הגורמים, ירושלים העבירה את המסר למוסקבה ברקע המהלך שהיא מקדמת ליצירת אזורי חיץ בכמה מוקדים בסוריה.

הגורמים הוסיפו כי בשיחות שקיים אתמול רמטכ"ל צבא ארצות הברית ג'וזף דנפורד עם עמיתו גדי איזנקוט וראש הממשלה בנימין נתניהו, הם הבהירו כי ישראל הדגישה שלא תוותר על הקווים האדומים שהציבה בסוריה - במיוחד בנושא העברת נשק אסטרטגי וכימי לחזבאללה, ומניעת הקמת חזית פעילה בחסות איראן ברמת הגולן בסוריה.

עוד דווח כי ישראל הודיעה שהיא תומכת בהקמת אזור בטוח בחזית הדרומית, שמשתרעת מקוניטרה בצפון ועד למשולש הגבולות עם סוריה וירדן בדרום. זאת כדי למנוע אפשרות לתקיפות אוויריות בסמוך לגבול.

הסכם האזורים הבטוחים, שנכנס לתוקף בלילה שבין שישי לשבת, כולל את מחוז אידליב, והוא נחתם על ידי רוסיה, איראן וטורקיה. עם זאת, האופוזיציה סירבה להתחייב על ההסכם, והמשטר של בשאר אסד הבהיר כי הוא שומר לעצמו את הזכות להגיב להפרות ההסכם.

עוד בוואלה! NEWS:
הדובר שהתחרפן והשיגעון של טראמפ: הפיטורים שהסעירו את הבית הלבן
ברקע המתיחות: ירדן הפילה מל"ט בסמוך לגבול סוריה

תקיפה בשדה תעופה של דמשק, סוריה, 27 באפריל, 2017. טוויטר, צילום מסך
פיצוץ בדמשק לאחר תקיפה שיוחסה לישראל, בחודש שעבר/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully