וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות: ירדן הפילה מל"ט בסמוך לגבול סוריה

10.5.2017 / 23:59

חיל האוויר הירדני הוזנק לאחר שכלי טיס התקרב לגבולה הצפונה של הממלכה והפיל אותו. לא ברור למי הוא שייך, אך התקרית מגיעה במקביל לחשש של משטר אסד ממבצע קרקעי של ירדן בדרום סוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרגיל "אריה נחוש" על אדמת ירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיל האוויר של ירדן הפיל הערב (רביעי) מל"ט בצפון הממלכה, בסמוך לגבול עם סוריה - כך נמסר בהודעה רשמית של הצבא. מטוסי קרב מדגם F-16 הוזנקו לעבר כלי הטיס, שלא ברור למי הוא שייך, והתקרב למרחב האווירי של הממלכה. לפי ההודעה, הצבא בוחן את שברי כלי הטיס.

התקרית התרחשה בזמן של מתיחות בגבול, ברקע החשש בדמשק מפני מבצע קרקעי אפשרי של עמאן בתמיכת ארצות הברית ובריטניה. אתמול תקפו מטוסי קרב סוריים עמדות של המורדים בסמוך לגבול עם ירדן. לפי גורם ירדני, זאת הפעם הראשונה שדמשק תוקפת באזור זה, שבו פועלים ארגוני אופוזיציה הנתמכים בידי המערב ומדינות ערביות.

התקיפה האווירית התרחשה כמה שעות אחרי ששר החוץ של סוריה ווליד אל-מועלם הזהיר את הממלכה מפני שליחת כוחות לשטח המדינה. ביום ראשון פתחו צבאות ירדן וארצות הברית בתרגיל השנתי המשותף שלהם, המכונה "אריה נחוש", בהשתתפות 7,400 חיילים מיותר מ-20 מדינות. דמשק ובעלות בריתה חוששות שהתרגיל ישמש כיסוי לתחיל המבצע.

עוד בוואלה! NEWS:
מסר לדאעש: עבדאללה מלך ירדן השתתף בתרגיל של הצבא. צפו
הצעיר שרגליו נקטעו בתאונה בכנרת יצא מסכנת חיים: "קרה לנו נס"
לפני שפוטר: "ראש ה-FBI ביקש עוד משאבים לחקירת התערבות רוסיה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully