וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע החקירה: אושרה העברת 1.2 מיליארד שקל לעסקת כלי השיט

10.5.2017 / 21:09

פרסום ראשון: ועדה לענייני תקציב הביטחון אישרה מחדש את העברת הכסף לגרמניה על ארבע ספינות המגן, במקביל לחקירה בתיק 3000. ח"כ דיכטר: "הוועדה מחויבת לאפשר לצה"ל להצטייד בספינות"

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

הוועדה המשותפת של ועדות החוץ והביטחון והכספים לענייני תקציב הביטחון אישרה הבוקר (רביעי) העברה של כ-1.2 מיליארד שקל לצורך מימון עסקת ספינות המגן מגרמניה - כך נודע לוואלה! NEWS. זאת, על רקע החקירה המשטרתית המתנהלת סביב רכש הצוללות והספינות מגרמניה, המכונה תיק 3000.

בישיבה נכחו רק שני חברים בלבד מתוך 12 הנציגים היושבים בוועדה – יו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר וח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי). מדובר באישור נוסף של התקציב שאושר כבר באוקטובר האחרון לטובת רכש ארבע ספינות המגן. לטענת גורמים המעורים בנושא, לא נעשה שימוש בתקציב ב-2016, ולכן נדרש אישור מחודש שלו גם השנה.

ח"כ דיכטר אמר לוואלה! NEWS כי "הוועדה מחויבת לאפשר לצה"ל להצטייד בספינות המגן בתהליך הבנייה הן של הספינות בגרמניה והן של הציוד עליהן אשר נבנה בארץ. כך היא גם תמשיך לעשות".

נתניהו בישיבת הממשלה: "חיזוק העוצמה הוא השיקול היחיד שהנחה אותי, ואין בלתו". לשכת העיתונות הממשלתית
אישור מחודש. צוללת חיל הים/לשכת העיתונות הממשלתית

עסקת רכש ארבע ספינות המגן, שנועדו להגן על מאגרי הגז במים הכלכליים של המדינה, היא חלק מחקירת המשטרה בתיק 3000 שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה על פתיחתה בפברואר האחרון. על פי החשד, המכרז לרכישת הספינות הוטה כך שיטיב עם המספנה הגרמנית "טיסנקרופ", שנציגיה בישראל הם עו"ד דוד שמרון, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואיש העסקים מיקי גנור.

התקציב לספינות ההגנה נפרד מתקציב הביטחון, והוא ממומן ברובו על ידי הלוואה חיצונית מבנק דיסקונט. באוקטובר האחרון, לאחר שאושר התקציב לרכש הספינות בוועדת המשנה בפעם הראשונה, דרש ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) לקיים דיון נוסף באישור העסקה, בטענה שהיא אושרה במחטף. הדרישה באה על רקע הפרסומים ששמרון מייצג את החברה הגרמנית שמוכרת גם את הספינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully