וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה שובר שיאים: "נאם באיטליה תמורת שלושה מיליון דולר"

מאז עזב את החדר הסגלגל, העניק הנשיא לשעבר נאומים פרטיים לקהל הרחב עבור מאות אלפי דולרים. אולם כעת, לפי דיווחים, רשם שיא חדש כאשר קיבל מיליונים עבור הרצאה אחת בכנס במילאנו – אליה הגיע מלווה במסוק, 14 מכוניות ו-300 שוטרים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה קיבל שלושה מיליון דולרים עבור הרצאה שנתן בכנס במילאנו – כך דווח היום (רביעי) בכלי תקשורת בארצות הברית ובאיטליה. אובמה, שהספיק לשלשל לכיסו מאות אלפי דולרים מאז עזב את הבית הלבן בינואר האחרון, נחת באיטליה עבור כנס העוסק באוכל וטכנולוגיה.

על פי הדיווחים, הנשיא לשעבר הגיע עם שיירה של 14 מכוניות, מסוק וליווי של 300 שוטרים, ולן בסוויטה במלון יוקרתי במחיר של מעל 8,000 דולרים ללילה – שם תפסה פמלייתו שתי קומות שלמות. מלבד ההרצאה, השתתף אובמה גם בסיור פרטי במוזיאון ובקתדרלה בעיר.

3,500 האנשים שזכו לראות את הנשיא לשעבר נואם במשך כשעה וחצי, נאלצו להיפרד מ-850 דולרים. במהלך הוועידה, עסק אובמה בעיקר באיכות הסביבה ואמר כי "עלינו לשים בצד את ההבדלים וחילוקי הדעות, ולפעול יחד על מנת ליצור עולם טוב יותר עבור ילדינו". לדבריו, "ההתחממות הגלובלית היא תוצר של פעולות האנושות – ועל כן עליה גם לפתור את הבעיה".

עוד בוואלה! NEWS:
עיתוי תמוה: אחרי פיטורי ראש ה-FBI - טראמפ ייפגש עם שר החוץ הרוסי
האונס הקבוצתי בהרצליה: המשטרה עצרה חשוד רביעי – בן 23 מרעננה
"מחבל דתי": ילד השליך אבן על אישה בבית שמש בגלל "לבוש לא צנוע"

הנשיא לשעבר אובמה קיבל 3 מיליון דולרים עבור הרצאה באיטליה. רויטרס
"לממשל הנוכחי גישה שונה בכל הנוגע לאיכות הסביבה". אובמה, אתמול/רויטרס

על אף שהדגיש את חשיבות התכנית שיזם במהלך כהונתו בנושא, הקפיד אובמה שלא לבקר ישירות את מחליפו, דונלד טראמפ, שביטל בדצמבר האחרון חלקים נרחבים מהיוזמה. לטענתו של טראמפ, ההגבלות שהטיל אובמה על התעשיות השונות במטרה לקדם מדיניות סביבתית פגעו בעובדים בתעשיות הפחם והנפט.

"במהלך תקופתי כנשיא, שמתי את שינויי האקלים בראש סדר העדיפויות – כיוון שאני מאמין שזהו הנושא שיגדיר את המאה הזו יותר מכל דבר אחר", הבהיר אובמה בכנס. "עם זאת, הממשל הנוכחי אינו רואה את הסוגיה באופן דומה, אך זוהי הדמוקרטיה".

בצעד שגרר אחריו ביקורת רבה, קיבל אובמה כ-400 אלף דולרים בחודש שעבר עבור נאום שנשא בוועידת בריאות בוול-סטריט בפני בנקאים. זאת, על אף שטען בעבר כי אנשי וול-סטריט הם "חבורת חתולים שמנים". בעקבות הנאום, נכתב בעיתון "ניו יורק פוסט" כי אובמה הפך כעת "לחתול השמן החדש בוול-סטריט".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הנשיא לשעבר אובמה קיבל 3 מיליון דולרים עבור הרצאה באיטליה. רויטרס
"שמתי את נושא האקלים בראש סדר העדיפויות כנשיא". אולם ההרצאות, אמש/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully