וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתראות ב-2024: כך ייראו הקווים החדשים של הרכבת הקלה בגוש דן

9.5.2017 / 18:30

שנה וחצי לאחר תחילת העבודות על הקו האדום, פרסמה חברת נת"ע, המקימה את מערך התחבורה הציבורית החדש במטרופולין תל אביב, מכרזים להקמת שני קווים נוספים - שיחברו את ראשון לציון וקריית אונו למערך הרכבות. צפו בהדמיה

צילום: חברת נת"ע, עריכה:

כבר שנה וחצי שהעבודות על הרכבת הקלה חוסמות צירי תחבורה מרכזיים בגוש דן, ומשבשות את חייהם של תושבים, בעלי עסקים, עובדים ועוברי אורח רבים. החפירות התת-קרקעיות של הקו האדום, מפתח תקוה לבת ים, החלו בפברואר האחרון, והעבודות עליו צפויות להסתיים בשנת 2021.

הבוקר (שלישי) פרסמה חברת נת"ע, האמונה על הקמת הרכבת הקלה, את המכרזים לניהול הקו הירוק והקו הסגול ולתכנונם, ופרסמה הדמיות חדשות הממחישות כיצד הם ייראו. העבודות עליהם צפויות להתחיל במהלך שנת 2018, ומיועדות להסתיים ב-2024, כך שתוך שבע שנים אמורה לפעול במטרופולין תל אביב רשת של שלושה קווים, שתשלב נסיעה מעל הקרקע ומתחתיה ותשרת כ-600 אלף נוסעים ביום.

חברת נת"ע פרסמה סרטון הדמיה למסלולי הרכבת קלה המתוכננים במחוז גוש דן. מערכת וואלה! NEWS
הבנייה תחל רק בשנה הבאה. הדמיית הרכבת הקלה/מערכת וואלה! NEWS

המכרזים שפורסמו היום הם לניהול פרויקט לכל אחד מהקווים, ולתכנון עבודות הנדסה אזרחית עליהם. על פי תנאי המכרז, הפרויקט ינוהל על ידי חברות ישראליות, בשיתוף יועצים מחו"ל. בשבועות הקרובים יפורסמו גם מכרזים לתכנון מערכות הרכבת ולניהול ביצוע עבודות ההנדסה האזרחית.

הקו הירוק יקשר בין חולון וראשון לציון לבין מרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור התעשייה והעסקים במערב הרצליה ואזור העסקים בקריית עתידים. הקו הסגול יקשר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר אילן, בית החולים "שיבא" ושוק הכרמל.

עבודות הרכבת הקלה 9 במאי 2017. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אתר רשמי
הדמיית הקו הסגול, ברחוב אלוף שדה ברמת גן/אתר רשמי, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

באוגוסט האחרון, בעת חניכת אתר החפירות התת-קרקעיות "גלי גיל" במתחם הבורסה ברמת גן, אמר שר התחבורה ישראל כץ: "מדובר בפרויקטים לאומיים ואף אחד לא יעצור אותם". בשנה שעברה הפגינו כ-300 תושבים מאזור רמת גן במחאה על כך שתוואי הקו מתל אביב ליהוד צפוי לעבור מטרים ספורים מבתי מגורים ובתי כנסת בעיר. "למי לא פנינו? הגשנו התנגדויות, הצענו חלופות. במשרד התחבורה ממשיכים בשלהם. במקום שאראה מהבית שלי שדרת אקליפטוסים הירוקה, אני הולכת לראות רכבת קלה", מחתה קרן למפל, המתגוררת עם בן זוגה ושלושת ילדיהם ברמת גן.

"קנינו את הבית כי חיפשנו אזור שקט ונעים לגדל בו את ילדינו. גני הילדים, בתי הספר, מרכזי הקניות ואפילו מקומות העבודה קרובים. חבל שהמצב ישתנה עקב העבודות על הקו הסגול". היא העידה כי לא ידעה על התכנית המתגבשת ליד ביתה. "כמו במבצע חשאי, הסתירו את הסוד. במקרה אחת השכנות יצאה לטייל עם הכלב וראתה את המודעה שבקרוב יחלו עבודות התשתית", הוסיפה.

תחילת עבודות החפירה על קו הרכבת הקלה בתל אביב, 19 בפברואר 2017. מגד גוזני
חפירות הקו האדום/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully