וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש שנים, 95 כלי רכב הושחתו: בשועפאט זועמים על עוד "תג מחיר"

9.5.2017 / 18:00

אחרי שלוש שנים של שקט, התעוררו תושבי השכונה הפלסטינית בירושלים וגילו מכוניות מרוססות וצמיגים מנוקבים. כעת הם חוששים שלא יפוצו על ידי המדינה: "אנחנו שכונה שקטה, המשטרה מחכה שיהיה דם?"

צילום:מאיר ועקנין עריכת וידאו:ניר חן

השחתת 17 כלי הרכב הלילה (שלישי) בשועפאט שבירושלים הזכירה נשכחות לתושבי השכונה המתוסכלים, שנתקלו באירוע "תג מחיר" בפעם השישית בחמש שנים. התושבים כועסים, וחוששים שלא יקבלו פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו להם. עם זאת, ברשות המסים אומרים כי אם המשטרה תקבע שהפעולה האחרונה נעשתה על רקע לאומני, כלומר "תג מחיר", הם יקבלו פיצויים.

"לפי צילומי מצלמות האבטחה שלנו, הם באו מהוואדי", סיפר לוואלה! NEWS מוראד עיסא, שגלגלי משאיתו נוקבו. "ראו את הפנים של הבן אדם שרשם את הסיסמאות נגד הנביא מוחמד. אנחנו מבקשים מהמשטרה שרק מגנה על הרכבת ועל ההתנחלות רכס שועפאט (רמת שלמה - מ"ש) – אל תחכו עד שיהיה רצח של ילדים, כמו עם מוחמד אבו חדיר, אללה ירחמו. המשטרה לא נוקטת יד קשה נגד הכלבים האלה. אני לא יודע למה היא מחכה, עד שיהיה דם?".

צמיגי 20 כלי רכב נוקבו בירושלים, כתובות רוססו. יוני ריקנר
אחד מכלי הרכב שהושחתו הבוקר בשועפאט/יוני ריקנר

חסן קושא, ששתי מכוניות של בני משפחתו הושחתו, אמר: "ב-03:00 בבוקר באו, אנחנו חושבים שהם יהודים מרמת שלמה או מהאזור, ועשו את הנזק, רשמו על הקירות דברים לא נעימים. בן אדם קם ב-06:00 בבוקר ללכת לעבודה, רואה את הכתובת על הקיר, הולך לאוטו ורואה מה עשו לו. אבא שלי היה צריך ללכת לעבודה ב-08:00 אבל לא יכל".

קושא מאשים כי "זו לא הפעם הראשונה שקורה דבר כזה אצלנו בשכונה. זה קרוב להם, אין הרבה מצלמות, אנשים לא עושים בעיות והשכונה שקטה. ראו שלא קרה כלום בפעם הראשונה, ובשכונות אחרות יהיו בעיות אם יתפסו אותם, אז הם באים לפה".

חוסאת וותד, ראש המנהל הקהילתי בשועפאט, אמר כי במקרים הקודמים התושבים לא קיבלו פיצויים. "התחושות קשות, הייתה תקופה רגועה של שנה וחצי-שנתיים ועכשיו זה חוזר", אמר. "זה לא מעודד ולא נותן תקווה. התושבים לא מרגישים עם זה טוב, במיוחד מכיוון שהפעולות האלו לא מוכרות כפעולות איבה והתושבים צריכים לשלם בעצמם על כל הנזק, על כל הסרת צבע ועל כל חלון שבור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
תג מחיר בשועפט, נובמבר 2012. עומר מירון
אירוע תג מחיר בשועפאט ב-2012/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully