וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא גרמניה נפגש עם אבו מאזן - והניח זר על קברו של ערפאת

שטיינמאייר נועד עם יו"ר הרשות ברמאללה, אחרי שהשלים את פגישותיו עם בכירים ישראלים, ודן עמו בדרכים לחידוש המו"מ. לדבריו, השינויים באזור דורשים יוזמת שלום חדשה. אבו מאזן: "טראמפ יבקר כאן בקרוב, מוכן להיפגש עם נתניהו תחת חסותו"

צילום: רויטרס

נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר נפגש היום (שלישי) ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אחרי שנועד בתחילת השבוע עם גורמים ישראליים ודן עמם בחידוש תהליך השלום. לפי לשכת אבו מאזן, במהלך ביקורו הניח שטיינמאייר זר פרחים על קברו של יו"ר הרשות הקודם יאסר ערפאת.

בניגוד לשר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל, הנשיא לא נפגש עם נציגים של ארגוני זכויות אדם, אך הגן על המהלך של גבריאל בחודש שעבר, שגרם למתיחות עם ירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את פגישתו המתוכננת עם גבריאל בעקבות זאת, והאחרון סירב לקבל שיחת טלפון ממנו.

לקריאה נוספת בנושא
נשיא גרמניה על המשבר עם ישראל: "לקבל ארגונים ביקורתיים לשלטון"
גרפיטי ובילוי בפאב: נשיא גרמניה סייר בשוק מחנה יהודה עם הנשיא ריבלין

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר ברמאללה, 9 במאי 2017. רויטרס
שטיינמאייר ואבו מאזן ברמאללה, היום/רויטרס

במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם אבו מאזן, אמר שטיינמאייר כי השינויים באזור דורשים ניסיון נוסף לחדש את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. אבו מאזן אמר כי הוא אמור להיפגש במהלך החודש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שיבקר גם בישראל, וכי הוא מוכן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת חסותו של טראמפ.

בשבוע שעבר נפגש אבו מאזן עם טראמפ בפעם הראשונה, והשניים דנו במאמצים לחידוש המשא ומתן. נשיא ארצות הברית הביע תקווה כי יוכל "לסגור עסקה" בין ישראל לפלסטינים, ואבו מאזן הביע תקווה כי ניתן יהיה להגיע לפתרון שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully