וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השגריר הרוסי: "ישראל עושה הכול להימנע מפגיעה בכוחותינו בסוריה"

יעקב אילון

9.5.2017 / 14:00

בריאיון מיוחד לוואלה! NEWS אמר אלכסיי דרובינין כי התיאום בין צבאות המדינות מתפקד היטב, על אף שיחת נזיפה לשגריר ישראל במוסקבה אחרי תקיפה במרץ. "עושים מאמצים למנוע תקריות"

עריכת וידאו:ניר חן

ישראל הבטיחה לרוסיה כי היא עושה הכול כדי להימנע מפגיעה בחיילים הרוסים המוצבים בסוריה – כך אמר לוואלה! NEWS סגן שגריר רוסיה בישראל אלכסיי דרובינין, בריאיון מיוחד לרגל ציון 72 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית. מאז החלה מוסקבה להתערב לצד דמשק במלחמת האזרחים ב-2015, היא וירושלים מקיימות תיאום צבאי כדי למנוע תקריות בשמי סוריה, אך תקיפה ישראלית בסוריה במרץ הובילה לזימון השגריר במוסקבה לשיחת נזיפה.

"יש לנו מנגנון לתיאום הפעולות למניעת תקריות בשמי סוריה", אמר סגן השגריר. "אנו לא מתאמים תקריות אלא עושים מאמצים למנוע אותן. מאז שהוקם המנגנון בספטמבר 2015 הוא מתפקד די טוב ונמנעו תקריות. אני מקווה שגם בעתיד לא יהיה מצב שהכוחות הרוסיים שנמצאים בשטח בסוריה ייפגעו".

לקריאה נוספת בנושא
סוריה מאשרת: ישראל תקפה ליד נמל התעופה בדמשק; "התגובה תבוא"
שגריר רוסיה בלבנון: "לא רוצים עימות עם ישראל בסוריה"

מטוסי קרב רוסיים מדגם סוחוי su-25 שבים לרוסיה מבסיסם בסוריה, 16 מרץ 2016. AP
מטוסי קרב רוסיים בשמי סוריה/AP

במרץ, שיגר צבא סוריה טילי נ"מ לעבר מטוסים ישראליים שתקפו מטרות במרכז המדינה, ומערכת ההגנה "חץ" יירטה אחד מהם. בעקבות זאת, ביקרה מוסקבה את ישראל והשגריר זומן לשיחה. "לא הייתי אומר שהשגריר הוזמן לשיחה וקיבל נזיפה. יש לנו דיאלוג מתמיד לגבי מה שקורה בסוריה, יש ערוצים שונים דרך משרדי החוץ והביטחון", ניסה דרובינין להמעיט בחשיבות התקרית.

על אף טענות הקהילה הבינלאומית וגורמים בכירים בישראלים, שלפיהן אסד אחראי למתקפה הכימית הקטלנית באידליב, סגן השגריר מאמין לטענות המשטר. "להערכתנו לממשלת סוריה אין נשק כימי. אין לדעת לגבי מה שמתרחש בשטחים תחת שליטת המורדים", אמר. "היו מקרים רבים בשנים האחרונות ש'המורדים הטרוריסטים' השתמשו בנשק כימי". לדבריו, "בשטח בשליטת הממשלה הסורית היו רק עשרה אתרים לייצור נשק כימי שהושמדו, שני אתרים ידועים נמצאים בשטח בשליטת האופוזיציה וצריך לעשות מאמץ להגיע אליהם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אב עם ילדיו שנהרגו במתקפה הכימית בחאן שייחון, אידליב, סוריה, 4 באפריל 2017. AP
רוסיה תומכת בגרסת המשטר. נפגעי המתקפה הכימית באידליב/AP

על המלחמה המתמשכת בסוריה אמר כי מוסקבה מנסה למצוא פתרון. "יש מאמץ גדול להביא לחיזוק הפסקת האש בסוריה", אמר השגריר. בלילה שבין שישי לשבת נכנס לתוקף הסכם האזורים הבטוחים במדינה, שלו ערבות גם איראן וטורקיה.

לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל, וברקע המתיחות עם הממשל בעקבות התקיפה האמריקנית בחומס, אמר דרובינין כי מוסקבה מוכנה לעזור לוושינגטון להוביל מהלך מדיני עם הפלסטינים. עם זאת, הוא ציין כי "לא קיבלנו פניות כאלה מהצד האמריקני. הרושם שלנו שהוא שהממשל האמריקני עדיין לא גיבש עמדה לגבי המהלכים הבאים גם בזירות אחרות".

סגן השגריר הוסיף כי התקווה היא שרוסיה וארצות הברית ימצאו דרכים לשתף פעולה, "כי עליהן מוטלת אחריות בלעדית ליציבות האסטרטגית הגלובלית. בימים האחרונים יש לנו מגעים נמרצים עם הצד האמריקני". מחר ייפגש שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בוושינגטון עם עמיתו האמריקני רקס טילרסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully