וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת עובדי משרד החוץ: הטיפול בביקור טראמפ ייפסק בחמישי

9.5.2017 / 12:16

נשיא ארה"ב עתיד לנחות בישראל בעוד כשבועיים – ועובדי משרד החוץ מאיימים להפסיק את הטיפול הדרוש לקראת הגעתו. במסגרת המחאה על העיכוב ביישום הסכם שכר חדש, העובדים הונחו להפסיק כל פעילות שקשורה לביקור

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: תחילת ההכנות לביקור טראמפ בישראל, בתחילת השבוע)

ועד עובדי משרד החוץ הודיע הבוקר (שלישי) כי מחרתיים יפתחו בעיצומים, זאת על רקע העיכוב ביישום הסכר השכר החדש עם משרד האוצר. במכתב שנשלח לעובדי המשרד הם הונחו להפסיק כל טיפול בהכנות לקראת ביקור הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בעוד כשבועיים, וכל פעילות שקשורה לביקור – כולל כתיבת ניירות עמדה, השתתפות בישיבות הכנה, הזמנות והתחייבויות לספקים. כמו כן, הוועד הנחה להפסיק את הטיפול בהבאת עובדי בניין מפורטוגל ומסין. הנשיא האמריקני עתיד לנחות בישראל ב-22 במאי, ולשהות בארץ 26 שעות. במערכת הביטחון וברשות שדות התעופה כבר החלו להתכונן בימים האחרונים להגעתו.

ועד עובדי משרד החוץ איים כבר בשבוע שעבר לממש את העיצומים, והתריע בפני מנכ"ל המשרד יובל רותם כי ישבשו את ביקורו המתוכנן של טראמפ, בשל "מריחת זמן מכוונת" ביישום הסכמות עליהן סוכם עם האוצר. לדברי יו"ר הוועד חנן גודר, "יותר משנתיים חלפו ממועד החתימה על הסכם קיבוצי, אך האוצר טרם יישם את חלקו בנושא שכר העובדים בחו"ל". גודר הוסיף כי "השחיקה בשכר העובדים היא חסרת תקדים במשק ועומדת על 50%, אחרי שהשכר לא עודכן למעשה משנת 2002".

עוד בוואלה! NEWS:
מלון "קינג דיוויד" ייסגר: ישראל מתכוננת לנחיתתו של טראמפ
הח"כים שהתנגדו לביקור טראמפ בישראל - ועכשיו חזרו בהם
טראמפ לאבו מאזן: "זו העסקה הקשה מכולן? בוא נוכיח שזו טעות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממריא עם מטוס אייר פורס 1 במרילנד, ארצות הברית, 7 במאי 2017. AP
מי יטפל בטראמפ?/AP

במרץ הודיעו משרד האוצר ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי הגיעו להסכמות על מודל שכר חדש לדיפלומטים בשליחות, בתום חודשים של משא ומתן ואיומים בהשבתה מצד עובדי משרד החוץ. ההסכם כולל מנגנון התאמה ליוקר המחיה במדינות השונות, וכן תגמול על שליחות למדינות המוגדרות "קשות שירות".

למרות ההסכמות עם האוצר, זה כחודשיים לא התקבלה כל טיוטה להסכם, ולא הוצג אופק לסיום המהלך. במברק שנשלח לעובדים היום כתב יו"ר הוועד חנן גודר כי פרסומים רבים בתקשורת מדווחים על שורה של הסכמים שנחתמו בין האוצר לבין מגזרים רבים במשק. "הדיווחים הללו מעידים יותר מכל על כך שהאוצר מעכב במכוון את מימוש ההסכם במשרד החוץ אותו הוביל יו"ר ההסתדרות", כתב.

עוד כתב גודר, "לא נותר לנו אלא לפנות למסלול של נקיטת צעדים ארגוניים חריפים, שיפגעו בנושאים שעל סדר היום המדיני והארגוני. תם השלב של המשא ומתן, גם מאמציו של המנכ"ל רותם לא הביאו תוצאות, אנחנו נמצאים בשלב העימות והמאבק על מעמדנו המקצועי ועל תנאי השירות של משרד החוץ".

מלון "קינג דיוויד" ייסגר: ישראל מתכוננת לנחיתתו של טראמפ

על פי לוח הזמנים המתוכנן, המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1", ועליו פמליית הנשיא, שתכלול בין היתר את רעייתו מלניה, בתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר, יצא מערב הסעודית וינחת ברחבת "ג'ולייט" המיועדת לאח"מים בנמל התעופה בן גוריון ביום שני בעוד כשבועיים בשעה 11:00. טראמפ ואנשיו יתקבלו בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והסגל הבכיר בשירות המדינה.

טראמפ צפוי להתארח עם רעייתו מלניה במלון "קינג דיוויד" בירושלים. לנוכח זאת, המלון, על כל 233 חדריו, ייסגר לטובת הנשיא ופמלייתו. חלק מאנשי הנשיא יתארחו במלונות סמוכים. על פי חלק מהדיווחים, טראמפ עשוי לשאת נאום במצדה, אולם לא ברור אם הדבר אכן יצא לפועל. כמו כן, צפוי טראמפ לערוך פגישה עם הנשיא ראובן ריבלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully