וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

72 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית: "היינו בטוחים שלא נחזור מהקרב"

רומן רייב ודשה טס

9.5.2017 / 13:02

בעולם, וגם בישראל, מציינים את תבוסת הנאצים במצעדים וחגיגות. בוריס רפפורט, בן למשפחה יהודית מאוקראינה וטייס מעוטר בצבא האדום איבד את אביו ואחיו במלחמה. "אחד הלוחמים הלשין שהוא יהודי - והגרמנים ירו בו מיד"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ברחבי העולם, וגם בישראל, מציינים השבוע את יום הניצחון של בעלות הברית על גרמניה הנאצית, במלאות 72 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה. בירושלים התקיימה היום (שלישי) צעדת וטרנים - חיילים לשעבר שנלחמו בנאצים - בהשתתפות שרים וחברי כנסת. בוריס רפפורט, ששירת כטייס בחיל האוויר של ברית המועצות, סיפר לוואלה! NEWS על הלחימה בנאצים.

"טסנו עשרות פעמים בלילה לשטח האויב", שחזר רפפורט, בן 95, שנולד למשפחה יהודית באוקראינה. "היינו בטוחים שלא נחזור. כל לילה איבדנו שני טייסים. אני זוכר את השבויים הגרמנים שראינו. כעסתי, אך לא יריתי בהם". רפפורט סיפר איך במהלך המלחמה חזר לביקור בכפר הולדתו, וגילה שאביו אל ברקוביץ' רפפורט, ואחיו יעקב – שגם הם לחמו בצבא האדום – נהרגו.

עוד בוואלה! NEWS:
מפגינים תקפו משתתפי טקס זיכרון לישראלים ופלסטינים: "אתם נאצים"
מארגני טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני: "לחקור התנהלות המשטרה"
עליית מקרון אינה ניצחון הטובים, אלא הדיפתם של זורעי השנאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רפפורט. שירת כטייס במלחמת העולם השנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סיפרו לי שהיחידה של אחי יעקב נשבתה על ידי הגרמנים", הוא נזכר. "הם שאלו מי יהודי, ואחד הלוחמים הלשין על אחי. הגרמנים ירו בו מיד, ובמקום שהוא נרצח – נרצחו עוד כ-400 יהודים בהם נשים, ילדים וקשישים". רפפורט זכה לשלושה עיטורים במהלך הלחימה, אחד מהם על חילוץ 342 צנחנים פצועים משטח אש. "מי חשב על עיטורים?", הוא מודה. "רצינו לנצח את הנאצים".

רפפורט נלחם בגרמנים עד היום האחרון של המלחמה, ועלה לישראל. כיום הוא מתגורר בבית שמש לצד ילדיו, נכדיו וניניו שנולדו בארץ.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שיצעד לצעד עשרות וטרנים ובני משפחותיהם בירושלים, אמר כי "כמדי שנה בשנה אני שמח לדעת שאותם לוחמים יהודים שחרפו נפשם, שלחמו במלחמת העולם השנייה בצבאות בעלות הברית ושחררו את העולם והעם היהודי מזוועותיה של גרמניה הנאצית, גם אחרי 72 שנה צועדים שכם אל שכם הווטרנים על מדיהם וסמליהם".

גם ברוסיה ציינו את היום החגיגי, עם תהלוכות בעשרות ערים שכללו מיצגים צבאיים, זיקוקים והופעות. במוסקבה התקיים המצעד המרכזי, בהשתתפות הנשיא ולדימיר פוטין, ראש הממשלה דימיטרי מדבדב ובכירים אחרים בהנהגה ובצבא. פוטין הבטיח כי "שום מדינה לא תוכל לכבוש אותנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מצעד צבאי לציון יום הניצחון הסובייטי על הנאצים ברוסיה. רויטרס
מצעד הניצחון במוסקבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully