וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לטורקיה: "הגבנו בחריפות לארדואן, מבחינתנו הסיפור נגמר"

9.5.2017 / 12:01

ירושלים העבירה מסרים לאנקרה כדי לעצור את המשבר. "הייתה התבטאות חריפה ומגונה ומשרד החוץ הגיב בחריפות בחזרה", אמר גורם במשרד החוץ. מנכ"ל משרד החוץ נפגש עם שגריר טורקיה בישראל. אמש נועד ארדואן עם רה"מ הפלסטיני: "למנוע את ייהוד ירושלים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ישראל העבירה מסרים לטורקיה בניסיון למנוע התלקחות מדינית בעקבות התבטאויותיו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נגדה - כך אמר היום (שלישי) גורם במשרד החוץ המעורה בנושא. "הייתה התבטאות חריפה ומגונה של ארדואן ומשרד החוץ הגיב בחריפות בחזרה. מבחינתנו זה סוף הסיפור", אמר.

ארדואן תקף את ישראל בפורום "אל-קודס" באיסטנבול ובפגישה שקיים בשוליו עם ראש הממשלה הפלסטיני. דבריו של הגורם מירושלים נמסרו לפני הפרסום על דבריו של ארדואן מפגישתו עם ראמי חמדאללה. בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם עם שגריר טורקיה בישראל, קמאל אוקם. לפי גורמים דיפלומטיים, השיחה התקיימה ברוח המסר שעובר אתמול לאנקרה.

נשיא טורקיה קרא אתמול לאזרחי המדינה לבקר לעתים תכופות במסגד אל-אקצא "כדי להגן על הזהות האסלאמית" שלו. עוד אמר אתמול כי הוא תומך "במאבק הפלסטיני נגד הכיבוש בירושלים". בתגובה חריפה לדבריו שמסר אתמול משרד החוץ נאמר, בין השאר: "מי שמפר זכויות אדם באופן שיטתי בארצו, שלא יטיף מוסר לדמוקרטיה האמיתית היחידה במרחב".

לקריאה נוספת בנושא
פזמון מוכר, טקטיקה חדשה: ארדואן יורד להגנה - ומסמן את ירושלים
ארדואן תוקף את ישראל וקורא למוסלמים: "עלו לאל-אקצא"

ישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים. אמיל סלמן, הארץ
נתניהו בישיבת הממשלה, השבוע/הארץ, אמיל סלמן

בפגישה זו, חזר ארדואן על מסריו התקיפים נגד ישראל. בהודעה מטעם לשכתו של חמדאללה נמסר כי ארדואן אמר ש"יש לאחד מאמצים כדי למנוע את ייהוד ירושלים". עוד אמר ארדואן לחמדאללה כי טורקיה "מעניקה תשומת לב אדירה לירושלים ולמאבק הפלסטיני למען צדק", והוסיף כי טורקיה הכפילה את מאמציה כדי "להפוך את ירושלים לעיר של ביטחון, עצמאות ושלום.

לדברי ארדואן, שצוטטו על ידי לשכת חמדאללה, "ישראל ממשיכה להתחמק מעונש, מה שמוביל להחרפה בתוקפנות כלפי הפלסטינים. ארדואן הוסיף כי כל מאמצי השלום ייכשלו "עד שישראל תישא באחריות לפשעיה".

בדומה לדבריו בפורום, ארדואן קרא למוסלמים במהלך פגישתו עם חמדאללה להגביר את ביקוריהם במסגד אל-אקצא, הנתון "לפשיטות מתמשכות מצד כוחות הביטחון הישראליים ומתנחלים". נשיא טורקיה הדגיש כי "בלתי-אפשרי למצוא פתרון ושלום באזור ללא פתרון צודק לבעיה הפלסטינית" וכי "שום מדינה לא צרכיה להיות מעל החוק".

לפי לשכת חמדאללה, הוא עדכן את ארדואן ואת הנוכחים בפגישה בהתפתחויות האחרונות, כולל שביתת האסירים שאותה מוביל מרואן ברגותי. הם דנו באפשרות של קיום ועדה פלסטינית-טורקית בגדה המערבית עד לסוף השנה, כמו גם בהקמת בית ספר עבור הקהילה הפלסטינית בטורקיה.

(עדכון ראשון: 8:28)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ארדואן וחמדאללה, אתמול/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully