וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה תחתונים מול הפרקליטות: מחאה נגד שחרור חשודי האונס הקבוצתי

7.5.2017 / 13:41

סטודנטית מחיפה זעמה על שחרור שלושת החשודים באונס בת 17 בהרצליה והחליטה להניח מול משרדי הפרקליטות בתל אביב תחתוני חוטיני. לדבריה, הרעיון נבע מאמירה שנשמעה באחד מדיוני המעצר בניסיון לטעון נגד אמינות גרסת הנאנסת - "הצטלמה בחוטיני"

צילום: אבי כהן

כמאה זוגות תחתוני חוטיני קידמו הבוקר (ראשון) את פניהם של עובדי פרקליטות מחוז תל אביב שהגיעו לעבודה. מיצג התחתונים הוא חלק ממחאה שיזמה שירי כהן, סטודנטית בת 27 לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, נגד ההחלטה לשחרר לביתם את החשודים באונס קבוצתי של נערה בת 17 בהרצליה.

"'הצטלמה בחוטיני', זה הטיעון ששבר את הפרקליטות", הסבירה כהן בפוסט בפייסבוק את מיצג המחאה. "עם קצת מזל, מאה תחתוני חוטיני יקבלו את פניהם של עובדי פרקליטות מחוז תל אביב בבוקר. זאת הדרך שלי לומר שגם לי מגיע לחיות בביטחון במדינה הזאת. זה לא שווה הרבה. זה כן עדיף מכלום. תעשו משהו, בנות. משהו אחד קטן. זרקו תחתון אחד על שיח. תתלו תחתון אחד על החלון, על הרכב. במקום שיישאר. זה יכול להצליח".

בשיחה עם וואלה! NEWS סיפרה מהיכן צמחה יוזמתה. "רוב הזמן מה שקורה כשמתלוננת שמנסה לתבוע את מי שאנס אותה, עושים לה את המוות. מכפישים אותה וקוראים לה 'זונה'. כאן הבחורה עברה אונס קבוצתי ברוטלי. אין ספק בכך, המשטרה אמרה, החוקרים אומרים. זה אכזרי ואף אחד לא עושה דבר כזה בהסכמה והפרקליטות לא מצליחה להגיע למצב שהחברה האלה נמצאים במעצר. זה מבחינתי היה בלתי נסבל".

לקריאה נוספת:
האונס הקבוצתי בהרצליה: "הנאנסת זוכרת הכל – שלושתם תקפו אותה"
פרקליטת החשודים באונס: "הצטלמה בחוטיני"; החוקר: "ועדיין - 'לא' זה לא"
חשד לאונס קבוצתי של בת 17 בהרצליה: שלושה צעירים נעצרו

מחאה על האונס הקבוצתי בהרצליה 7 במאי 2017. שירי כהן (פייסבוק), אתר רשמי
תחתונים מול הכניסה לפרקליטות/אתר רשמי, שירי כהן (פייסבוק)
מחאה על האונס הקבוצתי בהרצליה 7 במאי 2017. שירי כהן (פייסבוק), אתר רשמי
"הדרך שלי לומר שגם לי מגיע לחיות בביטחון במדינה הזאת". תחתונים על הרצפה/אתר רשמי, שירי כהן (פייסבוק)

ביום רביעי האחרון שוחררו בערבות שלושת החשודים באונס הקבוצתי בנערה בת ה-17 בהרצליה בשל קושי של הפרקליטות לגבש כתב אישום נגדם. השחרור נבע מכך שהנערה לא הייתה מוכנה נפשית להתעמת עם שלושת הצעירים - בני 20 ובן 22 מהרצליה ומהדרום - ולכן לא ניתן להמשיך בהליך החקירה. עם זאת, מהפרקליטות הובהר היום שוב כי התיק כרגע לא נסגר, וכשתוכל הצעירה להתעמת עם השלושה ולסתור את גרסתם, הדבר צפוי להיעשות.

מתחילת הפרשה התקשו במשטרה לדובב את הנערה. לפי המשטרה, ימים אחדים לאחר האירוע חלה הרעה במצבה של הנערה והיא פונתה באמבולנס לבית החולים. בשל כך, המשטרה נמנעה מלכתחילה מלערוך עימותים בינה לבין החשודים, שטוענים כי יחסי המין עמה היו בהסכמה. על פי החשד, הנערה הכירה את אחד החשודים, בן 22, והגיעה עמו לביתו בהרצליה ביום שישי בחודש שעבר. בבית חיכו שני החשודים הנוספים, שביצעו בה לכאורה את המעשים במשך כמה שעות.

החוקר בדיון להארכת מעצרם של שלושת החשודים: "היא צעקה שיפסיקו, היו עליה סימני אלימות". אבי כהן
שניים מהחשודים באונס, בבית המשפט/אבי כהן

באחד מדיוני הארכת המעצר שלהם סיפר חוק המשטרה כי הנערה צעקה כמה פעמים "די תפסיקו". עוד אמר החוקר במהלך הדיון כי המתלוננת זוכרת את כל שלבי האירוע ולא היה שלב שבו אמרה שהיא לא זוכרת דבר. "מה שהם עשו לה מזכיר את 'התפוז המכני'", סיפר בזעזוע גורם במשטרה, כמה ימים לאחר מעצרם. "היא הגיעה למצב שהיא לא יודעת כמה גברים תקפו אותה".

כהן קבלה על המסר שבשחרורם לביתם. "אני לא עורכת דין ואין לי אמצעים לומר מה הפרקליטות יכולה לעשות או לא, אבל עם כל הכבוד, אם הם לא מצליחים לסתור עדות כשרואים על הבחורה שיש עליה סימני אלימות, בוא נשנה את השיטה. בוא נניח שעד שלא הוכח שזה בהסכמה אז מקרה כזה ברוטלי של שלושה גברים שהביאו ילדה בת 17 למצב שהיא לא יכולה לדבר, זה אונס ושהם יוכיחו שזה לא. איזה מסר אנחנו מעבירים? זה בסדר לאנוס רק תוודאו שהבחורה לא תוכל לחזור לעצמה כדי שלא תוכל להעיד? אני מקווה שנראה יותר חוטיני ברחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully