וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 24 שנה: מי יחליף את ראש העירייה המיתולוגי של רמלה?

6.5.2017 / 20:42

בתום חמש קדנציות רצופות יבחרו תושבי רמלה את מחליפו של יואל לביא. מהקולות בשטח עולה כי המאבק העיקרי הוא בין מיכאל וידל לעדי שטרנברג, למרות שהמועמד מוטי יצחקי מזוהה כמקורבו של ראש העיר לשעבר

יואל לביא, ראש עיריית רמלה. 29 במרץ 2016. ראובן קסטרו
כיהן במשך חמש קדנציות רצופות. לביא/ראובן קסטרו

בחודש הבא ייערכו בחירות מיוחדות לראשות עיריית רמלה, זאת לאחר שראש העירייה המכהן, יואל לביא, התפטר מתפקידו. לביא, אחד מראשי הערים הוותיקים בישראל, כיהן בתפקיד מאז 1993 - חמש קדנציות ברציפות. כבר לפני כחצי שנה הודיע לביא כי בכוונתו לפרוש ובעיר החלו להיערך לבחירות. בפברואר אף נערכה לו מסיבת פרידה, אך רק בחודש שעבר הגיש לביא מכתב התפטרות לשר הפנים אריה דרעי. כעת, אחרי 24 שנים בתפקיד, יבחרו התושבים מבין ארבעה מתמודדים מחליף לראש העירייה המיתולוגי.

מוטי יצחקי, מקורבו וסגנו של לביא, ממלא מקומו ואחד המועמדים לתפקיד, הסביר כי "מי שייבחר להוביל את העיר ייכנס לתקופה מאוד חשובה וקריטית לרמלה". יצחקי, בן 58, נשוי ואב לארבעה, הוסיף כי "העיר צריכה מישהו שמגיע מתוך המערכת, עם כל הכבוד שאני נותן למתמודדים החדשים במרוץ, לוקח זמן להבין איך מנהלים עיר. מדובר בקפיצה למים העמוקים בתקופת כהונה של שנה וחצי עד לקיומן של בחירות נוספות. אין זמן לחפיפות".

עוד בנושא:
למרות שלא התפטר רשמית: ברמלה נפרדים מראש העירייה יואל לביא
אחרי 23 שנים: ראש עיריית רמלה יואל לביא פורש מתפקידו

מיכאל וידל, מועמד לראשות העירייה ברמלה, ושרת התרבות מירי רגב. באדיבות המצולמים
"רמלה תצא לדרך חדשה". וידל והשרה רגב/באדיבות המצולמים

מיכאל וידל, אחד המועמדים הבולטים במרוץ, מתח ביקורת על לביא. "אין מחלוקת על כך ששמו ייחקק בספר ההיסטוריה של רמלה. שנות כהונתו הראשונות יצרו סדר והביאו יציבות לעיר. אך לצערי, אחרי עשרות שנים הגיעה השחיקה ואיתה ירידה חדה בהשקעה", אמר. וידל, בן 52, נשוי ואב לארבעה, הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני במשפטים. בעבר היה בכיר ברשות המסים וראש מטה במשרד התחבורה. במסגרת תפקידיו, ריכז תקציבי ענק של מאות מיליוני שקלים וקידם רפורמות מקיפות.

בחמש השנים האחרונות, משמש וידל סמנכ"ל מנהל וארגון ברשות שדות התעופה. בתפקיד זה הוא מנהל את מערך כוח האדם, ומשמש יו"ר הצוות לתכנון אסטרטגי. וידל זכה לתמיכתם של יו"ר הקואליציה דוד ביטן ושרת התרבות מירי רגב. "צר לי שהיה צריך לגרור את העיר לתקופה של חוסר ודאות ולהחלטות ניהוליות לא מוצדקות כמו ביטול השמירה בגני ילדים, עליית מחיר אגרת השמירה, והגדלת הגרעון", אמר. "אחרי תקופת הבחירות רמלה תצא לדרך חדשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מיכאל וידל, מועמד לראשות העירייה ברמלה, ויו"ר הקואליציה דוד ביטן. באדיבות המצולמים
זכה גם בתמיכתו של ביטן. וידל יו"ר הקואליציה/באדיבות המצולמים

המועמד השלישי לתפקיד הוא עדי שטרנברג, בן 52, כיהן עד לאחרונה כמנכ"ל תאגיד המים האזורי ת.מ.ר. שטרנברג הוא פרוד ואב לשתי בנות. "לא נולדתי ברמלה, אבל העברתי את מרכז חיי לעיר בשנים האחרונות. דבר זה מאפשר לי לפעול ללא לחצים של משפחות, חברים וחמולות, אלא רק לפי מה שחשוב לעיר ולתושביה", אמר. שטרנברג היה בעבר לוחם בצנחנים ושימש מנכ"ל מפלגת קדימה, מנכ"ל הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, מנכ"ל המרכז להעצמת האזרח, ראש מטה השר במשרד הפנים ומנהל מטה הבחירות של מפלגת כולנו. לאחרונה זכה בתמיכתו של שר האוצר, משה כחלון.

"מאז שהחלטתי לרוץ, אני נפגש עם אנשים בכל רחבי העיר ושומע מהם על הרצון והכמיהה שלהם למשהו חדש, לראש עיר שייתן פתרונות לבעיות הכי כואבות של העיר", הוסיף. "אני ער לאותן בעיות ואטפל בהן במלוא המרץ והמחויבת. רמלה יקרה לי ואעשה הכול למענה ולמען תושביה".

יאיר דידי חבר מועצת העיר שנמנה עם סיעתו של וידל הודיע שיתמוך בשטרנברג. למקורביו אמר דידי כי לדעתו וידל לא מתאים להוביל העיר: "אולי הוא פקיד מעולה אבל הוא לא קשוב לציבור התושבים".

עדי שטרנברג, מועמד לראשות העירייה ברמלה, ושר האוצר משה כחלון. באדיבות המצולמים
"העברתי את מרכז חיי לרמלה". שטרנברג וכחלון/באדיבות המצולמים

האחרון ברשימת המועמדים הוא יחיאל ניזרי, בן 57, נשוי ואב לשלושה. בעברו שימש מנהל מחוז מרכז במשרד ראש הממשלה, ובמסגרת התפקיד היה ממונה על יותר מ-50 מועצות ועיריות במרכז, היה חבר קבוע בוועדה להסרת חסמים בכנסת וכיהן כחבר במועצת העיר רמלה.

ניזרי סיפר על התכניות אותן הוא מבקש להוציא לפועל אם ייבחר. "אני מתכוון לרשת את כל העיר במצלמות אבטחה שיגבירו את הביטחון, לחלק את העיר לאזורים כמו ראשון לציון, להקים תיכון ממלכתי-דתי ולעצור את הבריחה מן העיר", אמר.

המועמדים לראשות העיר רמלה לאחר שראש העיר יואל לביא הודיע על פרישתו, 22 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
שלטי בחירות ברמלה/ראובן קסטרו

תחת לביא זכתה רמלה בכמה פרסי חינוך ואף הייתה לעיר הראשונה שהנפיקה אג"ח מוניציפלי. בשנת 2008 הוזכר שמו של לביא כאחד המועמדים הסופיים להתמנות לתפקיד מנכ"ל מקרקעי ישראל, אולם היועץ המשפטי דאז, מני מזוז, קבע כי יש לפסול את המינוי בגלל התבטאויות בעלות אופי גזעני וטענות כי ביצע עבירות פליליות – כפי שאכן הורה בג"ץ בהמשך.

גורם בכיר התייחס לזמן הארוך שנדרש ללביא לפרוש בפועל מהתפקיד, מאז הכריז על כך באוקטובר. "תמוה שאחרי כל ההפקה שארגנו הוא לא הודיע על פרישה מתפקידו", סיפר. "הוא עושה צחוק מתושבים. לא חבל על התקציבים שהוציאו המועדים שכבר החלו אז בקמפיין?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully