וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר בני אלון, ממנהיגי הציבור הדתי-לאומי, הלך לעולמו בגיל 62

אלון, שנאבק בשנים האחרונות במחלת הסרטן, יובא למנוחות בירושלים בשעות הצהריים. הוא היה ח"כ בכנסות 17-14 וכיהן כשר התיירות בממשלתו השנייה של שרון, שפיטר אותו בעקבות התנגדותו לתכנית ההתנתקות. בנט: "נלחם למען ישראל ללא פשרות"

השר לשעבר בני אלון, ממנהיגי הציבור הדתי-לאומי, הלך לעולמו היום (שישי) לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן והוא בן 62. אלון, בנם השלישי של המשנה לנשיא בית המשפט העליון, פרופ' מנחם אלון, ורות, הותיר אחריו אישה, הסופרת אמונה אלון, ושישה ילדים. אחיו הוא הרב מוטי אלון, אף הוא מהבולטים בציונות הדתית, שהורשע בשני מקרים של מעשה מגונה בכוח בקטין. אלון יובא היום למנוחות בירושלים בשעה 15:30.

אלון נולד בשכונת רחביה בירושלים בשנת 1954. בצבא שירת בחיל התותחנים והשתחרר בדרגת סגן-משנה. ב-1978 הוסמך לרבנות ושימש רב הקיבוץ הדתי שלוחות שבעמק בית שאן, ובשנים לאחר מכן היה לרב בכמה ישיבות בירושלים. ב-1990 הקים יחד עם חנן פורת את ישיבת בית אורות בהר הצופים ועמד בראשה, עד שנכנס לחיים הפוליטיים ב-1996. שנתיים קודם הצטרף ל"זו ארצנו", תנועה שהובילה מחאה ציבורית נגד הסכמי אוסלו. במסגרת פעילות זו הוא נחקר בחשד להמרדה והפרות סדר, אבל לא הועמד לדין.

הוא נכנס לראשונה לכנסת ב-1996 כחבר מטעם מפלגת מולדת. אלון היה מיוזמי איחוד מפלגות הימין, וב-1999 נבחר לכנסת שוב במסגרת מפלגת האיחוד הלאומי. שלוש שנים לאחר מכן נבחר לעמוד בראש מולדת לאחר שגבר על פלמ"ח זאבי. אלון היה חבר כנסת בין השנים 2009-1996, בכנסות 17-14, וכן כיהן כשר התיירות בשנים 2004-2001. ביוני באותה שנה, בעקבות התנגדותם לתכנית ההתנתקות, פיטר ראש הממשלה אריאל שרון את אלון ואת אביגדור ליברמן, שכיהן כשר התשתיות הלאומיות מטעם האיחוד הלאומי.

לקריאה נוספת:
"כשאסיים עם ירושלים, אמשיך לישראל": ניר ברקת מחכה לטיימינג הפוליטי הנכון
פנייה ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד יש עתיד בחשד לקניית קולות בבחירות
מירי רגב נגד התאגיד, טייק 2: "יש להם אג'נדה להפיל את הממשלה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לחם למען ארץ ישראל ללא פשרות". בני אלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-2006, אובחן לראשונה אלון כחולה סרטן, כשגידול התגלה בגרונו. לאחר טיפולים הוא שב לפעילות ציבורית. שנתיים לאחר מכן, בשלהי 2008, פרש מהחיים הפוליטיים לאחר שהוצב במקום ה-17 והלא ריאלי ברשימת הבית היהודי. ב-2014 התגלתה שוב המחלה בגופו.

מהאיחוד הלאומי נמסר כי המפלגה אבלה על לכתו של היו"ר לשעבר. "הרב בני אלון היה איש תורה חזון ומעש, וייזכר תמיד בזכות עשייתו ותרומתו רבת השנים בבניין ירושלים, שמירתה על שלמותה והפעילות המדינית שהוביל בעולם לחיזוק מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל. נזכור ונמשיך את דרכו ומורשתו".

שר החינוך נפתלי בנט נפרד מאלון בכאב. "הלך מאיתנו איש ספר, איש תורה ואיש ארץ ישראל השלמה. הרב השר לשעבר בני אלון, לוחם למען ארץ ישראל ולוחם במחלה קשה, בשניהם ללא פשרות ובלי להיכנע. היה לשר אלון הכבוד להיות מפוטר מהממשלה כדי שלא יצביע נגד תכנית ההתנתקות, ולהיות ממובילי המחאה הציבורית נגד הסכם אוסלו, ובכל צומת בדרכו עשה תמיד את מה שנכון לעם ולמדינה, ללא עיגולי פינות וללא קיצורים. ומעל הכול, היה בן אדם עם לב ענק. יהי זכרו ברוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאבק במחלת הסרטן במשך שנים ארוכות. בני אלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "הרב בני אלון היה איש גדול עם לב ענק, שהקדיש את כל כולו לעשייה ציבורית וחינוכית. כשר, כחבר כנסת, כאיש עשייה, חזון ורוח, היה הרב בני אלון מגדולי הלוחמים והפועלים למען ארץ ישראל, תושביה ובוניה. כחבר וכידיד הוא היה עבורי חברותא ובר-פלוגתא, שמחויבותו לחברה הישראלית ולמדינת-ישראל הייתה עמוקה, שורשית ואינה יודעת פשרות. בשנים האחרונות פעל לחיזוק מעמדה של ישראל ברחבי העולם, תוך שהוא מאגד ארגונים רבים לכח משפיע, פעיל ויוזם הלוחם בבידודה של ישראל ותומך בה גם בשעותיה הקשות וכנגד דעת קהל עוינת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לאלון ואמר כי היה איש נעים הליכות. "רעייתי ואני מביעים צער עמוק על פטירתו של הרב בני אלון, אוהב ארץ ישראל, רב ומחנך, לשעבר חבר כנסת ושר. בחייו הציבוריים פעל מתוך הכנסת ומחוצה לה למען עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל".

שר הביטחון ליברמן אמר כי "הרב בני אלון היה איש של עקרונות וערכים, חבר של אמת שאהבת העם והארץ, והדאגה להם, עמדה תמיד לנגד עיניו. כבן למשפחה מפוארת ומיוחדת, היה בני אדם חריף שכל, עם מחשבה בהירה וראייה נכוחה של המציאות. הוא יחסר לכולנו. אני משתתף באבלה הכבד של משפחתו".

סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהן (הבית היהודי), אמר כי אלון היה ציוני נלהב. "זהו יום עצוב וכואב. בני אלון היה מגדולי אוהבי ארץ ישראל, עם ישראל ותורתו. בני ניחן בכושר הסברה גדול, ידע לקרב גם כאלו שאינם בעלי ברית לאהבת הארץ והעם. זכיתי ללמוד עם בני ולגור בשכנות אליו. יהי זכרו ברוך".

(עדכון ראשון: 12:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully