וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחרי שקיבל הצטיינות: הקצין נמצא ירוי בבסיס ביום הזיכרון

7.5.2017 / 10:49

גופתו של דותן יצחק בן ה-27, ששימש מפקד פלוגה בצה"ל, התגלתה ביום הזיכרון כשנשקו האישי לצדו. שבוע לפני כן הוא קיבל אות הצטיינות על פעילותו. משפחתו ממתינה להשלמת חקירת נסיבות המוות: "השתדל להיות הכי טוב שהוא יכול"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפקד פלוגה מוערך. יצחק/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמי עמק האלה רועשים ממטוסי חיל האוויר שחולפים בטיסות אימון מעל בית משפחת יצחק במושב זכריה. בחצר הבית, באוהל אבלים צבאי לבן, יושבים בני משפחתו של סרן דותן יצחק, מפקד פלוגה בצה"ל שנמצא ירוי בבסיסו שבנגב כשנשקו מוטל לידו בערב יום הזיכרון בתחילת השבוע. כששמש יום הזיכרון כמעט שקעה ובהר הרצל כבר החלו המוזמנים להגיע לטקס המשואות שפותח את אירועי יום העצמאות, דותן, שהיה אמור לחגוג החודש את יום הולדתו ה-27, נקבר בהלוויה צבאית בבית העלמין הצבאי.

דותן, בנם השלישי של איריס ויהודה מבית שמש, היה קצין מצטיין שעתידו הצבאי לפניו. ימים ספורים לפני מותו הטראגי קיבל תעודת הצטיינות ממפקד בית הספר לאיסוף קרבי, אלוף-משנה ברק כהן: "בהוקרה והערכה על הצטיינותך במילוי תפקידך. דרכך מהווה דוגמה ומופת למצוינות".

את הבשורה קיבלו ההורים כשיהודה, האב, הגיע לבית חולים בירושלים לטיפול רפואי כשהוא מלווה באיריס. שלושת קציני הנפגעים מצאו אותם בבית החולים. מאז, הם ממתינים להשלמת החקירה בידי גורמי הצבא. "לפני שבוע קיבל בני ז"ל תעודת הצטיינות ומחר אני קובר אותו בהר הרצל", כתב אז יהודה בפייסבוק. "חברים, תתפללו לעילוי נשמתו של החלל האחרון לפני יום הזיכרון", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
המדינה פינתה את האנדרטה לזכר סא"ל עמנואל מורנו בנתיב האבות
ניסיון פיגוע בסמוך למערת המכפלה: פלסטיני שלף סכין על שוטר מג"ב ונורה
במהלך מטס יום העצמאות: תקרית בטיחות בין שני מטוסי "הרקולס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשפחה ממתינה להשלמת חקירת מותו. יצחק/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפחותיהם של איריס ויהודה למודות שכול. כוכבה, אחותה של איריס, נפלה בעת שירותה בחיל האוויר ב-1979. אליהו שכל את אחיינו, סמ"ר ניר סמי, כשמחבלים חדרו למוצב שעליו פיקד ב-2004 ברצועת עזה. הדבר הראשון שיש לעידן, אחיו הצעיר של דותן, להגיד הוא שהמשפחה אוהבת את צה"ל: "חשוב לנו להגיד שאנחנו חולים על הצבא. הוא נותן לנו הכול. יש פה כל הזמן חיילים, דואגים לנו, אנחנו אוהבים את הצבא ואין עליו ועל המדינה שלנו. תודה שהם איתנו והם תמיד יהיו איתנו".

אליהו אלגרו, גיסו של דותן, מספר כי "הוא היה מסוג האנשים שהמהות שלהם זה נתינה ודאגה לאחר. קודם כל שם את האחר לפניו. הוא דאג שהמשפחה תהיה מגובשת, שתמיד תהיה ביחד. אם אבא היה מרגיש לא טוב היה מארגן תורנויות לכולם, תמיד לקח אחריות על עצמו לדאוג למשפחה הזו. דותן היה אדם חזק שיכול לספוג דברים מעל הטבע, עומד וסופג קשיים ומכשולים והוא ידע לעצור לנשום לייעץ". איציק, האח הגדול, מספר כי דותן לא אמר למשפחה אף פעם שהוא רוצה קריירה צבאית: "לא ידענו כשהוא התגייס - הוא לא דיבר הרבה על מה שהוא רוצה לעשות והעתיד שלו. חשבנו שיהיה באיזה תפקיד פשוט בצבא ופתאום נכנס להיות לוחם. אמרנו שבטח יסיים וישתחרר, אך פתאום הוא עשה קורס מ"כים ונהיה מפקד. גם אז אמרנו – יסיים וייצא. הוא אף פעם לא הראה התלהבות, רק הראה שהוא משתדל להיות הכי טוב במקום שהוא נמצא".

דותן למד לימודי מזרח תיכון במהלך שירותו, התגורר עם שותפים ברמת גן ובזמן הקרוב אמור היה לעבור ראיונות לתפקיד מ"פ בפלוגה מבצעית. "לצערי זה כבר לא יקרה", אומר איציק. ירדן, בת דודתו של דותן, שירתה במחנה עופר בפלוגה שבה שירת. "כל הנגדים ששמעו שאני בת הדודה שלו היו נותנים לו כבוד, אומרים 'עד שהיה פה קצין נורמלי'. כולם אהבו אותו וראיתי את זה כשהוא היה בא לבקר בפלוגה. איך כולם היו מתלהבים שהוא בא. רק דברים טובים היו אומרים עליו".

לפני שבועות ספורים הכיר דותן לסבתו את בת זוגו, יובל. "הם היו ביחד שנה וחצי", מספר איציק, "כבר היו צריכים להתארס, יובל ממש נכנסה לנו למשפחה. נורא קשה לה ואנחנו בקשר איתה. גם להורים שלי קשה. לא כל כך קל ככה להמשיך".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully