וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג שבועות 2019

26.5.2019 / 11:47

למה אוכלים גבינות? מה הקשר למעמד הר סיני? ומה זה תיקון ליל שבועות? - זמני כניסה ויציאת החג. כל המידע אודות חג שבועות 2019 במקום אחד

זמני כניסת החג: יום שבת, 8 ביוני 2019

זמני יציאת החג: יום ראשון, 9 ביוני 2019

מה חוגגים?

חג השבועות הוא השני מבין שלוש הרגלים. הוא חל ביום שלאחר סיומה של ספירת העומר, הנמשכת שבעה שבועות בדיוק, החל מפסח ועד ל-ו' בסיוון, בו יתקיים באופן קבוע חג השבועות. התאריך בו חל חג השבועות מזוהה ביהדות עם מתן תורה ולפיכך, קבלת התורה מצוינת בחג דרך תפילות מיוחדת וקריאה בפרשת מעמד הר סיני ועשרת הדיברות. מלבד השם "חג השבועות", החג נודע גם כ"חג הקציר", שכן בסמוך אליו היה מתבצע קציר החיטים שהובא כמנחה לאל. שם נוסף הוא "חג הביכורים", על שם קורבן הביכורים שהיה מובא לבית המקדש במהלך החג. טקסי ביכורים, החוגגים את סוף הקציר, נהוגים בקיבוצים ברחבי הארץ.

כיום יש לחג השבועות מספר מנהגים המלווים אותו: תיקון ליל שבועות, אשר במהלכו נשארים היהודים ללמוד תורה במשך כל הלילה (זאת על פי המסורת בשל כך שבני ישראל לא התעוררו בזמן למתן תורה ומשה היה צריך להעירם), קריאת מגילת רות, שהתגיירה וממנה נולד דוד המלך ואכילת מאכלי חלב ודבש. בחוץ לארץ מתקיים חג השבועות במשך יומיים, בעוד שבישראל הוא נמשך יום אחד בלבד. למרות זאת, במערכת החינוך קיים חופש של שלושה ימים, הכולל את ערב חג השבועות, החג עצמו ואסרו חג.

לכל חגי ומועדי ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully