וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין יאפשר לקיים אירוע "לציון הכיבוש" בכנסת: "חלה אי הבנה"

1.5.2017 / 0:25

יו"ר הכנסת חזר בו מהאיסור שהטיל על ח"כ תומא סלימאן לקיים במשכן אירוע לציון "50 שנה לכיבוש", המתוכנן ליום ירושלים: "אין מקום לקיים מפגש כזה בכנסת, אך ההחלטה על המועד לא התקבלה בחוסר סמכות". תומא סלימאן: "הניסיון להתערב בתוכן המפגש הוא פסול"

יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת. דוברות הכנסת, אתר רשמי
אי הבנה בנוגע להגדרת האירוע. אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין חזר בו מהחלטתו שלא לאפשר לקיים במשכן אירוע תחת הכותרת של "ציון 50 שנה לכיבוש", שיזמה חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) ומתוכנן להתקיים ביום ירושלים. בתשובת היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון נכתב כי "הייתה אי הבנה בנוגע למהות האירוע, ובעוד שהבקשה הייתה לקיום מפגש, היו"ר סבר כי מדובר באירוע, שלגביו חלים כללים אחרים".

בשבוע שעבר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי אדלשטיין סירב לאשר את קיומו של הכינוס שארגנה ח"כ תומא סלמיאן, בעוד שכינוס דומה שקיימה לאחרונה הרשימה המשותפת התקיים ללא מכשולים. בתגובה להחלטה. גורם בכנסת טען כי מארגני האירוע הקודם שיקרו לגבי אופיו ואמרו כי הוא ידון בשטחי C, ולא בציון יובל לכיבוש.

עאידה תומא במסיבת עיתונאים של הרשימה המשותפת, תל אביב. פברואר 2015. דרור עינב
"יום ירושלים אינו יום חגיגי". ח"כ תומא סלימאן/דרור עינב

במכתב ששלח ינון לתומא סלמיאן, הוא ביקר את ההחלטה לקיים את האירוע ביום ירושלים, "יום שהכנסת הכריזה עליו בחוק כחג המדינה שיוחג מדי שנה ואף מקדישה לו ישיבה חיצונית מיוחדת". לפי אדלשטיין, אין מקום לקיים מפגש מסוג זה באולמות הכנסת, אך ינון קבע כי "אין בהחלטה לגבי המועד חוסר סמכות או חוסר סבירות". מוקד ההזמנות של מרכז המבקרים בכנסת הונחה לאפשר את קיום המפגש.

ח"כ תומא סלימאן הדגישה כי היא מתכננת להיאבק על קיום הכינוס עם אותם התכנים ובמועד המתוכנן. היא מסרה בתגובה: "יום ירושלים אינו יום חגיגי, אלא יום לחידוש המאבק נגד כיבוש ירושלים המזרחית וסיפוחה. אולמות הכנסת אינם נכסיו הפרטיים של יו"ר הכנסת והניסיון להתערב בתוכן ובתזמון המפגשים הינו התערבות פסולה ופגיעה חמורה בנציגי הציבור. חבל מאוד שהיועץ המשפטי לכנסת מתייצב ונותן גיבוי ליו"ר הכנסת במקום להגן על ערכי הדמוקרטיה והזכות לחופש הביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully