וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: הפרלמנט אישר איסור חלקי על בורקה במסגרת "המאבק בטרור"

חודשים ספורים לפני הבחירות הכלליות אישרו חברי הפרלמנט שורת חוקים ביטחוניים, ובהם איסור על עובדי ציבור לכסות את פניהם במסגרת עבודתם. שר הפנים: "למדינה יש את החובה להציג את עצמה באופן נייטרלי מבחינה אידאולוגית ודתית"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(מרקל, בדצמבר האחרון: "הבורקה לא ראויה במדינתנו")

הפרלמנט בגרמניה אישר אמש (חמישי) איסור חלקי על עטיית כיסוי פנים מלא, במסגרת שורה של צעדים ביטחוניים שנועדו למנוע מתקפות טרור במדינה. החוק שאושר כולל איסור על עובדי ציבור - בין היתר אנשי צבא, שוטרים ועובדי מערכת המשפט - לעטות כיסוי פנים מלא בעת מילוי תפקידם.

האיסור נועד בראש ובראשונה למנוע מנשים מוסלמיות דתיות לעטות בורקה – לבוש מלא שבו רק העיניים חשופות. מדובר בגרסה מרוככת של הצעת החוק שביקשו לקדם מפלגות הימין הקיצוני לאיסור מוחלט על בורקה במקומות ציבוריים. "למדינה יש את החובה להציג את עצמה באופן נייטרלי מבחינה אידאולוגית ודתית", נכתב בלשון החוק, כפי שצוטט בידי סוכנות הידיעות הצרפתית.

עוד בוואלה! NEWS:
מקדוניה: 77 פצועים בעימותים בבניין הפרלמנט - בהם שלושה מחוקקים
חשד לניסיון פיגוע בלב לונדון: שוטרים עצרו גבר שנשא בתיקו סכינים
מחזרת אחר המתונים: לה פן פורשת מהנהגת מפלגת הימין הקיצוני

נשים מוסלמיות לבושות רעלה בבון שבגרמניה. AP
"המדינה צריכה להיות נייטרלית". אישה עם בורקה בבון, גרמניה/AP

החוק החדש, שהועבר יחד עם חבילת צעדים שתעניק סמכויות נוספות לשירותי הביטחון, מגיע כתגובה לכמה מתקפות טרור במדינה, ולקראת הבחירות הכלליות בגרמניה בחודש ספטמבר הקרוב. שר הפנים תומאס דה מיזייר טען, בהתייחסות לכמיליון הפליטים והמהגרים שנקלטו בגרמניה בשנים האחרונות – מרביתם ממדינות בעלות רוב מוסלמי – כי "אנחנו חייבים להבהיר את הערכים שלנו ואת גבולות הסובלנות שלנו לתרבויות אחרות". על פי ההערכות, כ-5% מתושבי גרמניה הם מוסלמים.

החוק עוד קובע כי לאיסור על כיסוי פנים יהיו כמה חריגות, כמו למשל במקרים של עובדים רפואיים שנדרשים להגן על עצמם מפני זיהומים, או שוטרים שנדרשים להסוות את זהותם. כמו כן, לרשויות ניתנה הסמכות לדרוש מאזרחים לחשוף את פניהם למטרת זיהויים. יתרה מכך, המחוקקים אישרו שימוש בצמיד אלקטרוני, באישור בית המשפט, עבור מי שיוגדר איום ביטחוני, ושילוב מסדי הנתונים של שירותי הביטחון השונים.

חוק נוסף שהועבר בחבילת החוקים האחרונה קובע כי גרמניה תיישם את תקנות האיחוד האירופי בנוגע לשיתוף נתוני נוסעים בטיסות עם מדינות האיחוד, במטרה להיאבק באיומי הטרור ופשעים חמורים אחרים. בנוסף לכך, הוחמרה הענישה על תקיפת שוטרים, אנשי צבא או אנשי שירותי החירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully