וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ רמז לאחריות ישראל בתקיפה בסוריה: "תואם את המדיניות שלנו"

27.4.2017 / 11:43

בריאיון לגל"צ אמר השר לענייני מודיעין כי הוא "יכול לאשר שהאירוע בסוריה תואם לחלוטין את המדיניות המוצהרת למניעת הברחות נשק של איראן לחיזבאללה". לשכת נתניהו: התבטאות כץ לא תואמה איתנו. אלוף במיל' עמירם לוין תקף את כץ: "פטפטת על חשבון הביטחון הלאומי"

צילום מסך

השר לענייני מודיעין ישראל כץ רמז היום (חמישי) בריאיון לגלי צה"ל לאחריות ישראל בתקיפה שאירעה הלילה ליד נמל התעופה הבינלאומי בדמשק. "אני יכול לאשר שהאירוע בסוריה תואם לחלוטין את מדיניות ישראל המוצהרת למנוע את הברחות הנשק של איראן לחיזבאללה דרך סוריה", אמר והוסיף כי לא יוכל לפרט בעניין. עם זאת, ציין כי "ראש הממשלה אמר בעבר כי כל אימת שאנחנו מקבלים מידע מודיעיני על כוונה להעברת נשק מתקדם לחיזבאללה, אנחנו נפעל". גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו כי ההתבטאות של כץ לא תואמה איתם וששמעו לראשונה את הדברים ברדיו.

אף שזו אינה הפעם הראשונה שגורם בכיר ישראלי מאשר את דבר קיומה של תקיפה ישראלית בסוריה, רמיזתו של כץ עוררה כעס במערכת הפוליטית. האלוף במיל' עמירם לוין, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, אמר כי "‏העמימות תורמת לביטחון". לדבריו, "פוליטיקאים עם פה גדול חייבים לקחת קרדיט לא להם". הוא כינה את דבריו "פטפטת על חשבון הביטחון, פוליטיקה על חשבון האינטרס הלאומי וחוסר אחריות".

הלילה אישר גורם מודיעיני באזור כי ישראל תקפה הלילה מחסני תחמושת של חיזבאללה ליד נמל התעופה הבינלאומי של דמשק. רשת "אל מנאר" של חיזבאללה ייחסה גם היא את התקיפה לישראל. בסביבות השעה 4:00 בבוקר נשמעה סדרת פיצוצים עזים באזור שדה התעופה, שהובילה לשריפה גדולה.

לקריאה נוספת:
קצין בכיר: "מטרת התקיפה במרכז סוריה – מאה טילים שיועדו לחיזבאללה"
דיווחים ערביים: "שלושה חיילים סורים נהרגו בתקיפת צה"ל באזור קוניטרה"
"קו חם" עם רוסיה, טיפול בפצועים: כך צה"ל בולם את זליגת הלחימה

תקיפה בשדה תעופה של דמשק, סוריה, 27 באפריל, 2017. טוויטר, צילום מסך
הפיצוצים בדמשק הלילה/צילום מסך, טוויטר

לפי הגורם שהתראיין לרויטרס, מטרת התקיפה הייתה מצבור נשק של הארגון השיעי, במחסנים שאליהם מגיעים כלי נשק ותחמושת מאיראן עבור בעלות בריתה באזור. לפי הגורם, טהראן שולחת כמות משמעותית של כלי נשק לשדה התעופה באמצעות מטוסים מסחריים וצבאיים. הוא אמר כי מצבור הנשק משרת כמה מיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן.

עם זאת, מקור צבאי סורי טען בשיחה עם סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" כי לחיזבאללה אין מחסני תחמושת בשדה התעופה בדמשק. "ישראל תוקפת בסוריה ומנצלת את הימצאות כוחות ממדינות העולם. התקיפה הזאת לא תעבור בשקט".

ברקע התקיפה התבטא היום גם שר הבינוי והשיכון אלוף (במיל') יואב גלנט בנושא סוריה. "על אויבינו לדעת: נדע להפעיל את כוחנו על מנת לשמור על האינטרסים שלנו", אמר בכנס חדשנות טכנולוגיית הבנייה בתל אביב. "ביקור טראמפ בישראל - איתות חשוב לרוסיה, על מחוייבות לעצירת ההשתלטות האיראנית-שיעית על סוריה".

לדבריו, "הביקור הוא בשורה חשובה המעידה על מרכזיות האינטרסים של מדינת ישראל בסדר היום של הממשל האמריקני החדש. טראמפ מאותת לפוטין שארצות הברית וישראל לא מתכוונות לאפשר לציר הרשע השיעי של איראן, סוריה וחיזבאללה להתעצם ולהשתלט על האזור תחת חסותה של רוסיה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תקיפה בשדה תעופה של דמשק, סוריה, 27 באפריל, 2017. טוויטר, צילום מסך
אש מאירה את שמי דמשק, הלילה/צילום מסך, טוויטר

לפני כחודש וחצי נחשפה תקיפה ישראלית בסוריה בעקבות ירי טיל נגד מטוסים של צבא אסד לעבר כלי טיס של חיל האוויר. הטיל יורט באמצעות מערכת "חץ" וצה"ל נאלץ להודות כי עמד מאחורי התקיפה בסוריה.

בעקבות אותה תקיפה הבהיר נתניהו כי ישראל לא תאפשר העברת נשק מתקדם לחיזבאללה. "המדיניות שלנו מאוד עקבית – כשאנחנו מזהים ניסיונות להעביר נשק מתקדם לידי חיזבאללה, ויש לנו את המודיעין ואת ההיתכנות המבצעית – אנחנו פועלים למנוע את זה". נתניהו הוסיף כי ישראל תמשיך למנוע את ההעברות כפי שעשתה בעבר. "זה מה שהיה וזה מה שיהיה", אמר. "הנחישות שלנו איתנה, והראיה היא שאנחנו פועלים. כולם צריכים לקחת את זה בחשבון".

עוד בדצמבר 2015 חשף נתניהו כי ישראל "פועלת מעת לעת בסוריה". לפי הצהרתו הנדירה, ישראל עושה זאת כדי "למנוע חזית נגדנו וגם כדי למנוע העברת נשק קטלני מסוריה ללבנון".

(עדכון ראשון: 10:35)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר 23 באפריל 2017. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
חשף בעבר תקיפה. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully