וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות: הקרמלין מגביר את המאבק ביריבו של פוטין

רומן רייב

1.5.2017 / 9:35

הרשויות ברוסיה פועלות בימים האחרונים נגד תנועת "רוסיה פתוחה" של חודורקובסקי, בעבר האיש העשיר ברוסיה הגולה בבריטניה. סניפיה בחו"ל הוגדרו לא רצויים ופשיטה בוצעה במשרדיה. מאות מתומכיה קראו לנשיא לעזוב ולא להתמודד בשנה הבאה

עצורים במחאה של תנועת רוסיה פתוחה נגד פוטין בעיר סנט פטרסבורג, 29 באפריל 2017. רויטרס
שוטרים מפנים מפגין בהפגנת התנועה בסנט פטרסבורג, שבת/רויטרס

הרשויות ברוסיה הגבירו בימים האחרונים את מאבקן בתנועת "רוסיה פתוחה", אחת מתנועות האופוזיציה המרכזיות במדינה, לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. כמה מאות בני אדם השתתפו ביום שבת בהפגנות שארגנה התנועה של מיכאיל חודורקובסקי, בעבר האיש העשיר ביותר במדינה הגולה בבריטניה, נגד ולדימיר פוטין.

המחאה, שבה הביעו המשתתפים את מיאוסם משלטונו בן 17 השנה של פוטין, התרחשה לאחר שורת צעדים שנקטו השלטונות נגד "רוסיה פתוחה". ביום רביעי הכריזה לשכת התובע הכללי על סניפי התנועה בחו"ל "בלתי-רצויים", לקראת הוצאתם מחוץ לחוק. זאת, לטענת הלשכה מאחר ש"תנועתו של חודורקובסקי פועלת להשחרה מראש של הבחירות ברוסיה, ומנסה להטות אותן ולפגוע בפוליטיקה הפנימית, על מנת לגרום לאי-יציבות. התנועה פועלת ליזום הפגנות ופעולות שונות שיפגעו בעמודי התווך של החוקה".

עוד בנושא:
דירות צנועות, מכוניות רוסיות וחלקת אדמה: פוטין פרסם את הכנסותיו
רוסיה: הרשויות אסרו הפצת תמונה המרמזת שפוטין הומו
דאעש ובדלנים מוסלמים: הסכנות האורבות לעריה הגדולות של רוסיה

מיכאיל חודורקובסקי במוזיאון צ'ק-פוינט צ'רלי. ברלין, 22 בדצמבר 2013. רויטרס
לא מוותר. חודורקובסקי/רויטרס

ביום חמישי האחרון פשטה המשטרה על משרדי הזרוע הרוסית של התנועה במוסקבה. פעילים אמרו כי היא החרימה כ-100 אלף טפסים שהתנועה קיוותה לחלק כדי לעודד אנשים לקרוא לפוטין לפרוש. בשישי שידרה תחנה רוסית פרו-ממשלתית כתבה על חברים בתנועה, וטענה כי אלו מעורבים במעשים פליליים ובקשרים קרובים עם הממשל האמריקני.

"נכנסנו לרשימה השחורה ואני גאה בכך. 'רוסיה פתוחה' הרוסית אינה נפגעת!", כתב חודורקובסקי באתר הרשמי שלו. "אני חושב שתגובת הממשלה לתכנון ההפגנות רק תגרום ליותר אנשים לצאת לרחוב ולהפגין. לומר לממשלה שאם היא אינה מסוגלת לפתור את הבעיות של העם הרוסי, עליה להתפטר".

אנדריי פטליצין, חבר בכיר בוועד הראשי של התנועה אמר לוואלה! NEWS: "בגלל פחד מההפגנות ופעילות, הפרקליטות הגדירה אותנו כלא רצויים. הם פוגעים ב'רוסיה פתוחה' בבריטניה ובארצות הברית והתעמולה של הקרמלין משחקת משחק מילים כדי שיחשבו שגם התנועה ברוסיה עצמה מוצאת מחוץ לחוק - רק כדי לגרום לאנשים להתרחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully