וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: הרשויות אסרו הפצת תמונה המרמזת שפוטין הומו

משרד המשפטים הודיע כי תמונה שמציגה את הנשיא כ"מי שיש לו נטיה מינית לא רגילה" נכנסה לרשימת התכנים האסורים, לצד תמונות של נאצים וחומרי טרור. עם זאת, לא ברור איזו תמונה זו בדיוק, מאחר שנפוצו כמה גרסאות שלה במחאה על דיכוי הקהילה הגאה

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: ורד לידני

הרשויות ברוסיה אסרו להפיץ תמונה המתארת את הנשיא ולדימיר פוטין כהומו אחרי שהוגדרה "תוכן קיצוני". משרד המשפטים במוסקבה הוסיף בשבוע שעבר את התמונה שבה נראה פוטין כליצן מאופר בכבדות ל"רשימת התכנים הקיצוניים" האסורה.

לפי אתר משרד המשפטים, התמונה נועדה להציג "נטיה מינית לא שגרתית של נשיא הפדרציה הרוסית". התמונה של פוטין היא הפריט מספר 4,071 מתוך רשימה של 4,074 פריטים אסורים, הכוללים חומרי תעמולה נאציים ואתרים המעודדים טרור אסלאמי. עם זאת, לא ברור איזו בדיוק תמונה אסורה להפצה, מאחר שיצאו כמה כאלו בשנים האחרונות.

התמונות הפכו לפופולריות ברשתות החברתיות במחאה על החוק השנוי במחלוקת שאוסר על "תעמולה של הומואים" שאושר ב-2013. פוטין טען אז כי החוק אינו מכוון נגד יחסים חד-מיניים, המותרים לפי חוק ברוסיה, אלא נועד כדי להגן על ילדים.

בתחילת השבוע דיווח העיתון נוביה גזטה המזוהה עם האופוזיציה כי הרשויות בצ'צ'ניה עוצרות ומוציאות להורג הומואים. לפי הדיווח, יותר ממאה הומואים נעצרו ברפובליקה המוסלמית האוטונומית בתקופה האחרונה ושלושה מהם נרצחו. דוברו של המנהיג רמזן קדירוב הכחיש זאת ואמר כי אין בכלל הומואים בשטחה של צ'צ'ניה.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח ברוסיה: הרשויות בצ'צ'ניה מוציאות להורג הומואים

כרזה נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהפגנה במדריד לאחר חוק נגד הקהילה הגאה, אוגוסט 2013. AP
פוטין מוצג באיפור עם צבעי הגאווה בהפגנה במדריד, 2013/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully