וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה דחייה נוספת של שבועיים בתחילת שידורי התאגיד

27.4.2017 / 0:41

האופוזיציה הגישה עשרות הסתייגויות להצעת החוק, שנועדה לדחות עד 15 במאי, אולם הסירה אותן לפני ההצבעה. 35 הצביעו בעד הדחייה ו-28 התנגדו. יו"ר הקואליציה רמז להארכה נוספת: "מקווה ששבועיים יספיקו להשלים את הליכי החקיקה"

צילום: ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמטרתה לדחות בשבועיים - מ-30 באפריל ל-15 במאי - את תחילת שידוריו של תאגיד השידור הציבורי. ההצעה התקבלה בתמיכתם של 35 חברי כנסת, בעוד 28 התנגדו. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נכח בהצבעה.

הדיון החל בצהריים, לאחר שהאופוזיציה הגישה עשרות הסתייגויות, מהן 43 התקבלו. כל הסתייגות מזכה את המגיש אותה לנאום במליאה במשך חמש דקות. מאחר שכל 54 חברי הכנסת מהאופוזיציה חתומים על כל ההסתייגויות, הדיונים היו אמורים להימשך עד ל-30 באפריל - המועד המקורי בחוק לתחילת השידורים. כדי למנוע זאת, השתמשה הקואליציה בסעיף 98 של תקנון הכנסת, לפיו היא כופה את סדרי הדיון למורת רוחה של האופוזיציה. עם זאת, האופוזיציה הסירה לבסוף את כל ההסתייגויות.

עוד בוואלה! NEWS:
"איום חסר תקדים": מגמה מדאיגה בדוח השנתי על חופש העיתונות
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את דחיית שידורי התאגיד בשבועיים
בוטלה השביתה שתוכננה: ההסתדרות והאוצר הגיעו להסכמות על התאגיד

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
"כאן לא איראן". הפגנת מחאה מול קריית הממשלה בתל אביב, בתחילת החודש/ראובן קסטרו

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שהציג את החוק בתחילת הדיון, רמז לכך שהממשלה עלולה לבקש דחייה נוספת בתחילת שידורי התאגיד, בקשה שעלולה ליצור משבר פוליטי נוסף עם שר האוצר משה כחלון שמתנגד לכך. "לכשתניח הממשלה על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה שתכלול את השינויים המהותיים המתבקשים במבנה השידור הציבורי, נדון בהם בכנסת לגופם", אמר ביטן, "אני מקווה שיהיה די בתקופת הארכה של שבועיים ימים בלבד כדי לאפשר את השלמת הליכי החקיקה ולא נידרש להארכה נוספת".

במהלך הדיון, בשעת ערב, הופיעו ביציע האורחים כמה מעובדי התאגיד והניפו שלט ענק עם הסיסמא "דחייה לדורות". ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) שניהל את הישיבה ביקש מהסדרנים להגיע למקום וסינן לעבר העובדים: "בושה וחרפה". הסדרנים שהגיעו ליציע נקטו באלימות נגד העובדים וסילקו אותם מהמקום. העובדים עוכבו לבירור במשמר הכנסת, הוצאו מהמשכן הכנסת וכניסתם לכנסת נחסמה עד להודעה חדשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ח"כ הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"צריך הליך ראוי בכנסת". ביטן/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר הגישו שלוש חברות כנסת מהמחנה הציוני, ח"כ סתיו שפיר, ח"כ קסניה סבטלובה וח"כ יעל כהן פארן, עתירה לבג"ץ בבקשה להוציא צו מניעה ולעצור את הדיון בכנסת, בטענה כי השימוש שעשתה הקואליציה בסעיף 98 "נעשה למרות שאין כל בהילות של ממש להעברת החוק בכנסת בהליך רגיל". מנגד, טען היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, כי יש לדחות את הבקשה משום שהאופוזיציה לא הסכימה לשום הסדר שיאפשר את העברת החקיקה עד ה-30 באפריל, ולכן נעשה שימוש בסעיף החריג. בג"ץ דחה את העתירה.

בשבוע הבא תביא הממשלה לאישור מזורז את הצעת החוק שבה יש את השינויים המשמעותיים במבנה התאגיד. בין היתר, הצעת החוק קובעת כי יוקם תאגיד חדשות חדש, שיפעל בנפרד מתאגיד "כאן". אחרי שתאשר הממשלה את הצעת החוק, הוא יובא לאישור בקריאה ראשונה בכנסת.

ח"כ סתיו שפיר, הפנינג גאווה באוניברסיטת בר אילן, 14 ביוני 2015. ראובן קסטרו
פנתה לבג"ץ. ח"כ שפיר/ראובן קסטרו

הוועדה המשותפת לוועדות הכנסת והכלכלה, שתפקידה להכין את הצעות החוק לאישור, קיימה אתמול דיונים ארוכים סביב הצעת החוק הראשונה, במהלכם מתחה היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אביטל סומפולנסקי, ביקורת קשה על הליך החקיקה החפוז.

לדבריה, "עד למועד של 15 במאי מוטל על הכנסת להעביר הצעת חוק חדשה שמשנה באופן מהותי, ובמשך אותו זמן יש גם ליישם את החוק. לוחות הזמנים הנוכחיים מביא אותנו במקרה הטוב ל-1 במאי". עו"ד סומפולנסקי הבהירה: "כשם שצריך הליך ראוי בממשלה, צריך הליך ראוי בכנסת. לא ניתן יהיה לקיים הליך מסודר במספר כזה של ימים. אנחנו מבקשים להסב את תשומת הלב, שעלול להיווצר מצב שיהיה פגם בהליך שירד לשורשו של העניין".

(עדכון ראשון: 23:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully