וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיע את חברו להרוג שני אנשים - ונידון לשני מאסרי עולם על רצח כפול

26.4.2017 / 15:19

סלים שוויש הורשע בשתי עבירות רצח בגין מעורבותו ברצח שני בני דודים בבית קפה בעכו ב-2015, על אף שהיה שותף פעיל רק באחד מהם. "הוא אפשר לנאשם השני לבצע את הירי, על כן הוא שותף לביצוע עבירה של רצח במזיד", נפסק

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) שני מאסרי עולם על סלים שוויש, בן 27, בגין שני מעשי רצח שהתבצעו בבית קפה בעכו לפני שנתיים. מדובר בגזר דין יוצא דופן, שכן שוויש לא היה מי שביצע את אחד ממקרי הרצח. הוא הודה בחקירתו כי אכן היה שותף לרצח אחד, אבל לא ידע כי שותפו, אדהם מוסלמאני, בן 29, מתכוון לירות למוות באדם נוסף. משפטו של מוסלמאני עדיין מתנהל.

ב-2 באפריל 2015, החליט מוסלמאני לרצוח את מוחמד אבו אל-חיר בן ה-30, תושב אחד הכפרים באזור עכו המכונה "בוגי". זאת עקב "פגיעה בכבוד המשפחה". לשם כך, ביקש משוויש לסייע לו בתמורה ל-30 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רנדה בדארנה מפרקליטות מחוז חיפה, לאחר שהסכים שוויש הגיעו השניים לבית קפה הממוקם ברחוב יהושפט פינת העצמאות שבעכו. מוסלמאני פתח באש לעבר אבו אל-חיר באמצעות רובה קלצ'ניקוב, והרג אותו ואת אחיינו מוסא בן ה-18. השניים נמלטו מן המקום בנסיעה, נטשו את המכונית שבה נסעו, ובתוכה הרובה, והציתו אותה.

חשד לחיסול כפול בקיוסק בעכו, 2 אפריל 2015. ערן גילווארג
ירו למוות בשני קרובי משפחה - ונמלטו. זירת הרצח בעכו, 2015/ערן גילווארג

השופטים רון סוקול, תמר שרון נתנאל ורונית בש כתבו בגזר הדין כי שוויש היה מודע לסכנות שבמעשיו, ועל כן הוא שותף מלא לעבירת הרצח השנייה. "מצאנו כי הנאשם היה מודע טרם הירי לכך שמוסא יושב בבית הקפה לצדו של 'בוגי' וכי הוא עלול להיפגע ולמצוא את מותו כתוצאה מהירי. מצאנו כי הנאשם היה מודע לכך שאדהם מתכוון לצאת מהרכב ומתעתד לירות לעבר היושבים בבית הקפה, ולמרות זאת המשיך בתכנית המקורית, עצר את המכונית בסמוך לבית הקפה ואפשר לאדהם לבצע את הירי. על כן קבענו כי הנאשם היה מבצע בצוותא, ושותף לביצוע עבירה של רצח במזיד".

התובעות, עורכות הדין מיטל חן רוזנפלד ונג'וא סלימאן, טענו כי על שוויש לרצות את עונשי מאסר העולם במצטבר. מנגד, הסניגור, עו"ד אלי סבן, טען כי על עונשי המאסר להיות חופפים אחד לשני. לבסוף קבע הרכב המחוזי חיפה כי יש לקבל את טענת התביעה. בכוונת ההגנה לערער על עצם ההרשעה וכן על אופן ריצוי המאסרים. כמו כן נפסק כי על הנאשם לפצות כל אחת ממשפחות הנרצחים בסכום של 200 אלף שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully