וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הרשות הפלסטינית תקצץ שליש מתקציב רצועת עזה

26.4.2017 / 12:22

הוועדה המרכזית של תנועת פתח תדון ב"תכנית ההתנתקות" של אבו מאזן, במסגרתה תתנתק הרשות באופן הדרגתי מהרצועה ותקצץ משמעותית בתקציבה. ההכרזה הצפויה על התכנית נדחתה, אך על פי דיווחים היא נמצאת בעיצומה ורוב חברי הנהגת הפתח תומכים בה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנאום ברמאללה, נובמבר 2016. רויטרס
יציג בפני טראמפ את תכניתו. אבו מאזן/רויטרס

הרשות הפלסטינית מתכוונת לקצץ שליש מתקציב רצועת עזה - כך דווח היום (רביעי) בעיתון "אל-חיאת". בכיר ברשות הפלסטינית חשף בפני העיתון כי לארגון חמאס ניתן דד-ליין למסירת השלטון ברצועה, שעבר אתמול. לדברי הבכיר, "חמאס לא השאיר לנו שום ברירה ולכן הרשות תמשיך בפעולות מסוג זה עד להחזרת השליטה על הרצועה". הבכיר הוסיף כי חמאס רוצה להשאיר את הפקידים מטעמו, שמספרם מגיע לכ-50 אלף עובדים, ודורש מהרשות לשלם את משכורותיהם: "אנחנו לא נקבל את זה, על חמאס לפטר את העובדים שהיא מינתה בכוח".

בכיר בחמאס אמר לעיתון: "הרשות רוצה שליטה מלאה ורוצה לפטר את העובדים שמינתה הממשלה הקודמת. אם זה יצליח הרשות תדרוש לפרק את הנשק של חמאס". הבכיר הוסיף כי בארגון הטרור מעוניינים בשותפות לאומית והבהיר: "לא ניכנע לאיומים ולסחיטה של הרשות".

עוד בוואלה! NEWS:
רגע האמת של עזה: אבו מאזן עלול להתנתק מהרצועה – ולסבך את ישראל
עם 12 שעות רצופות ללא חשמל, חבית הנפץ העזתית שוב קרובה לפיצוץ
קצין בכיר: "מטרת התקיפה במרכז סוריה – מאה טילים שיועדו לחיזבאללה"

חמושים של חמאס במהלך הפגנה ברצועת עזה. רויטרס
"חמאס לא תיכנע לאיומים ולסחיטה". פעילי חמאס בעזה/רויטרס

בתוך כך, הוועדה המרכזית של תנועת פתח תתכנס היום כדי לדון, בין היתר, באפשרות של התנתקות הדרגתית של הרשות הפלסטינית מרצועת עזה וקיצוץ בתקציב המיועד לרצועה. בתחילת השבוע פורסם בכלי תקשורת פלסטיניים כי יו"ר הרשות אבו מאזן צפוי לשאת הערב נאום ובו יכריז על התנתקותו מהרצועה אולם בשלב זה הנאום נדחה, ויתקיים ככל הנראה לאחר שובו של אבו מאזן מארצות הברית וכינוסה של המועצה המהפכנית של פתח.

ב-3 במאי, יום שלישי הבא, ייפגש אבו מאזן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויציג בפניו את הצעדים שמתכננת הרשות כדי להשיב אליה את השליטה בעזה. יש לציין כי רוב חברי הנהגת פתח תומכים ב"תכנית ההתנתקות" של אבו מאזן, כל עוד ארגון חמאס אינו מוכן למסור את השליטה ברצועה לידי הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully