וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות: קוריאה הצפונית ערכה תרגיל צבאי ענק. תיעוד

25.4.2017 / 15:28

המדינה המבודדת ערכה תרגיל צבאי רחב היקף, שכלל שימוש באש חיה, לרגל חגיגות 85 שנה לכינון צבא העם הקוריאני. במקביל, עגנה בקוריאה הדרומית הצוללת האמריקנית הגרעינית שנשלחה לאזור

רויטרס

קוריאה הצפונית ערכה היום (שלישי) תרגיל צבאי גדול לציון 85 שנים לכינון הצבא העם הקוריאני - כך דווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית. לפי הדיווח, מדובר בתרגיל בקנה מידה גדול שבו נעשה שימוש באש חיה באזור העיר וונסון שבחוף המערבי. משרד ההגנה בדרום קוריאה טרם אישר את הדיווח, אך לשכת ראש המטות המשולבים של קוריאה הדרומית מסר: "הצבא שלנו עוקב מקרוב אחר תנועות הצבא הצפון קוריאני בוונסאן ואנחנו ממשיכים לשמור על כוננות".

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, מנהיג המדינה קים ג'ונג און צפה בתרגיל שבו נעשה שימוש בכ-350 כלי ארטילריה בטווחים שמגיעים עד סיאול ואזורים נוספים. חגיגות הצבא הקוריאני נערכות במקביל לתרגיל האש החיה שמקיימים חילות הים של קוריאה הדרומית וארצות הברית ממערב לחצי האי הקוריאני.

שידור חי מחגיגות יום הצבא בקוריאה הצפונית:

(תיעוד התרגיל ב-1:15:00)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

במקביל, לקוריאה הדרומית הגיעה היום USS מישיגן, צוללת גרעינית של חיל הים האמריקני ועגנה בעיר בוסאן. גורם צבאי מסר ל-CNN כי מטרת שליחת הצוללת לאזור היא מפגן כוח הרתעתי ברקע המתח הגואה בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית. לצד הצוללת, "הארמדה" האמריקנית, הכוללת נושאת מטוסים וספינות קרב המלוות אותה, נמצאת בדרכה לקוריאה. זאת, בעוד גורמי גרעין בכירים מקוריאה הדרומית, יפן וארצות הברית נועדו בטוקיו כדי לדון בסירובה של פיונגיאנג לוותר על תכנית הגרעין שלה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
רגע האמת של עזה: אבו מאזן עלול להתנתק מהרצועה – ולסבך את ישראל
מחזרת אחר המתונים: לה פן פורשת מהנהגת מפלגת הימין הקיצוני
ר"מ לבנון גינה את חיזבאללה בסיור בגבול: "הצבא יגן על המדינה"

כינוס ארצי בארמון התרבות בפיונגיאנג לציון 85 שנה לכינון הצבא, קוריאה הצפונית, 24 באפריל 2017. רויטרס
כינוס ארצי לרגל יום הצבא הקוריאני בפיונגיאנג, אתמול/רויטרס
כינוס ארצי בארמון התרבות בפיונגיאנג לציון 85 שנה לכינון הצבא, קוריאה הצפונית, 24 באפריל 2017. רויטרס
בכירים קוריאנים בארמון התרבות בפיונגיאנג, אתמול/רויטרס

בטלוויזיה הממלכתית של קוריאה הצפונית דווח היום כי הצבא "מוכן לשים קץ להיסטוריית המזימות של ארצות הברית והסחיטה הגרעינית שלה". "אין גבול לכוח התקיפה של צבא העם החמוש בציוד צבאי חדשני, הכולל מגוון כלי נשק גרעיניים מדויקים וקטנים וטילים בליסטיים המשוגרים מצוללת", נכתב בביטאון מפלגת השלטון, העיתון "רודונג שינמון".

במערב גובר החשש שקוריאה הצפונית תערוך ניסוי גרעיני או ניסוי בטילים בליסטיים לנוכח ההכנות לחגיגות האירוע הצבאי. על רקע החששות הללו, יתקיים מחר תדרוך חריג בנושא עבור כל חברי הסנאט. כל מאה חברי הסנאט התבקשו להגיע לבית הלבן לתדרוך שיעבירו שר החוץ רקס טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, ראש המודיעין דן קואטס והרמטכ"ל, הגנרל ג'וסף דאנפורד.

הצוללת האמריקנית הגרעינית USS מישיגן עוגנת בבוסאן, קוריאה הדרומית, 25 באפריל 2017. רויטרס
צוללת USS מישיגן עוגנת בבוסאן/רויטרס

אמש אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי מועצת הביטחון של האו"ם חייבת להתכונן להטיל סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית. "הסטטוס קוו עם קוריאה הצפונית בלתי מתקבל על הדעת ומועצת הביטחון חייבת להתכונן להטיל עוד סנקציות נוקשות על תכניות הגרעין והטילים הבליסטיים".

טראמפ, שאמר את הדברים לעיתונאים לקראת ארוחת צהריים שקיים עם שגרירים ממדינות במועצת הביטחון של האו"ם, הוסיף "כי מדובר באיום רציני עבור העולם, גם אם אנחנו רוצים לדבר על זה או לא. קוריאה הצפונית היא בעיה גדולה בעולם וזו בעיה שאנחנו חייבים לפתור".

ב"ניו יורק טיימס" דווח הלילה כי הדחיפות בממשל טראמפ לטיפול במשבר הגרעיני בקוריאה הצפונית נובעת מאוסף קל מחקרים ודוחות מודיעין שמצביעים כי המדינה המבודדת מסוגלת לייצר פצצה גרעינית תוך שישה או שבעה שבועות. קצב זה, שבלתי אפשרי לאשר אותו בשל הגישה המוגבלת למתקנים בקוריאה הצפונית, מסביר מדוע טראמפ ועוזריו חשים כי הזמן שלהם אוזל.

(עדכון ראשון: 7:45)

הצוללת האמריקנית הגרעינית USS מישיגן עוגנת בבוסאן, קוריאה הדרומית, 25 באפריל 2017. רויטרס
מפגן כוח הרתעתי, הצוללת בבוסאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully