וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנצלר אוסטריה נפגש עם ח"כ מרגלית: נתקדם בעזרת ישראל

הח"כ מהמחנה הציוני, שאירח את האירוע ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, אמר: "דווקא היום, אנחנו מבינים את חשיבותו של הדו-קיום עם הפלסטינים ושל חשיבות התקווה". היזם הפלסטיני אל-מסרי הזהיר בפגישה: "בהיעדר מהלך מדיני, הצעירים הפלסטינים יהפכו לפצצה מתקתקת"

ח"כ מרגלית מהאופוזיציה אירח באופן חריג את קאנצלר אוסטריה ביום השואה למפגש עם יזמים ישראלים ופלסטינים 24 באפריל 2017. יואל פלדמן, מערכת וואלה! NEWS
קרן, מרגלית ואל-מסרי. באירוע בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, יואל פלדמן

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני), אירח היום (שני) בירושלים את קנצלר אוסטריה כריסטיאן קרן ואת היזם הפלסטיני בשאר אל-מסרי. מטרת הפגישה הייתה קידום שיתופי פעולה כלכליים עם פלסטינים בתמיכת מדינות אירופה וארצות הברית ושיקום האמון בין שני הצדדים.

במפגש השתתפו גם חברות הכנסת מיכל בירן, קסניה סבטלובה ויעל כהן פארן מהמחנה הציוני ונשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון, יובל רבין ובכירי ההייטק הישראלי. "דווקא היום, אנחנו מבינים את חשיבותו של הדו-קיום עם הפלסטינים ושל חשיבות התקווה", אמר מרגלית, בפגישה שנערכה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה.

קנצלר אוסטריה, שנפגש עם מרגלית כמה פעמים השנה, מגבש בימים אלה תכנית חדשנית שבמסגרתה אוסטריה תוביל השקעות בפרויקטים כלכליים משותפים לישראל והפלסטינים בתחום החדשנות וההייטק. "עלינו לבסס קשרים לא רק על טראומת העבר, אלא גם הזדמנויות העתיד. בעזרת ישראל נהפוך את אוסטריה לסטארטאפ ניישן של אירופה", אמר כריסטיאן קרן, קנצלר אוסטריה.

לקריאה נוספת:
ח"כ מרגלית: "נתניהו וארדן פירומנים"; ארדן: "מרגלית תומך במחבלים"
ח"כ אראל מרגלית הודיע על התמודדותו על ראשות העבודה: "השמאלנים חוזרים"
אבטחה הוצמדה לח"כ מרגלית שקיבל איומים בשל התנגדותו לחנינת אזריה

ח"כ מרגלית מהאופוזיציה אירח באופן חריג את קאנצלר אוסטריה ביום השואה למפגש עם יזמים ישראלים ופלסטינים 24 באפריל 2017. יואל פלדמן, מערכת וואלה! NEWS
יובל רבין עם השלושה. ירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, יואל פלדמן

אל-מסרי הזהיר בפגישה כי "בהיעדר מהלך מדיני, הצעירים הפלסטינים יהפכו לפצצה מתקתקת במקום הזדמנות נהדרת להשתלב בתעשיית ההייטק העולמית והישראלית. 70% מהפלסטינים הם מתחת לגיל 30 בידי ישראל להחליט – אם ייהפכו לשותפים או לפצצות מתקתקות. אנחנו חייבים לייצר מצב חדש בינינו. ההייטק הישראלי יכול להפוך לגשר חדש בין הישראלים והפלסטינים ולפתוח את ישראל לשווקים של העולם הערבי".

אל-מסרי הוסיף: "שאף אחד לא יטעה, עולם ההשקעות הוא עולם פוליטי. ללא פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני, מדינות רבות בעולם, ובפרט מדינות ערב, לא יכניסו השקעות לישראל. העולם הערבי הוא שוק השקעות שרק מחכה להיפתח, אבל זה יקרה רק לאחר הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל". אל-מסרי סיפר כי לאחרונה הוקמה קרן השקעות פרטית ראשונה ברשות הפלסטינית וכן חממה טכנולוגית והחלו השקעות בסטארטאפים גם בתוך ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרגלית עם רג'וב, ביום חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי נפגש ח"כ מרגלית, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, ברמאללה עם בכיר פתח ג'יבריל רג'וב ודן עמו ב"יצירת אמון מחודש" בין ישראל לפלסטינים וב"התנעה מחדש של תהליך השלום". בהודעה שהוציא מסר מרגלית כי השניים דנו בשביתת הרעב שבה פתחו השבוע האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל וכי רג'וב ביקש את עזרתו בהרגעת הרוחות "לפני שיהיה מאוחר מדי".

מרגלית תקף את התנהלותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל השר לביטחון פנים גלעד ארדן ואמר כי הם "מתעלמים מהמלצות שב"ס ומדליקים את השטח על שטות כמו התקנת טלפון ציבורי לאסירים. אלה לא מנהיגים. אלה פירומנים חסרי אחריות". לדבריו, "ממשלת הימין מבשלת לנו אינתיפאדה בגלל טלפון ציבורי".

פגישתו עם רג'וב עוררה את זעמו של ארדן, שבתגובה תקף אותו בעמוד הטוויטר שלו. "מרגלית נפגש עם מי שפועל להחרמתנו ויחד איתו תוקף את ראש הממשלה ואותי ותומך במחבלים שרצחו מאות ישראלים". עוד כתב ארדן כי מרגלית "כנראה אינו שמאל ישראלי שפוי" וכי בקמפיין שהוא מנהל לראשות מפלגת העבודה "הכול כשר" וכך גם "הזדהות עם מחבלים רוצחים אל מול ממשלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully