וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל במשלחת לפולין: "זיכרון השואה הוא מרכיב מרכזי בצה"ל"

24.4.2017 / 3:15

בנאום שנשא איזנקוט בקרקוב, לשם המריא יחד עם משלחת צה"ל למצעד החיים, הוא התייחס למוטיבים מהשואה שמופיעים בסמלי הצבא. "בתג של חטיבה 7 יש אזכור לטלאי הצהוב, בעיטור הגבורה יש ביטוי לאמירה 'משואה לתקומה'"

עריכת וידאו: ניר חן

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נשא אתמול (ראשון) דברים בטקס בעיר קרקוב שבפולין, לשם הגיע כראש משלחת צה"ל למצעד החיים שייערך היום באושוויץ. "זיכרון השואה הוא חלק מרכזי בהוויה של מדינת ישראל ובהוויה שלנו בצה"ל, וזה בא לידי ביטוי בשני סמלים", פתח הרמטכ"ל את דבריו. הסמל הראשון, לדבריו, הוא תג היחידה של חטיבה 7 בחיל השיריון. "מי שמסתכל טוב, רואה שזה התג היחידי של חטיבה שבו מופיע אזכור לטלאי צהוב", הסביר איזנקוט. "כשהייתי מפקד פיקוד הצפון גיליתי שהמפקדים לא ידעו את זה".

"בוגרי הבריגדה היהודית שהקימו את חטיבה 7 שמו על התג את הטלאי הצהוב מתוך אמירה ברורה: משואה לתקומה וגבורה", המשיך. "מזכיר לי את הסיפור של ניצול השואה שהיה אצלי, משה המר, והנכד שלו שהוא קצין בחטיבה 7 שקבעה על התג שלה את הטלאי הצהוב".

הסמל השני, לדבריו של איזנקוט, הוא עיטור הגבורה שצבעו צהוב. "הסמל השני הוא המוטיב שהאבות המייסדים בחרו לסמן את סרט עיטור הגבורה בצבע צהוב. זה ביטוי להמשכיות וגם לאמירה של 'משואה לתקומה'".

עוד בוואלה! NEWS:
כך שרדתי את "ממלכת המוות": הנער שחזר מאושוויץ והתחיל לכתוב
מצמרר: ריטה מקריאה שיר של נער בן 13 שנרצח בשואה
"התקווה נגוזה. אני מצטערת שעיניי לא יראו אתכם שוב לעולם"

משלחת הרמטכ"ל לפולין 23 באפריל 2017. דובר צה"ל
"יש משמעות גדולה לעמידה במדים על אדמת פולין". איזנקוט בקרקוב, אתמול/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הוסיף כי "מחר נצעד במצעד החיים - יש משמעות גדולה בעיני לעמידה עם מדים ולצעידה על אדמת פולין ביום השואה, כאשר בשבוע הבא יחולו יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות. הדבר מבטא את הרוח של מדינת ישראל שקמה מן האפר והקימה מדינה מתקדמת עם צבא חזק ועוצמתי, גם בכוח וגם ברוח".

איזנקוט, שזהו יום השואה השלישי שבו הוא מכהן כראש המטה הכללי, העניק במעמד הטקס דרגות למיקי גולדמן, ניצול שואה ששירת במשטרה בעת לכידתו של אדולף אייכמן. גולדמן עשה שירות מילואים במשך 58 שנים בדרגת סגן. "שמענו היום את הסיפור המרגש של מיקי גולדמן, שהוא ביטוי של תעצומות נפש וגבורה אישית, ושמענו על הפז"ם ועל הדרגה", אמר איזנקוט. לאחר מכן, העניק לו דרגות רב-סרן. "זו הזדמנות לצה"ל להוקיר אותך גם כקצין בצה"ל וגם כקצין בכיר במשטרת ישראל", אמר לו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הרמטכ"ל גדי איזנקוט מעניק דרגות לניצול שואה מיקי גולדמן אפריל 2017. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גדי איזנקוט מעניק דרגת רס"ן לניצול השואה מיקי גודלמן/דובר צה"ל

הרמטכ"ל המשיך וסיפר על התוספת החדשה לארסנל הנשק של צה"ל. "חמש דקות אחרי שסיימנו את הטקס עם המשלחת קיבלתי תמונה עם שלושה מטוסי F-35 ממפקד חיל האוויר שכתב לי 'תוספת לעוצמה של חיל אוויר וצה"ל'. כתבתי לו חזרה – 'הרמנו את המבט למעלה וחיפשנו את שלושת מטוסי הקרב'. למי שמכיר, ישנה תמונה במשרדי הקצונה הבכירה בצה"ל, זו תמונה של שלושה מטוסים שלנו מעל אושוויץ בהובלת מפקד חיל האוויר".

"יש קשר בין שלישיית תמונת מטוסי F-15 שטסה מאוחר לצערנו מעל אושוויץ ולעובדה שבערב יום השואה נוחתים בבסיסי חיל האוויר שלושת מטוסי קרב נוספים, המתקדמים ביותר בעולם, לחיזוק העוצמה של צה"ל. זהו ייעודו של צה"ל - להגן על המדינה שלנו, להבטיח את קיומה ולנצח במלחמה אם נדרש. האמירה לגבי הבטחת הקיום היא האמירה החזקה והמרכזית בהבנה שלנו כחיילים בשאלות שעלו בצוותים, מה כל אחד מאתנו עושה ובאיזו דרך כל אחד מאתנו בוחר כדי לתרום לצבא חזק יותר ומדינה טובה יותר".

משלחת הרמטכ"ל לפולין 23 באפריל 2017. דובר צה"ל
איזנקוט והמשלחת לפולין/דובר צה"ל
משלחת הרמטכ"ל לפולין 23 באפריל 2017. דובר צה"ל
"להגן על המדינה ולהבטיח את קיומה". משלחת צה"ל למצעד החיים/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully