וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העירייה לניצולי שואה: "נתעד את סיפוריכם – תמורת 500 שקלים"

23.4.2017 / 19:22

במסמך שנשלח לניצולים בפתח תקווה, הוצע להם להשתתף בפרויקט לתיעוד ולהנצחת השואה, במסגרתו הם "יתועדו באופן מקצועי". המכתב עורר זעם: "התיעוד הוא מצווה – לא קנס". העירייה: "הפנייה בוטלה לאלתר"

עריכת וידאו: ניר חן

במסמך רשמי שהפיצה עיריית פתח תקווה לניצולי שואה תושבי העיר, הציעה העירייה לניצולי השואה ולבני משפחותיהם לתעד את סיפוריהם של הניצולים – בעלות של 500 שקלים לכל משתתף בפרויקט. תחת הכותרת "כולנו רקמה אנושית אחת חיה", כתב חבר מועצת העיר משה פלדמר, המכהן גם כיו"ר המרכז העירוני לתיעוד, לחקר ולהנצחת השואה, כי "המרכז יממן את החלק המשמעותי של התיעוד, ודמי ההשתתפות הינם 500 שקלים כולל מע"מ עבור המרכז העירוני לתיעוד, לחקר ולהנצחת השואה".

"אנו נמצאים בתקופה משמעותית לתיעוד ושימור זיכרון השואה", נכתב בפתח ההודעה, "המרכז העירוני לתיעוד, לחקר ולהנצחת השואה, רואה חשיבות בציווי 'לזכור ולא לשכוח' ושם לו למטרה מרכזית לתעד ולהנציח את סיפורי הניצולים לדורות הבאים, ונוטל על עצמו משימה מורכבת ומאתגרת למען המשפחות, הדורות הבאים ועל מנת שהעולם לא ישכח את הזוועה והאסון של העם היהודי".

עוד בוואלה! NEWS:
לזכר ששת המיליונים: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה
דוח האנטישמיות: התקריות בקמפוסים בארה"ב הוכפלו, עלייה בהסתה ברשת
"הניצולים נעלמים ונטל הזיכרון עובר אלינו": כנס אירופי להנצחת השואה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לתעד ולהנציח את סיפורי הניצולים". המכתב שנשלח לניצולי השואה תושבי פתח תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב כי "איסוף סיפוריהם של ניצולי השואה הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בשימור הזיכרון ובהנחלתו לדורות הבאים". לפיכך, ממשיך המכתב, "אנו מציעים להשתתף בתיעוד בני משפחותיכם ניצולי השואה בצילום וידאו באופן מקצועי ועריכת סרט המתעד את סיפור חייהם".

ההודעה עוררה זעם בקרב משפחותיהם של ניצולי שואה תושבי פתח תקווה. "לא יעלה על הדעת שהעירייה תעשה 'מסחרה' מהזוועות שבני המשפחה שלנו עברו", סיפר אחד מהם לוואלה! NEWS. הוא קרא לראש העירייה איציק ברוורמן "לבטל את התשלום ההזוי", והוסיף כי "תיעוד הניצולים הוא מצווה – ולא קנס".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"כל כוונתינו הייתה לעשות רק לטובה"

חבר מועצת העיר משה פלדמר מסר בתגובה כי "המרכז העירוני לתיעוד, לחקר ולהנצחת השואה בפתח תקווה פועל כל השנה לרווחתם של הניצולים ולתיעוד סיפורם, במטרה לשמור על הציווי 'לזכור ולא לשכוח'. במסגרת זו, בני נוער פוקדים בתי ניצולים במטרה לשמוע את סיפורם האישי ולתעד זאת באתר ייעודי".

"לאור פניית ניצולים, שרצו לשדרג את אופן התיעוד ובמטרה להשאיר גם מזכרת לבני משפחתם, חשבנו כי ניתן יהיה להציע בהשתתפות חלקית שלהם ביצוע תיעוד מצולם", הבהיר. "כבן לניצול שואה לאבי שאיבד רבים מממשפחתו בשואה, אני מגלה רגישות רבה בנושא בכלל ולניצולי השואה בפרט".

פלדמר הוסיף כי "כל כוונתינו הייתה לעשות רק לטובה. לאור הרגישות בנושא הוחלט להקפיא את היוזמה". הוא סיכם: "נמשיך לפעול לרווחתם של הניצולים ובכלל זה מקווה שגם יוזמתי לחנייה חינם לתושבים ניצולי שואה תאושר בקרוב".

חזי חקאק, דובר העירייה, מסר בתגובה כי "לראש העירייה נודע רק הבוקר על המכתב שנשלח למשפחות הניצולים, והוא הנחה לבטל לאלתר את הפנייה לניצולים". לדברי חקאק, ברוורמן "אף מחה על כך שהייתה פנייה כזו". הוא הוסיף כי ראש העירייה "ימשיך להוביל תהליכים המנציחים ומכבדים את הניצולים. יתרה מכך, בקרוב תובא לאישור המועצה החלטה לפטור את הניצולים מתשלום חניה ברחבי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully