וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוצאה לפועל מחקה חובות של פלסטינית בסך 152 אלף שקלים

22.4.2017 / 10:11

האישה, תושבת ישראל גרושה בת 40 ואם לשישה ילדים, הייתה חייבת את הסכום לחברות שונות ולנושים פרטיים. רשם ההוצאה לפועל שהעניק לה את ההפטר הסביר כי מצבה המשפחתי והנפשי של האישה מצדיקים את מחיקת חובותיה

לשכת הוצאה לפועל חדשה ברמלה. רשות האכיפה והגבייה, מערכת וואלה! NEWS
האישה נכשלה בהחזרת חובותיה במשך 13 שנים. לשכת ההוצאה לפועל ברמלה/מערכת וואלה! NEWS, רשות האכיפה והגבייה

רשם ההוצאה לפועל בלשכת תל אביב העניק החודש הפטר מחובות לאישה מהשטחים, שחובותיה עמדו על 152 אלף שקלים. האישה הייתה חייבת את הסכום לחברות שונות ולנושים פרטיים במשך 13 שנים שבהן לא הצליחה להחזיר את חובותיה. על פי הרשם עוזי מאיר, מטרת ההפטר היא לאפשר לחייבים המוגבלים באמצעים להיפטר מחובותיהם שאותם לא יצליחו לשלם לעולם, ברוח עקרונות שנת השמיטה היהודית.

מקבלת ההפטר היא ילידת שנת 1977, גרושה ואם לשישה, שהתגוררה בעבר בחברון ועזבה לישראל על רקע שיתוף פעולה של בן זוגה עם גורמי הביטחון הישראלים. בבקשתה טענה האישה כי לאור נסיבות אלה ניתקה משפחתה את הקשר עמה, ולכן לא קיבלה עזרה או תמיכה מהם. את הסכום הגדול הייתה חייבת האישה לעיריות, לחברות סלולר ותקשורת, לבתי חולים, לחברת החשמל ולנושים פרטיים.

החייבת סובלת מבעיות נפשיות ובעבר אף ניסתה לשים קץ לחייה. בעקבות מצבה הנפשי היא הוכרה כנכה, ומקבלת קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי, וכן סיוע בשכר הדירה מחברת עמידר. היא אינה מקבלת דמי מזונות מבעלה לשעבר, ומתקשה להשתלב בשוק העבודה.

עוד בוואלה! NEWS:
"הפקרות בענף הבנייה": נסגר אתר בראש העין שבו נפצעו שני פועלים
דרעי פנה ליועמ"ש: "החלטת בג"ץ על השבת משנה סדרי עולם"
הנכים זועמים על תכנית כחלון: "שלא יגידו שאין כסף, הכול פוליטי"

קריטריונים לקבלת הפטר: חוסר בנכסים, עמידה בתשלומים

בהחלטתו ציין הרשם כי "לנוכח מצבה של החייבת, כפי שמשתקף מהמסמכים שהוגשו לתיק ומחקירת החייבת, ובשים לב לכך כי החייבת מוכרזת כמוגבלת באמצעים כ-13 שנים, אני סבור כי יש מקום להפטיר את החייבת מחובותיה. בנסיבות אלה, ובהיעדר התנגדות והתייצבות מטעם הנושים, אני מקבל את בקשת ההפטר".

על פי תיקון 47 לחוק ההוצאה לפועל, שנכנס לתוקפו בשנת 2015, ישנם קריטריונים לקבלת הפטר מחובות. כדי לקבל הפטר על אדם להיות מוגבל באמצעים בארבע השנים האחרונות, סף חובותיו בהוצאה לפועל ומחוץ לה צריך לעמוד על 800 אלף שקלים או פחות, עליו להיות חסר נכסים בעלי ערך הניתנים לעיקול, מימוש או מכירה, ולעמוד בצו התשלומים שקבע לו הרשם בשלוש השנים שקדמו להגשת בקשת ההפטר. בנוסף, אדם לא יקבל הפטר מחובות כל עוד קיימת בקשה לפשיטת רגל בעניינו, או בעוד מתנהל נגדו הליך כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully