וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפקרות בענף הבנייה": נסגר אתר בראש העין שבו נפצעו שני פועלים

21.4.2017 / 17:30

מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה הורה על סגירת אתר הבנייה שבו נפצעו שני פועלים באורח בינוני עד קשה לאחר שנפלו מגובה. בבדיקה שנערכה התגלו ליקויים ונאספו ממצאים לשם פתיחת חקירה פלילית נגד האחראים

אתר הבנייה שנסגר היום ראש העין 20 באפריל 2017. משרד העבודה והרווחה, אתר רשמי
הפועלים נפלו מגובה חמישה מטרים. האתר בראש העין שבו אירעה התאונה/אתר רשמי, משרד העבודה והרווחה

באתר בנייה בראש העין שבו נפצעו השבוע שני פועלים נמצאו ליקויי בטיחות חמורים. מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה הורה על סגירתו של האתר ואמר כי יפעל לשם פתיחה בחקירה פלילית נגד האחראים.

תאונת העבודה אירעה שלשום בשעה 16:00. למד"א מרחב ירקון נמסר על שני פועלים שנפלו מגובה באתר של חברת א.ש.י פרשקובסקי ברחוב שדרות בן גוריון בראש העין. שני פועלים נפצעו בינוני עד קשה והם פונו על ידי צוותי מד"א לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה כשהם סובלים מפגיעה רב מערכתית בעקבות נפילה מגובה של כחמישה מטרים.

לאחר התאונה הגיע לאתר צוות של מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה. לפי אנשי הצוות, מדובר באתר גדול ומורכב שבו נבנים בימים אלו 16 בנייני מגורים. במהלך הביקור התגלו ליקויי בטיחות חמורים. בהם, עבודה בגובה ללא הדרכות מתאימות, מחסור בגידורים וליקויי חשמל מסכני חיים. בגין ליקויים אלה הוחלט להוציא צו בטיחות המורה על הפסקה מוחלטת של העבודה במקום. זאת, לצורך תיקון הליקויים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
תיעוד: מתנחלים רעולי פנים מיידים אבנים ותוקפים פעילי שמאל
נמצאה חברה רוכשת להיי קיו: "פתרון מידי לתלמידים ולעובדים"
הורים זועמים: משרד החינוך דחה את חופשת ל"ג בעומר

אתר הבנייה שנסגר היום ראש העין 20 באפריל 2017. משרד העבודה והרווחה, אתר רשמי
עגורנים פעלו תחת ליקויי בטיחות. האתר בראש העין/אתר רשמי, משרד העבודה והרווחה

עוד עולה מחקירת האירוע ובדיקת אתר הבנייה כי ארבעה מתוך שבעת עגורני הצריח המופעלים במקום על ידי הקבלן, פעלו תחת ליקויי בטיחות. בודק מוסמך הצביע על אותם ליקויים במהלך בדיקתם התקופתית, אך כעת הם פעלו באתר הבנייה ללא כל תיעוד כי הליקויים המדוברים תוקנו. צו בטיחות נפרד שהוצא לעגורנים אוסר על עבודתם על לתיקון הליקויים שנמצאו בבדיקה שנערכה. מנהל הבטיחות אסף ממצאים מהשטח לשם פתיחה בחקירה פלילית נגד האחראים לתאונת העבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

11 פועלים נהרגו בתאונות עבודה מאז תחילת השנה

בספר תכניות העבודה של משרד הממשלה שפורסם במרץ האחרון, הציג משרד העבודה והרווחה יעד של 25 הרוגים לשנת 2017. ואולם, מתחילת השנה נהרגו באתרי בנייה ברחבי הארץ 11 פועלים ועובדים בשל תאונות עבודה וליקויי בטיחות. בשנה שעברה נהרגו 48 פועלי בניין באתרים שונים ברחבי הארץ.

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, אמר כי "מדובר בממצאים חמורים ביותר שמעידים על זילות בחיי אדם ובפרט כאשר מדובר בעובדים שקופים. על משטרת ישראל לפתוח בחקירה מידית בחשד לגרימת חבלה חמורה ברשלנות".

עוד הוא הוסיף: "בעקבות המקרה הנוכחי, יש בכוונתנו לפנות לרשם הקבלנים כדי לשלול את רישיונו של הקבלן והפעלת סמכות חוקית מתוקף חוק. על הקבלנים להבין שיש מחיר לרשלנות ולפגיעה בחייהם של פועלי הבניין. מתחילת השנה נהרגו 11 בני אדם ונפגעו עשרות בגלל האדישות וההפקרות בענף הבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully