וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: כ-140 חיילים נהרגו במתקפה של הטליבאן על בסיס צבאי

עשרה לוחמי הארגון התחפשו לחיילים ופשטו על מסגד השוכן בבסיס בצפון המדינה, שם הרגו ופצעו עשרות. ממשרד ההגנה האפגני נמסר כי תשעה מהתוקפים נהרגו או פוצצו את עצמם ושאחד מהם נעצר

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: כוחות של צבא אפגניסטן מסתערים על פעילי דאעש במתקפה על בית החולים בקאבול, מרץ האחרון)

לפחות 140 חיילים נהרגו במתקפת הטאליבן שאירעה אמש (שישי) בבסיס צבאי באפגניסטן – כך נמסר היום מהרשויות במדינה. על פי הרשויות, מדובר במתקפה הקטלנית ביותר של הארגן נגד צבא אפגניסטן. עוד נמסר, כי מניין ההרוגים עשוי עוד לעלות.

דובר צבא ארצות הברית קולונל ג'ון תומס מסר אתמול כי לוחמי הארגון לבשו מדי צבא ויצאו ל"פשיטה משמעותית ביותר" על מסגד במתחם, הממוקם בפאתי עיר מאזר א-שריף שבצפון המדינה. בבסיס, האחראי על ביטחון האזור, שכנו גם חיילים זרים שדיווחו על האירוע.

דובר משרד ההגנה האפגני, הגנרל דאולט ואזירי, אישר את דבר התקיפה והסביר כי "בסך הכול היו מעורבים עשרה מחבלים, שבעה מהם נהרגו, שניים פוצצו את עצמם ואילו אחד נעצר על ידי הכוחות האפגנים". תחילה, דיווח הגנרל על מותם של שמונה חיילים, אולם בהמשך הסביר כי המספר גבוה בהרבה. ארגון טליבאן קיבל את האחריות לפשיטה בהצהרה שפרסם.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: הפיגוע בפריז יסייע למועמדת הימין לה פן בבחירות לנשיאות
שלושה פצמ"רים נפלו ברמת הגולן; צה"ל השיב בירי לעמדות סוריות

: חיילים של צבא אפגניסטן מאבטחים בסיס באזור מאזר א-שריף שהותקף בידי טליבאן. רויטרס
חיילי צבא אפגניסטן מאבטחים את הבסיס הצבאי במאזר א-שריף, אתמול/רויטרס

בחודש שעבר נהרגו 50 בני אדם על ידי חמושי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שפתחו במתקפה על בית חולים צבאי בקאבול. המחבלים התחפשו לרופאים, הסתערו על המתחם וניהלו חילופי אש עם כוחות הביטחון במשך שעות ארוכות.

המתקפה על בית החולים, שנמצא בהמשך הכביש המוביל למתחם המבוצר שבו שוכנת השגרירות האמריקנית, התרחשה לאחר אזהרות מצד הממשל מפני התגברותן של מתקפות ראוותניות במהלך השנה הקרובה במקביל להסלמת המאבק מצד טליבאן. שבוע קודם לכן נהרגו ונפצעו עשרות בני אדם במתקפה מתואמת של הארגון על תחנת משטרה ומבנה של המודיעין בבירה.

בשבוע שעבר, פרסם צבא ארצות הברית תיעוד מהטלת "אם כל הפצצות" על מתחם מנהרות של דאעש במזרח המדינה. לפי משרד ההגנה בקאבול, לפחות 90 לוחמים בארגון נהרגו בתקיפה, שבה לראשונה נעשה שימוש בפצצת GBU-43, כלי הנשק הקונבנציונלי החזק ביותר שבו עשתה ארצות הברית שימוש אי-פעם. עם זאת, דאעש הכחיש כי ספג אבידות בתקיפה. טליבאן, היריב העיקרי של דאעש, והנשיא לשעבר חמיד כרזאי גינו את התקיפה.

(עדכון ראשון: 23:02)

: חיילים של צבא אפגניסטן מאבטחים בסיס באזור מאזר א-שריף שהותקף בידי טליבאן. רויטרס
חיילי צבא אפגניסטן מאבטחים את הבסיס הצבאי במאזר א-שריף, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully