וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד הפיגוע בפריז: ירי בשאנז אליזה - ונטרול המחבל בידי השוטרים

בתיעוד חדש מהפיגוע בבירת צרפת נשמעים קולות ירי ואנשים נראים נמלטים בריצה. כמו כן, בסרטון נראים השוטרים משתלטים על המחבל, שורפי קרים, שחוסל על ידם. בפיגוע נהרג שוטר ונפצעו שניים נוספים

מתוך הטוויטר של sky news

תיעוד חדש של פיגוע הירי שאירע אתמול (חמישי) בשאנז אליזה שבפריז, בירת צרפת, חושף את הירי שהוביל למותו של שוטר ולפציעתם של שניים נוספים וכן את רגעי ההשתלטות על המחבל, שורפי קרים. בתיעוד שצילם אדם המסתובב ברחובות השאנז אליזה נראים הרחובות השלווים כאשר צליל יריות מפלח את השקט. הצלם פוצח בריצה וסביבו רצים אנשים נוספים. בסופו של דבר נראה בסרטון ניטרולו של המחבל בידי כוחות המשטרה.

המחבל קרים חוסל בידי השוטרים. זמן קצר לאחר האירוע קיבל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אחריות. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר כי מדובר בפעולת טרור ומשרד הפנים הדגיש כי הירי יועד לפגוע בשוטרים.

לקריאה נוספת:
פיגוע בשאנז אליזה בפריז: שוטר נהרג ושניים נפצעו; דאעש קיבל אחריות
הפיגוע בפריז: "המחבל נעצר לפני חודשיים כשאיים על שוטרים - ושוחרר"
"חייבים להמשיך לחיות": בתי הקפה וחנויות האופנה חזרו לשגרה הפריזאית

שוטרים מסיירים בסמוך לשער הניצחון בפריז, צרפת, 21 באפריל 2017. רויטרס
המחבל נעצר בפברואר האחרון ושוחרר. שוטרים בפריז, הבוקר/רויטרס

שני גורמים רשמיים אמרו היום לאי-פי כי קרים נעצר בפברואר האחרון אחרי שאיים על שוטרים, ואז שוחרר. ב-2001 היה מעורב בירי לעבר שוטרים. לפי העיתון "לה פריזיאן", הוא נידון ל-15 שנה בגין שלושה ניסיונות רצח, ובהם של שוטר, ועונשו הומתק בחמש שנים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שוטר נורה למוות בשאנז אליזה בפריז 20 באפריל 2017. רויטרס
זירת פיגוע הירי בשאנז אליזה, אתמול/רויטרס

הפיגוע התרחש בתקופה של מתיחות ביטחונית בצרפת בכלל ובפריז בפרט, וכן שלושה ימים לפני הבחירות לנשיאות המדינה. עקב הירי, המועמדים לנשיאות מארין לה פן ופרנסואה פיון הודיעו על ביטול אירועי הבחירות הקרובים. כל המועמדים לנשיאות היו בעימות הבחירות האחרון ביניהם בעת הפיגוע, ובמהלכו אמרה לה פן כי "אי אפשר לתת לילדים שלנו לחיות במדינה שלא מסוגלת להגן עליהם".

צרפת נמצאת במצב חירום מאז מתקפת הטרור בנובמבר 2015. המצב הביטחוני הרעוע היה לאחת מסוגיות הבוערות בבחירות, וכל אירוע טרור הוביל לתמיכה גוברת בעמדות הקיצוניות של לה פן.

כוחות משטרה ומז"פ בזירת הפיגוע בפריז, 21 באפריל 2017. AP
הפיגוע מגביר את התמיכה בלה פן. כוחות מז"פ בזירת הפיגוע בפריז/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully