וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בפריז: "המחבל נעצר לפני חודשיים כשאיים על שוטרים - ושוחרר"

באי-פי דווח כי לוחם דאעש שהרג שוטר בשאנז אליזה נעצר בפברואר, אך שוחרר. בצרפת דווח כי שמו שורפי קרים, שריצה עשור בכלא בגין ניסיונות לרצח שוטרים. חשוד נוסף נעצר בבלגיה

רויטרס

המחבל שביצע את פיגוע הירי בשדרות השאנז אליזה בפריז נעצר בפברואר האחרון אחרי שאיים על שוטרים, ואז שוחרר - כך אמרו היום (שישי) שני גורמים רשמיים לאי-פי. התביעה בפריז אישרה כי אימתה את זהותו של המחבל, שחוסל אחרי שהרג שוטר ופצע שניים נוספים, דרך מסמכים שנמצאו ברכבו, אך לא פירטה. ברשת BFM דיווחה כי בכלי הרכב ששימש את המחבל נמצאו רובה שוטגאן וסכינים. חשוד נוסף במעורבות בפיגוע הסגיר את עצמו בשעות הבוקר לידי משטרת אנטוורפן בבלגיה.

שעות ספורות אחרי הפיגוע קיבל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אחריות וטען כי שמו של המחבל הוא אבו יוסוף, מבלגיה, שהכחישה זאת ואמרה כי הוא אזרח צרפת. החשוד במעורבות במעשה הסגיר את עצמו לרשויות בעיר אנטוורפן. לפי כלי תקשורת צרפתיים, שמו של המחבל הוא שורפי קרים, בן 39, שהיה מעורב בירי לעבר שוטרים ב-2001.

לפי העיתון "לה פריזיאן", הוא נידון ל-15 שנה בגין שלושה ניסיונות רצח, ובהם של שוטר, ועונשו הומתק בחמש שנים. לפי דיווח ברשת BFMTV, לפני הירי כתב באפליקציית המסרים "טלגרם" כי הוא רוצה להרוג שוטרים.

לקריאה נוספת:
מארין לה פן: "ילדינו לא יכולים לחיות במדינה שלא מגנה על עצמה"
עם מהגרים, טרור ואבטלה: אפקט טראמפ והברקזיט עשוי לשנות את פני צרפת

ירי בפריז. רויטרס
"כולם התחילו לרוץ". ניידות משטרה בשאנז אליזה, אמש/רויטרס
נשיא צרפת פרנסואה הולנד בישיבת חירום עם שריו לאחר הפיגוע בשאנז אליזה בפריז, אפריל 2017. רויטרס
הנשיא הולנד בישיבת קבינט, הבוקר/רויטרס

פיגוע הירי אמש בשאנז אליזה, השדרות המפורסמות בפריז, הפך בן רגע את אחד מיעדי התיירות הפופולריים בבירת צרפת לזירת קרב. "זה יכול היה להיות הסוף שלי", סיפר עובד מטבח במסעדה באזור לרויטרס. לדבריו, הוא הסתתר בין רכבים משטרתיים אחרי ששמע שש יריות.

דניס, בעל מסעדה הסמוכה לאזור הפיגוע, אמר לערוץ הטלוויזיה פראנס 24 כי היה חשש שיש בני ערובה במקום. "הם פחדו", סיפר. "אף אחד לא ידע מה לעשות או מתי הכול ייגמר. היו גם כאלה שבכו".

עד ראייה נוסף תיאר את הבהלה במקום. "הלכנו לכיוון המכונית ופתאום שמענו יריות, נוצרה פאניקה בכל האזור", אמר בשיחה עם ה-BBC. "כולם התחילו פשוט לרוץ לאורך השאנז אליזה. לא עצרתי לחשוב מה קרה, פשוט רצתי כמו כולם. הסתתרתי מאחורי מה שמצאתי לידי. לא היה זמן לעשות כלום – פשוט לברוח". עד ראייה אחר אמר כי אחד המחבלים הגיח למקום במכונית אאודי.

אינס, עדה נוספת לפיגוע הירי, אמרה כי ראתה את רגע הפגיעה באחד השוטרים. "שמעתי יריות, ואז ראיתי אדם נופל אל הקרקע", סיפרה לתחנת הטלוויזיה הצרפתית BFM. דקות ספורות לאחר מכן, סיפרה, הגיעו כוחות משטרה גדולים לאזור ופינו את כל האזרחים מהמקום.

ירי בפריז. רויטרס
"ראיתי אדם נופל לקרקע". זירת הפיגוע בפריז, אמש/רויטרס
ירי בפריז. רויטרס
ירי בפריז/רויטרס

זמן קצר לאחר האירוע אמר נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כי מדובר בפעולת טרור. משרד הפנים הדגיש כי הירי יועד לפגוע בשוטרים. שעה קלה לאחר מכן דווח על ירי נוסף בשאנז אליזה, אולם איש לא נפגע.

צרפת נמצאת במצב חירום מאז הפיגועים בנובמבר 2015. המצב הביטחוני הרעוע היה לאחת מסוגיות הבוערות בבחירות, וכל אירוע טרור הוביל לתמיכה גוברת בעמדות הקיצוניות של מועמדת הימין, מארין לה פן.

(עדכון ראשון: 08:45)

ירי בפריז. רויטרס
"איש לא ידע מה לעשות". שוטר בזירת הירי בפריז, אמש/רויטרס
כוחות משטרה ומז"פ בזירת הפיגוע בפריז, 21 באפריל 2017. AP
כוחות משטרה בזירת הפיגוע, הלילה/AP
כוחות משטרה ומז"פ בזירת הפיגוע בפריז, 21 באפריל 2017. AP
כוחות משטרה בזירת הפיגוע, הלילה/AP
שוטר נורה למוות בשאנז אליזה בפריז 20 באפריל 2017. רויטרס
כוחות משטרה בזירת הפיגוע, הלילה/רויטרס
ירי בפריז. רויטרס
שוטר בזירת הפיגוע, הלילה/רויטרס
כוחות משטרה ומז"פ בזירת הפיגוע בפריז, 21 באפריל 2017. AP
שוטר בזירת הפיגוע, הלילה/AP
ירי בפריז. רויטרס
שוטרים בזירת הפיגוע, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully