וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בצרפת: מועמד המרכז מוביל - אך המפתח בשיעור ההצבעה

19.4.2017 / 21:59

הסקרים בבחירות לנשיאות מנבאים תמונת מצב מתעתעת בשל אחוזי ההצבעה, שיכולים להפוך את הכף ביום הבחירות. מקרון מוביל בפער גדול על לה פן בסיבוב השני, אלא שלא ברור מי שני המועמדים שיעלו אליו לאחר הסיבוב הראשון, בעוד פחות משבוע

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

מועמד מפלגת המרכז לנשיאות צרפת, עמנואל מקרון, ממשיך להוביל בסקרים שמנבאים את הסבב השני והמכריע – ואילו בסבב הראשון טרם ברור מי יהיו המועמדים המובילים מאחר שהפער ביניהם מצומצם ואחוזי ההצבעה צפויים להיות נמוכים. בסבב הבחירות הראשון, ב-25 באפריל, ייבחרו שני המועמדים מבין ה-11 הנוכחיים, שיתמודדו זה מול זה בסבב השני ב-7 במאי.

אם יתמודד מקרון מול מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן, צפוי לנצח ניצחון מוחץ, לפי הסקרים, בפער גדול של 65% לעומת 35%. ואולם, הסקרים מתקשים להכריע בין המועמד השמרני פרנסואה פיון למועמד השמאל הקיצוני ז'אן-לוק מלנשון בסיבוב השני, מאחר שהשניים צמודים מאוד באחוזים.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
הבית הלבן: "טראמפ יארח את אבו מאזן בבית הלבן ב-3 במאי"
ישראלי המקורב לבכירים במולדובה נעצר ברוסיה: "רדיפה פוליטית"
מסר לדאעש: עבדאללה מלך ירדן השתתף בתרגיל של הצבא. צפו

עמנואל מקרון, מועמד לנשיאות צרפת 2017 בעימות הטלוויזיוני, פריז. 4 באפריל 2017. רויטרס
מוביל - אך הכול פתוח. מקרון/רויטרס

לה פן ממשיכה את הקו שבו נקטה מתחילת מערכת הבחירות, וממשיכה לעורר סערות בצרפת בהתבטאויות לאומיות. כמו עמיתה מצדו השני של המתרס הקיצוני, מלנשון, היא מבטיחה לבוחריה כרטיס יציאה מהאיחוד האירופי.

אמש סירבה להתראיין לערוץ טלוויזיה צרפתי עד שלא יוסר דגל האיחוד. ועדת הבחירות מסרה בתגובה לכך כי היא "גאה בדגל, סמל לאחדות, לסולידריות ולהרמוניה בקרב אזרחי אירופה". סגנה של לה פן, פלוריאן פיליפו, השיב לדברי הוועדה וכתב: "תראו, בקרוב נחזיר את הבגד האוליגרכי שלכם לארון".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מארין לה פן, המועמדת לנשיאות צרפת 2017 ממפלגת החזית הלאומית בעימות הטלוויזיוני, פריז. 4 באפריל 2017. רויטרס
מנגנת על אנטי-גלובליזציה. לה פן/רויטרס

בשבוע שעבר הודיע ראש הממשלה לשעבר מנואל ואלס, על תמיכתו במועמד המרכז לנשיאות עמנואל מקרון – אף שהוא חבר מפלגת השמאל, שמועמדה בבחירות הוא בנואה המון. ואלס, שהפסיד להמון בבחירות המקדימות של המפלגה הסוציאליסטית לפני כחודשיים, הצטרף בכך לשורת בכירים ממפלגת השמאל שהביעו תמיכה במועמד המרכז, במקום במועמד המפלגה. המון יצא נגד המהלך וטען כי מדובר ב"מכה לדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully