וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן יפגוש את טראמפ ב-3 במאי: "מוכן לפגוש את נתניהו בחסותו"

20.4.2017 / 1:20

בהודעה רשמית, הודיע הדובר שון ספייסר כי נשיא ארצות הברית יארח את יו"ר הרשות בעוד שבועיים בדיוק. "הם יאשרו את הנכונות המשותפת של המנהיגים לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(דיווח: טראמפ וא-סיסי בוחנים כינוס פסגה ישראלית-פלסטינית)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ייפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון ב-3 במאי - כך הודיע אתמול (רביעי) דובר הבית הלבן שון ספייסר. "השניים ינצלו את הביקור כדי לאשר את הנכונות המשותפת של המנהיגים להגיע להסדר שיסיים את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים", אמר ספייסר.

הודעתו של ספייסר תואמת את הדיווח מתחילת השבוע בעיתון "א-ראד" בירדן. על פי הדיווח, משלחת פלסטינית תצא בתחילת השבוע הבא לביקור מקדים בוושינגטון. עזאם אל-אחמד, חבר הוועדה המרכזית של הפתח, אמר כי המשלחת תפעל להכין את סידורי הביקור. הוא הוסיף כי המשלחת "תציג את עמדת הרשות הנחושה, הדורשת את סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים הכבושה".

"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מבקר בלבנון, 24 בפברואר 2017. AP
יגיע לבית הלבן בעוד שבועיים. אבו מאזן/AP

בריאיון לעיתון היפני "אסהי שימבון" אמר אתמול אבו מאזן כי הוא מוכן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושמח שהממשל האמריקני משוחח ישירות עם הפלסטינים, ולא דרך גורמים שלישיים. "נפגוש את טראמפ כדי להמשיך את הדיון שלנו על איך להגיע להסכם שלום בעזרתו", אמר. "הוא יודע שאנחנו מחויבים לשלום, לצדק וכבוד, המבוססים על פתרון שתי המדינות, לגיטימציה בינלאומית ויוזמת השלום הערבית. הוא יודע שאנחנו שותפים למאבק בטרור באזורנו ובעולם כולו". הוא הוסיף כי הוא "מוכן לפגוש את ראש ממשלת ישראל בכל עת בוושינגטון, תחת חסותו של הנשיא טראמפ".

לפני כחודש שוחח אבו מאזן לראשונה בטלפון עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, שהזמינו לביקור בוושינגטון. בהודעת הבית הלבן לאחר השיחה נמסר כי טראמפ "מאמין אישית שהשלום אפשרי ושהגיע הזמן לסגור עסקה", וכן קרא למשא ומתן ישיר בין הצדדים. לאחר פסגת הליגה הערבית בסוף חודש מרץ אמר אבו מאזן בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "הממשל האמריקני בראשות הנשיא דונלד טראמפ רציני לגבי פתרון הסוגיה הפלסטינית". הוא הוסיף כי "ישנו דיאלוג מתמשך עם הממשל האמריקני, ישנן כמה סוגיות שבהן הם ביקשו את דעתנו והסברנו להם את עמדתנו בנוגע לכולן".

(עדכון ראשון: 20:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully