וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתמר שטבע בכנרת הובא למנוחות: "נשמה טהורה, חזרת למשפחה"

19.4.2017 / 16:19

אחיו של איתמר אוחנה, שגופתו אותרה שבוע לאחר טביעתו, אמר בבית העלמין בקריית שמונה: "תסכלה אותי הידיעה שהיית עמוק בים ולא יכולתי לעשות כלום". דודו: "צעקתי לקב"ה, 'רק תחזיר לי אותו לקבורה', והקב"ה שמע אותנו"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: שניר דבוש

מאות בני אדם הגיעו היום (רביעי) להלווייתו של איתמר אוחנה בן ה-19, שטבע בכנרת בשבוע שעבר ואתמול אותרה גופתו. בני משפחה, חברים, מכרים ותושבי קריית שמונה ליוו את אוחנה, תושב העיר, בדרכו האחרונה.

"אחי הקטן והאהוב, תמיד היית האח הקטן שהתנפל עליי, האח הקטן שהיום זקוק לתשומת לב מהאח הגדול שלך", ספד לו אחיו חננאל. "כשראיתי אותך אתמול, הכל התפוצץ לי. לא יכולתי לראות אותך בלי החיוך שלך על הפנים, בלי שמחת החיים. אתה ילד אנרגטי ושמח, וכמו שאבא ואימא אומרים 'היפראקטיבי ברמות'".

"תסכלה אותי עצם הידיעה שהיית עמוק בימה ואני הייתי בסביבתך ולא יכולתי לעשות כלום", המשיך האח, "הייתי גמור זה ריסק אותי. רציתי לרוץ לחבק אותך ולומר שאנחנו דואגים לך. אתה לא מתאר לך איתמר איזה עם יש לנו. עם ישראל החזיק לך אצבעות שתמצא לך מנוחה שלווה ונכונה.
יקח לי הרבה זמן להתגבר. אני אוהב אותך אהבת נפש".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
השחיתות בתעשייה האווירית: המשטרה מבקשת מהיועמ"ש לחקור את השר חיים כץ
הנכים זועמים על תכנית כחלון: "שלא יגידו שאין כסף, הכול פוליטי"
אמו של גולדין הטיחה בנתניהו: "הפכת אותנו לאויבי העם"

טקס הלווייתו של איתמר אוחנה, הנעדר האחרון שגופתו נמשתה מהכנרת אמש 19 בית העלמין, קריית שמונה באפריל 2017. אנצ'ו ג'וש, מערכת וואלה! NEWS
"ילד אנרגטי ושמח". אוחנה מובא למנוחות, היום/מערכת וואלה! NEWS, אנצ'ו ג'וש
טקס הלווייתו של איתמר אוחנה, הנעדר האחרון שגופתו נמשתה מהכנרת אמש 19 בית העלמין, קריית שמונה באפריל 2017. אנצ'ו ג'וש, מערכת וואלה! NEWS
בית העלמין בקריית שמונה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אנצ'ו ג'וש

"הבטחתי שאני מחזיר אותך למשפחה שלך", קרא דודו, מכלוף אוחנה. "המשפחה שלך הצליחה לחזור איתך הביתה. כל כך הרבה תפילות מהעם, והתפילות האלה פתחו את השמיים". לדבריו, "הקדוש ברוך הוא לקח את הנשמה הטהורה. איתמר נשמה, אדם תמים. היה לו את השלום המיוחד שהוא היה אומר לי".

"צעקתי לקב"ה, 'לקחת נשמה, אבל אני רק מבקש תחזיר לי אותו לקבורה', והקב"ה שמע אותנו", הוסיף אוחנה. "לא קל לחיות בחוסר הוודאות. אני לא מאחל את זה לאף אחד. איתמר, אתה עולה עכשיו למעלה, ואני מבקש ממך שתמסור לסבא שעברנו מספיק. סבתא עברה מספיק".

הוא הודה לתושבי העיר, כמו גם לזרועות הביטחון ש"עשו עבודה טובה", ואמר: "שכל עם ישראל ידע, יש על מי לסמוך. למדינת ישראל יש את הכוח לעשות את הבלתי אפשרי. אתם לא יודעים כמה העם הזה מיוחד". אוחנה עוד קרא: "תתפלל על העם הזה, די לצרותנו".

טקס הלווייתו של איתמר אוחנה, הנעדר האחרון שגופתו נמשתה מהכנרת אמש 19 בית העלמין, קריית שמונה באפריל 2017. אנצ'ו ג'וש, מערכת וואלה! NEWS
בית העלמין בקריית שמונה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אנצ'ו ג'וש

"מדובר במשפחה של חסד, משפחה של תורה, משפחה של תפילה", אמר הרב הספרדי הראשי של קריית שמונה, שלום לוי. "אני מבקש מבורא עולם שזה יהיה הקורבן האחרון". ראש המועצה הדתית בעיר, הרב יצחק קקון, הוסיף: "בחג של שמחה, חג החירות, הלכת לחגוג. תודה על 19 שנים יפות שהיית איתנו, על מה שהיית בשביל המשפחה שלך. אתה צדיק ויקר, וכולנו ראינו את זה בימים האלה".

ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה פנה לבני המשפחה, ותיאר את בנם כ"ילד כל כך יקר, טהור ונקי". לדבריו, "אנחנו ניצבים כאן היום ומלווים לצמיחת עולמים את הילד של כולנו, את איתמר שנקטף בטרם עת". מלכה הוסיף: "בשמם של כלל תושבי קריית שמונה והמדינה כולה, אני מאחל להורים ולאחים, משפחה שחיה מתוך עומק האמונה ויודעת לספוג דין שמיים, לספוג את הייסורים. הדבר הזה מרומם את ההוויה כולה לדרגה גבוהה יותר".

"משפחת אוחנה היקרה, אתם עוברים ימים קשים מאוד, אבל דווקא בימים האלה ראינו את העוצמה שלכם, את הערבות ההדדית שכל כך מאפיינת את קריית שמונה, על תושביה", הוסיף מלכה. "עיר שלמה התגייסה כדי להקל על סבלם". לדבריו, "איתמר הוא הילד של כולנו, גם של אלה שלא הכירו אותו. איבדנו ילד נשמה, שכל כולו אהבת אדם, ילד שיחסר לנו לכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully