וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: נעצרו שני חשודים שתכננו לבצע פיגוע ביום הבחירות

שר הפנים הודיע כי שני צעירים נעצרו במארסיי ולפי גורמים המעורים בחקירה, אותרו גם כלי נשק וחומרי נפץ. לפי שירותי הביון, הם רצו להוציא לפועל את תכניתם ביום ראשון הקרוב, אז יתקיים הסיבוב הראשון

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

צרפת עצרה שני צעירים במארסיי בחשד שתכננו להוציא לפועל פיגוע, ימים ספורים לפני הבחירות לנשיאות - כך הודיע היום (שלישי) שר הפנים מתיאס פקי. השניים - אזרחי המדינה בני 23 ו-29 - נעצרו על ידי יחידת עלית של המשטרה וסוכנים של שירותי ביון הפנים, אחרי חיפושים שנמשכו כמה ימים. גורמים המעורים בחקירה אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אותרו כלי נשק ומטענים במהלך החיפושים.

לפי הרשויות, שני החשודים עברו הקצנה דתית בכלא. "הם תכננו לבצע בזמן הקרוב, כלומר בימים הבאים, מתקפה על אדמת צרפת", אמר שר הפנים, אך לא פירט את המטרות האפשרויות שלהם. לפי שירותי המודיעין, השניים תכננו לבצע את הפיגוע בזמן הבחירות.

הסיבוב הראשון לנשיאות, שיתקיים ביום ראשון הקרוב, יתנהל תחת מצב חירום, שבו נמצאת צרפת מאז מתקפת הטרור בפריז בנובמבר 2015. במהלך השנתיים האחרונות, נהרגו יותר מ-230 בני אדם בסדרת פיגועים ברחבי המדינה, שבוצעו על ידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואל-קאעדה.

לקריאה נוספת בנושא
התוקף אמר לחיילים בנמל התעופה בפריז: "כאן כדי למות למען אללה"
חקירת הדוקר מפריז: "לא קיבלתי פקודות מדאעש, פעלתי בעצמי"

כוחות ביטחון בסריקות בעיר מארסיי, צרפת, בחיפוש אחרי חשודים בטרור, 18 באפריל 2017. רויטרס
כוחות הביטחון של צרפת בסריקות במארסיי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully