וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתבכות בלב שכם: המשטרה הפלסטינית חשפה שני מסתערבים מ"דובדבן"

16.4.2017 / 0:09

שוטרים פלסטינים עצרו שני מסתערבים במחסום בשכם. אחרי שהלוחמים הזדהו כחיילים, הם הופרדו ונחקרו. עיכובם שעורר התקהלות באזור גרר חילופי מהלומות בין השוטרים לאחד החיילים. בסיום התקרית הם הועברו לידי המנהל האזרחי ולא נזקקו לטיפול רפואי. צפו בתיעוד

צלמים זמניים מורשים

המשטרה הפלסטינית חשפה אמש (שבת) שני לוחמים מסתערבים מיחידת דובדבן שהיו מעורבים בפעילות מבצעית חשאית בשכם. לאחר תחקיר, שבמהלכו הוכה אחד מהם, הם הוחזרו לידי המנהל האזרחי ולצה"ל ולא נזקקו לטיפול רפואי.

לפי גורמים צבאיים בפיקוד המרכז, שני המסתערבים נעצרו במחסום של המשטרה הפלסטינית ולאחר שהשוטרים חשדו בהם, הם החליטו להזדהות כחיילים. בתחילה, השוטרים הפלסטינים לא האמינו כי מדובר בחיילים, והם הפרידו ביניהם וחקרו אותם. החיילים הסבירו לשוטרים כי ברשותם נשקים ואלה הורחקו מהם.

בעקבות עיכובם במחסום החלה התקהלות של פלסטינים במקום והשוטרים ניסו להעביר את הלוחמים במהירות לכלי רכב של מנגנוני הביטחון. אחד המסתערבים התנגד ותוך כדי הניסיון להכניס אותו בכוח אירעו חילופי מהלומות בין הצדדים. לאחר שנרגעו הרוחות, אפשרו אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ללוחמים להתקשר למפקדם. עם יצירת הקשר עם המנהל האזרחי, ולאחר שהתברר לכוחות הפלסטיניים כי אכן מדובר בשני חיילים, הסתיימה החקירה והודעה נמסרה לצה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
לירות במחבלים ברחובות הצפופים: המפקד שלחם בחברון בחומת מגן
בלב השטחים: תיעוד מסתערבים משתלטים על מיידי אבנים ליד בית אל
מצא את ההבדלים: אנשי הרשות הפלסטינית או מסתערבים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת המעצר בשכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם העברת ההודעה על חשיפת המסתערבים, הופעלו במערכת הביטחון מרב המאמצים, בהם בכירים, כדי להעבירם בחזרה לידי כוחות הצבא. מדובר באירוע חריג שהתרחש במהלך פעילות מבצעית וניתן להעריך כי יתבצע תחקיר מעמיק על מנת להפיק לקחים ולהבין היכן היה הכשל שהוביל לחשיפתם.

לפני כשנתיים נפוצה ברשתות החברתיות תמונה ובה לכאורה מופיעים פניהם החשופות של מסתערבים, שפעלו לעצור מפרי סדר פלסטינים בגדה ובמזרח ירושלים. "אלה המסתערבים הנבזים. הציפו את תמונותיהם. ואתם, בני ירושלים, זכרו את פניהם", נכתב בכיתוב שצורף לתמונה.

יחידת דובדבן מפעילה מספר פלגות מבצעיות ברחבי יו"ש, בהן גם פלגת מסתערבים שמרכז פעילותה איסוף מודיעין. חלק מהפעילות מורכב ומסוכן ביותר שתכליתו להיות הכוח הראשון שחודר במעטה מסוערב למוקדי הטרור הפלסטיניים בגדה המערבית.

(עדכון ראשון 22:14)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך תיעוד חשיפת הלוחמים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת המעצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully